17.07.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Akdeniz tipi insanların özelliğinden yola çıkan şirket diğer sosyal medya sitelerine rakip olmaya hazırlanıyor.
Intel’in Türkiye’de ilk yatırım yaptığı şirket olan Nokta Medya’nın Kurucu Ortağı Tümay Asena, eylül ayına doğru Türk internet kullanıcılarının ençok takip ettiği Twitter ve Facebook sitelerine benzer bir platformu yayına alacaklarını söyledi.
Kişisel çalışmayla ortaya çıktı
Nokta bünyesinde çalışanların kendi projeleri için çalışma hakları olduğunu anlatan Asena, “Site bu kişisel çalışmalardan ortaya çıktı. Akdeniz insanı çok konuşmayı, paylaşmayı seviyor. Twitter’da 140 karakter var. Paylaşmak istediklerinizi bölmeniz gerekiyor. Biz de bu ihtiyaçtan yola çıkarak daha yüksek karaktere izin veren bir sistem oluşturduk. Fotoğraf paylaşımı yapabildiği gibi, forum olarak da kullanılabilecek. Biz kullanıcıları cikletmiyeceğiz, şakıtacağız” dedi.
‘Günde 3 bin video geliyor’
Video paylaşım sitesi olan izlesene.com’un şirketin amiral gemisi olduğunu anlatan Tümay Asena, günlük 1.5 milyon tekil ziyaretçiye sahip siteye her gün 3 bin video geldiğini ifade etti.
Asena, “Sadece 2 kişi bu videoları izliyor. Yüzde 60’ı sitede yayınlanıyor. Geri kalanları içerik kanunu ve bizim kriterlerimiz gereği geri dönüyor. Geri dönen videolarda genellikle siyasi veya kişisel hakaret yer alıyor” dedi.
Videoları izleyen iki kişinini sanal dünyada trendleri belirleyebildiğini anlatan Asena, “Kolbastı ve ardından apaçinin bu kadar patlama yaratacağını ekibimiz öngörebilmişti” dedi.
İzlesene.com’un seçimi canlı vererek 175 bin kişiye ulaştığını anlatan Asena, “Konserler başta olmak üzere çeşitli canlı yayınlara devam edeceğiz. Bu yıl gündemimizde kaliteli satın almalar, medya ve oyunda büyümek var. Online alışverişe ise girmeyi düşünmüyoruz” diye konuştu.