08.06.2022 - 02:37 | Son Güncellenme:
Hedef pazarlama, markaların hitap etmek istediği ya da kendine çekmek istediği gruplara denir. İhtiyaç ve gereksinimlerin anlaşılması için yapılan araştırmalar ve hizmet sunumlarıdır.
Hedef Pazarlama Nedir?
Hedef pazarlama markalar tarafından yapılan bir araştırmadır. Markalar hitap ettikleri ve hitap etmek istedikleri markaları inceler ve araştırma altına alır. Müşterilerin gereksinimleri ve ihtiyaçlarını anlayarak bunun üzerine bazı araştırmalar yapmak hedef pazarlamadır. Markalar öncelikle pazarı kendi içinde bölmeli ve sonrasında mal ve hizmet özellikleri geliştirmelidir.
Tüm işlemler gerçekleştikten sonra rekabet durumu belirlenir ve pazarlama araştırması son bulunur. Markaların potansiyel müşterileri bulması ve üzerinde araştırma yapması büyümesi için de önemlidir. Rekabet analizi gibi hedef pazarlama da araştırılması gereken bir konudur. Böylelikle markalar daha kolay büyür. Pazarı kendi içinde ayırarak daha sağlıklı sonuçlar elde etmek de mümkündür.
Hedef Pazarlama Nasıl Yapılır?
Öncelikle pazarı belirli parçalara ayırmak gerekir.
Pazar bölümlerini de değer ve büyüklük olarak ölçmek,
Rekabet edilen diğer markaların pazar gücünü ve marka büyüklüğünü analiz etmek,
Yeterince hizmet edilmeyen ya da hizmet görmeyen pazar bölümlerini bularak değerlendirmeye almak,
Müşterilerce çekici görülen tüm bölümlerin üstüne gitmek,
Hizmet verilecek alan üzerinde bir karar vermek ve pazar tayin etmek.
Hedef pazarlama yaparken kim, nerede, neden ve nasıl sorularını sıkça sormak gerekir. Marka tarafından müşteri yaş aralığının ve cinsiyetlerinin de öğrenilmesi araştırma için önemlidir. Yaşanan coğrafyanın bilinmesi de planlama için önem taşıyan bir diğer konudur.