09.01.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM YILMAZ
İşadamı Ercan Canmutlu, mompery.com adlı siteyle e-ticaret sektörüne girdi. Alışveriş eğiliminin perakendeden e-ticarete doğru kaydığına söyleyen Canmutlu, “Çalışan kadınlar ağırlıklı olarak özel alışveriş sitelerini tercih ediyorlar. Özellikle internetteki alışverişe güven arttıkça, e-ticaret Türkiye’de daha da hız kazanıyor” dedi.
Türkiye’deki tüketicilerin internetten alışverişi çok sevdiğini belirten Canmutlu, “Ülkemiz internet ve sosyal medya kullanımında dünyada ilk 20 içerisinde yer alıyor. İnternetle bu kadar haşır neşir bir toplumun internetten alışverişe uzak olması söz konusu olamaz” diye konuştu.
Bu yıl Türkiye’de anne-bebek ürünleri online pazarında liderlik hedefleyen mompery.com’un Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) Bölgesi’ne de açılacağını anlatan Canmutlu, “Mompery.com, ilk yıl 14 MENA ülkesinde online satışa başlayıp 1 milyon siparişle 50 milyon dolarlık ciro elde etmeyi planlıyor” dedi.
Kargo ücreti yok
Mompery.com’un 2014 yılına yönelik hedeflerin paylaşıldığı basın toplantısı, mompery.com’un CEO’su Hakan Mısırlıoğlu, CFO Akın Öztuna ve yatırımcı Ercan Canmutlu’nun katılımıyla gerçekleştirildi.
Hakan Mısırlıoğlu, anne ve bebeklere yönelik ürünlerde en iyi ve ilk akla gelen özel alışveriş şirketi olmayı hedeflediklerini söyledi. Yıllık yüzde 300 oranında büyüme planladıklarını ifade eden Mısırlıoğlu, yurtiçi planlarını şöyle anlattı: “2014 yılı sonunda Türkiye’de günde ortalama 2 bin adet siparişe ulaşmayı hedefliyoruz. Konuyu ve sektörü çok iyi bilen, alanında deneyimli, agresif bir ekiple yola çıktık. Anne bebek gibi niş bir segmentte hala doymamış olan e-ticaret sektörünü büyük bir fırsat olarak görüyoruz. Online ve Off-line da toplamda 20 milyar dolar civarındaki büyüklüğe sahip pazarda, 3 yıl içinde 500 milyon dolar ciro yapan bir şirket olmak için çalışıyoruz.”
Hakan Mısırlıoğlu, online pazardaki farklarını şöyle anlatıyor: “Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özellik ücretsiz kargo hizmeti. Tutarı ne olursa olsun kargo ücreti almıyoruz. Ayrıca alışveriş için üye olmak da gerekmiyor.”
2 milyon dolarlık yatırım yapıldı
Dijital pazarlama çalışmaları için 1 milyon dolarlık bütçe ayırdıklarını söyleyen Hakan Mısırlıoğlu, kuruluştan 3 ay sonra Ercan Canmutlu ve Kubilay Yıldız tarafından, Mompery.com’un yüzde 30’una 2 milyon dolarlık bir yatırım yapıldığını kaydetti. Mısırlıoğlu, böylece Mompery.com’un ilk büyümesini gerçekleştirdiğini aktardı. Ürün yatırımlarının da sürdüğünü bildiren Mısırlıoğlu, “Önümüzdeki dönemlerde Mompery.com olarak, kendi markalarımızı da yaratmayı hedefliyoruz” dedi. 5 yıl sonra, günlük 18 bin satış ortalamasına ulaşmak istediklerini aktaran Hakan Mısırlıoğlu, 2013 yılı sonu itibarıyla yaklaşık 100 bin üyeye ulaştıklarını söyledi.