Eğitim Satış Tutundurma Nedir, Nasıl Yapılır? Satış Tutundurma Faaliyetleri Nelerdir?

Satış Tutundurma Nedir, Nasıl Yapılır? Satış Tutundurma Faaliyetleri Nelerdir?

06.12.2021 - 17:30 | Son Güncellenme:

Günümüz dünyasında her sektörün inovatif faaliyetleri inanılmaz bir ivme ile sürmektedir. Nihai tüketicinin de pazarın bir unsuru olarak bunlardan uzak kalması neredeyse olanaksızdır. Fakat bu farklı alanların terminolojisi genellikle yabancı gelmektedir. Satış tutundurma ifadesi de bu bağlamda böylesine bir terimdir ve merak konusu olmaktadır. İşte ilgiyle okuyacağınız satış tutundurma nedir, nasıl yapılır, satış tutundurma faaliyetleri nelerdir ve konu hakkında çok daha fazlasını sizler için derledik.

Satış Tutundurma Nedir, Nasıl Yapılır Satış Tutundurma Faaliyetleri Nelerdir

Pazarlamanın bir ögesi olan ve pazarlama iletişim unsurlarından sayılan "satış tutundurma" piyasaya sürülen hemen her ürün için uygulanan bir tekniktir.

Satış Tutundurma Nedir, Nasıl Yapılır?

Satış tutundurma bir pazarlama terimidir. Çağımızda satış tutundurma pek çok ürün çeşidinde ve bilhassa ambalajlı tüketim ürünlerinde yoğun olarak kullanılır. Satış tutundurma, bir hizmet veya ürünün satın alınmasını teşvik etmek için kullanılan ve genellikle de kısa dönemli satış çabaları olarak tanımlanır.

Satış tutundurmanın amacı ürün veya hizmetin tüketici tarafından satın alınmasını özendirmektir. Satış tutundurma, reklam, kişisel satış hatta özel olaylara yönelik etkinlikler ve elbette halka ilişkiler uygulamalarıyla başarılı bir biçimde uygulanır.

Satış Tutundurma Faaliyetleri Nelerdir?

Satış tutundurma kısa vadelidir ve amaç nihai tüketiciyi ürün veya hizmeti satın almaya özendirmektir. Bunun için gerçekleştirilen satış tutundurma faaliyetlerine şu örnekleri vermek olanaklıdır:

Haberin Devamı

Ürün ya da hizmetin güncel reklamlarla farkındalığını ortaya koymak.

Hizmet ya da ürünün numunelerinin tüketiciye bedava verilmek suretiyle reklamının yapılması.

Ürün ya da hizmetin yanında başka promosyonlar sunmak.

Yoğun ortamlarda hizmet ya da ürünün denetilmesi ve tanıtımı.