27.10.2021 - 01:35 | Son Güncellenme:
Özellikle pazarlama sektörü açısından önemli bir yer tutması ile genişletilmiş ürün öne çıkmaktadır. Müşteri ihtiyaçlarını karşılama noktasında ifade edilebilecek bir durum olduğunu söylemek mümkün. Belli başlı bazı özellikleri ile öne çıkar ve pazarlama içerisinde yer alır.
Genişletilmiş Ürün Nedir?
Tüketicinin giderilmesi gerektiği ihtiyaçlarını karşılayan ya da sorunlarını çözme noktasında fizyolojik ve psikolojik unsurlar bütünü geliştirilmiş ürün olarak bilinir. Genel olarak duyu organlarınca algılanmayan bir unsurdur. Soyut olmasına rağmen tüketiciler tarafından hissedilebilen unsurlardan meydana gelmiş Bir pazarlama bileşeni olduğunu söylemek gerekir. Bu yönüyle pazarlama noktasında müşteri ile bağ kurmak açısından önemli bir yer tutmaktadır.
Genişletilmiş Ürünün Özellikleri Nelerdir?
Genişletilmiş ürün belli başlı bazı özellikleri ile ön plana çıkar. Özellikle en fiziksel hem de psikolojik olarak tüketicilerin ihtiyaçlarını giderme noktasında etkilidir. Bu bağlamda duyu organları tarafından algılanamayan bir yapıya sahip olduğunu söylemek mümkündür. Üstelik soyut olmasına rağmen müşteriler tarafından hissedilebilen bir pazarlama bileşenidir. Her açıdan tüketici rahatlatan, memnun eden ve ihtiyaçlarını gideren bir yapıya sahiptir. Bu yönüyle ile birçok farklı sektör açısından kullanılan önemli bir strateji ve sistem olduğunu ifade etmek mümkün.