17.03.2010 - 16:49 | Son Güncellenme:
Avea Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kaplan, Avea’nın şu anda yüzde 35 pazar payı ile mobil pazarda müzik indirmede Türkiye’de bir numara olduğunu belirtti.
Kaplan, Avea’nın müzik için geliştirdiği yeni ürün ve servislerinin değerlendirildiği basın toplantısında yaptığı konuşmada, müzik alanında yaptıkları yatırımlarla tüm rakiplerinin önünde yer aldıklarını söyledi.
Kaplan, “En büyük gücümüzü gençlikten alıyoruz. Müzik Avea’nın DNA’sında var” dedi.
Günümüzde müzikte üretimin de tüketimin de değiştiğine işaret eden Kaplan, Türkiye’de satılan CD, kaset gibi geleneksel müzik formatlarının miktarının 2004’ten 2009’a kadar yüzde 75 küçüldüğünü, dijital müzik formatlarının satışının ise aynı dönemde iki kat arttığını belirtti.
2008 yılında 14,6 milyon olan albüm satışının 2009’da yüzde 10 küçülerek 13 milyona gerilediğini, dijital müzikte ise yüzde 100 artış olduğunu ifade eden Kaplan, “Dünya müzik pazarında dijital müzik, 2009 yılında toplam müzik satışlarının yüzde 27’sini oluşturdu” diye konuştu.
Avea abonelerinin yüzde 54’ünün 15-24, yüzde 32’sinin de 25-34 yaş aralığındaki gençlerden oluştuğuna işaret eden Kaplan, “aveamüzik.com” portalının Mayıs 2008’den bu yana 1,8 milyon ziyaretçiyi aldığını, yine aynı dönemde 350 bin adetlik müzik kataloğundan indirilen şarkı sayısının 12 milyona yaklaştığını kaydetti.
Kaplan, 2009 yılında Avea’nın yaptığı kampanyalar ile müzik servislerinden yararlanan abone sayısının 1 milyonun üzerine çıktığını bildirdi.
Hakan Kaplan, “Avea olarak dijital müzik pazarındaki payımız da ciddi oranda arttı. Son 3 yıla baktığımızda Avea’nın dijital müzik satış adetleri içindeki payı yüzde 100’ün üzerine çıktı. Şu anda yüzde 35 pazar payı ile mobil pazarda müzik indirmede Türkiye’nin bir numarasıyız. Hedefimiz, bu yıl içinde toplam 1 milyon şarkıdan oluşan albüm kataloğuna ulaşmak” şeklinde konuştu.
“DİJİTAL MÜZİĞE GEÇİŞ ÇOK HIZLI OLACAK”
Türkiye’de bir ilke imza atarak Avea bayilerinden satılacak müzik albümleri ile beraber abonelere 2GB’lik micro SD card hediye ettiklerini ifade eden Kaplan, “Ayrıca gençlere özel ilk ay ücretsiz, sonraki aylarda yarı fiyatına 200 yerli şarkıyı sadece haftada 1 liraya sunacağımız kampanyaları da kullanıma açıyoruz” dedi.
Avea’nın müzik dünyasına yaptığı katkıyı konser aktiviteleriyle de destekleyeceğini söyleyen Kaplan, 2010 yılında tüm Anadolu’yu kapsayacak Gençlik Konserleri ile ünlü isimleri gençlerle buluşturmayı hedefleyen Avea’nın 5 yıldır gelenekselleştirdiği Harbiye Açıkhava Konserleri’ni bu sene Bodrum, Çeşme gibi yazlık mekanlara da taşımayı planladığını söyledi.
Hakan Kaplan, “Konserler dizisine dünya müziğinin en ses getiren örneklerini sahneye taşıyacak ’Sıra Dışı Müziğin Sesi’ etkinlikleriyle devam edecek olan Avea’nın, bu yıl ilk olarak müzikseverler için Avea Dijital Müzik Ödülleri’ni hayata geçireceğini kaydetti.
Bir araştırmaya göre gençlerin yüzde 44’ünün günde en az 3 saat müzik dinlediğini ifade eden Kaplan, müziğin sahiplenilmesi gereken bir konsept olduğunu belirtti.
Kaplan, dünyada 2008 yılında 6,5 milyar dolar olan dijital müziğin hacminin 2014 yılında 25 milyar dolara çıkmasının beklendiğini, 2008’de 582 milyon kişi dijital müzik indirirken, 2014 yılında bunun 1 milyar 700 milyon kişiye çıkacağını, dijital müziğe geçişin çok hızlı olacağını vurguladı.