Ekonomi Beyaz eşyayı kadınlar TV’yi erkekler seçiyor

Beyaz eşyayı kadınlar TV’yi erkekler seçiyor

02.12.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Güney Koreli LG, Türkiye’de televizyon pazarının ardından beyaz eşyada da büyümek için düğmeye bastı.

Beyaz eşyayı kadınlar TV’yi erkekler seçiyor

LG Electronics Türkiye Beyaz Eşya Pazarlama Bölüm Başkanı Jiyoung Lee, beyaz eşya grubunda Türkiye’de en güçlü oldukları ürünlerin sırasıyla çamaşır makinesi, buzdolabı, bulaşık makinesi ve klima şeklinde sıralandığını belirterek, “Çamaşır makinesinde yüzde 30, buzdolabında yüzde 25, bulaşık makinesinda yüzde 15 ve klimada yüzde 10 büyümemiz sözkonusu” dedi.

Haberin Devamı


20 yeni bayi hedefi

Türkiye’de beyaz eşya satışlarının yüzde 65’e yakınının bayiler üzerinden satıldığını, 100 civarında bayilerinin bulunduğunu ve bu alanda daha fazla büyümek gerektiğini de dile getiren Lee, 2016’da 20 tane yeni bayi açmayı planladıklarını, teknoloji marketlerdeki ağırlıklarını da artıracaklarını söyledi.

İran, Dubai, Ortadoğu ülkelerinde beyaz eşyada yüzde 20-40 pazar paylarına sahip olduklarını Türkiye’nin bu yoğunlaşılması gereken bir ülke olduğunu kaydeden Lee, “Türkiye’de lokal markaların hakimiyeti var. Politik ve terör olayları tüm piyasayı etkiliyor. Beşaz eşya satışları da duruyor. Evlilikler bile erteleniyor. Seçimlerden sonra politik konular biraz daha durağanlaşacak diye bekliyoruz. Doların yükselmesinden dolayı olumsuz etkileniyoruz. Ürünü dolarla getirip TL ile satıyoruz. Aradaki fiyat farkını müşteriye yansıtamıyoruz. Marjımızdan feragat ediyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı


10 yılda bir değişim

Jiyoung Lee, Türkiye’de beyaz eşya seçiminin kadınlar, TV seçiminin ise erkekler tarafından yapıldığını da anlatarak, şunları söyledi: “Türkiye’de kullanıcı alışkanlıkları da diğer ülkelere göre farklı. Dünyada ağırlıklı olarak 186-190 cm uzunluğundaki buzdolapları kulanılırken, Türkiye’de ağırlıklı olarak 70 cm. tercih ediliyor. Diğer ülkelerde süpürme süreleri 15-20 dakika iken Türkiye’de bu süre daha uzun. Türkiye çamaşır makinasında 8-9 kilo çamaşır alanları tercih ediyor. Büyük beyaz eşya ürünleri ortalama 10 yıl, süpürge ise 3-4 yılda bir değiştiriliyor.”

Yeni ürünleri yolda

- LG Electronics, Güney Kore Seul’deki toplantıda yeni nesil beyaz eşya ürünlerini de tanıttı. LG Truesteam bulaşık makinesi sayesinde elde ön yıkama olmayacak, kullanıcı hem sudan hem zamandan tasarruf sağlamış olacak.
- LG’nin Twin Wash çamaşır makinası da 10 yıllık motor garantisiyle Türkiye pazarına sunulacak. 22 kg. çamaşır yıkama kapasitesi olan çamaşır makinesi gelecek yıl Türkiye pazarında olacak.
- LG CordZero kablosuz süpürge ise yatay ürün kategorisinde tek kablosuz sügürge olma özelliği taşıyor. 2000 watt motor gücüne sahip süpürge tek şarjla 40 dakika süpürme yapabiliyor.
- LG’nin yenilikçi çift pratik kapı 8 Dual Door-in-Door buzdolabı ise yüzde 47’ye kadar enerji tassarufu sağlıyor. Ürünlere daha uzun ömürlü saklama koşulları sunuyor.