Eğitim Kariyer Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır? Kariyer Yönetimi Amaçları Nelerdir?

Kariyer Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır? Kariyer Yönetimi Amaçları Nelerdir?

26.08.2022 - 16:12 | Son Güncellenme:

Kariyer kişinin iş hayatı boyunca elde ettiği farklı pozisyonların tümüdür. Bu anlamda kariyer yönetiminin önemi de oldukça büyüktür. Peki, kariyer yönetimi nedir, nasıl yapılır? Kariyer yönetimi amaçları nelerdir? İşte, kariyer yönetimi hakkında merak edilenler.

Kariyer Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır Kariyer Yönetimi Amaçları Nelerdir

Kariyer çalışanların iş hayatı boyunca gelişmesini ve ilerlemesini sağlayan bir süreçtir. Kariyer yönetimi çalışanların güçlü ve zayıf yönlerini belirlediği gibi şirket içerisindeki iş fırsatları hakkında bilgi edinilmesini de sağlamaktadır.

Kariyer Yönetimi Nedir?

İnsan kaynakları planları ile sistemin bütünleştirilmesi, kariyer yolunun belirlenmesi ve kariyer bilgisinin arttırılması için çalışanların performanslarının değerlendirilmesi, açık işlerin duyurulması, iş deneyimlerinin arttırılması ve eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesi işlemlerinin tümüne kariyer yönetimi denilmektedir.

Kariyer Yönetimi Nasıl Yapılır?

Kariyer yönetimi aşamalarına bakıldığı zaman işe başlama, terfi etme veya yeni işe başlama, transfer olma gibi bölümleri olduğu görülmektedir. İşe başlayan kişi ilk olarak ne yapmak istediğine ve hedeflerine göre form doldurabilmektedir. Daha sonra organizasyon şemasında kişinin görev tanımı belirlenmektedir.

Kariyer Yönetimi Amaçları Nelerdir?

Kariyer yönetiminin pek çok farklı amacı olmaktadır. Buna göre kariyer yönetimi amaçları şunlardır:

- Geleceğin liderleri ve uzmanlarını büyütmek
- Kaynakları bulmak ve bunları yeniden dağıtmak.
- Çalışanların bağlılığını geliştirmek
- Organizasyon performansını iyileştirmek
- Çalışanlara yeni roller ve sorumluluklar hakkında bilgilendirme hazırlamak.
- Çalışanları cezbetmek ve elde tutabilmek
- Çalışanların güçlü ve zayıf yönleri ile beraber ilgi alanlarını belirlemek kariyer yönetiminin amaçları arasında yer almaktadır.