Ekonomi 100 ülkeden 50 bin satın almacı geldi

100 ülkeden 50 bin satın almacı geldi

10.09.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Pandemide en çok hasar gören sektörler otel, restoran ve kafeler fuarda buluştu. 800’den fazla markanın ürünlerinin sergilendiği Hostech by TUSİD’e 100 ülkeden 50 bin satın almacı katıldı.

100 ülkeden 50 bin satın almacı geldi

Pandemi kısıtlamalarının kalkmasıyla fiziksel fuarlar da hızlandı. Uluslararası Otel, Restoran, Kafe, Pastane Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarı Hostech by TUSİD, İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı. 12 Eylül’e kadar açık kalacak olan fuarda, 800’den fazla marka ürünlerini sergiliyor. Fuarda 100 ülkeden 50 bin satın almacı ağırlanacak.

Haberin Devamı

HoReCa (hotel, restoran ve kafe) sektörünü buluşturan sektörde milyonlarca dolarlık iş anlaşmaları yapılması bekleniyor.

Fuarın açılışı CNR Holding Başkanı Ceyda Erem’in ev sahipliğinde, TİM Başkanı İsmail Gülle, İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki, Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis Ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) Başkanı Güçlü Kaplangı’nın katılımıyla gerçekleşti.

2.4 milyar dolar hedefi

Tahsin Öztiryaki, “2020’de 1.8 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştiren sektör, bu yıl 2.4 milyar dolara ulaşmayı hedefliyor” dedi. Güçlü Kaplangı da, “Avrupa, Afrika ve Orta Doğu’nun ikinci büyük fuarıyız. Pandemiden en çok yara alan sektör olmamıza karşın fuarı yüzde 50 büyütmeyi başardık” diye konuştu.

Haberin Devamı

İhracat kapısı oluyor

CNR Holding Pazarlama Grup Başkanı Mert Kaan Duman, fuarın, otel, restoran, gastronomi ve mutfak ekipmanları sektörünün ihracat kapısı olduğunu kaydederek, Orta Doğu, Rusya, Bağımsız Devletler Topluluğu, Körfez Bölgesi, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Batı Avrupa’dan 50 binin üzerinde profesyonel alıcıyı buluşturduklarını anımsattı.

100 ülkeden 50 bin satın almacı geldi

HoReCa trendi

Fuarda geniş bir stantla yer alan Kütahya Porselen’in Yönetim Kurulu Başkanı Sema Güral Sürmeli, “Pandemide evde tüketim ve e-ticaret güçlendi. Ancak HoReCa yükselen trend. Kısıtlamaların kalkmasıyla insanlar dışarıda yemeği artırdı. Geçen yıla göre yüzde 30’a yakın hareket oldu. Biz de gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Tasarıma odaklandık” dedi.