EkonomiCalvin Klein, Tommy Hilfiger’ı satın aldı

Calvin Klein, Tommy Hilfiger’ı satın aldı

16.03.2010 - 00:30 | Son Güncellenme:

Calvin Klein ve Izod gibi markalara sahip olan Phillips - Van Heusen firması, ünlü giyim markası Tommy Hilfiger’ı 3 milyar dolara satın aldı. Anlaşma Phillips - Van Heusen’ı, dünyanın en büyük hazır giyim şirketlerinden biri haline getirdi

Calvin Klein, Tommy Hilfiger’ı satın aldı

Calvin Klein ve Izod gibi dünyaca tanınan markaları bünyesinde barındıran hazır giyim devi Phillips - Van Heusen (PVH), ünlü giyim markası Tommy Hilfiger’ı 3 milyar dolara satın aldı. PVH’yi dünyanın en büyük hazır giyim şirketlerinden biri haline getiren anlaşma, son yıllarda perakende sektöründeki en büyük satın alma oldu. Piyasa değeri 2.4 milyar dolar civarında olan New York merkezli PVH, Hilfiger’ı alarak büyük bir yükün altına da girmiş oldu.
Yapılan anlaşmaya göre, PVH Tommy Hilfiger’ın sahibi olan Londra merkezli yatırım fonu Apax Partners’a 2.6 milyar dolar ödeyecek ve 380 milyon dolarlık da hisse verecek. Apax’ın yaklaşık yüzde 13 oranında PVH hissesi almasının nedeni, PVH’nin satın aldığı Tommy Hilfiger’dan küçük olmasından kaynaklanıyor.

Asya ve Avrupa’da büyüyecek
Hilfiger, 400 milyon dolar borcu ve 350 milyon dolar da nakit parası bulunan PVH’den daha değerli bir şirket. Apax, kısa bir süre önce Hilfiger’ı halka açmaya hazırlanıyordu. Ancak satışla birlikte bu proje de rafa kalkmış oldu. İmzalanan anlaşmaya göre, Hilfiger’ın 505 milyon euro civarındaki borcu Apax’ın sorumluluğunda kalacak. PVH CEO’su Emanuel Chirico, “Tommy Hilfiger tüm satın alma kriterlerimize uyuyor. Güçlü bir marka. İyi bir yönetimi var. Çok kârlı, hemen gelirlerimizi artıracak. Uluslararası büyümeye de odaklanmış durumda” dedi. PVH’nin özellikle Asya ve Avrupa’da Tommy Hilfiger yardımıyla büyüyeceği belirtiliyor.

PVH 134 yıldır sahnede
134 yıllık bir şirket olan PVH, Izod, Bass ve Van Heusen gibi markalarını sattığı 650 civarında mağazaya sahip. PVH, Calvin Klein ve Izod’u üretmenin dışında Kenneth Cole ve Donald Trump markaları için de lisanslı üretim yapıyor. Şirket geçen yıl Hilfiger lisanslı gömlek üretimine de başlamıştı.
Hilfiger ise 1990’lı yıllarda ABD’nin en gözde markaları arasında yer alıyordu. Markanın yıllık satışları 2 milyar doları buluyordu. Ancak moda uzmanları, Tommy Hilfiger markasının çok göz önünde olması ve zevklerin değişmesiyle ABD pazarındaki popülaritesinin azaldığını belirtiyor. 2006 yılında Hilfiger, 1.6 milyar dolara Apax Partners başkanlığında bir fona satıldı. Bu anlaşma o dönemde moda dünyasının en büyük satış anlaşması olarak kayıtlara geçti. 1980’li yıllarda şirketi kuran Tommy Hilfiger, yönetimden çekilse de markanın baş tasarımcısı olarak görevine devam etti.

En büyük giyim firması
Apax yönetimi 400 milyon euro yatırım yaparak Tommy Hilfiger’ın çalışan sayısını binin üzerinde artırdı. 574 olan mağaza sayısını da 1002’ye taşıdı. Tommy Hilfiger CEO’su Fred Gehring yönetiminde marka son yıllarda Avrupa’da atak yapmaya başladı. ABD’de ise 2008 yılında perakende devi Macy’s ile yapılan bir anlaşmayla, 800 Macy’s mağazasında Hilfiger için özel satış alanları oluşturarak markanın tekrar canlanması sağlandı. Son yapılan anlaşmayla PVH, dünyanın en büyük giyim şirketlerinden biri haline gelerek ABD genelindeki perakende zincirleriyle yapacağı anlaşmalarda elini oldukça güçlendirmiş oldu.
Hisseler çıkışa geçti
Geçen yıl krizin etkisiyle hisseleri 16.50 dolara kadar inen PVH, satışlarının beklentilerin üzerinde seyretmesiyle hisse değerinde 48 dolara kadar çıktı. Anlaşmanın açıklanmasının ardından, ABD’de New York Borsası’nda işlem gören PVH hisseleri yüzde 4 yükselerek 49.50 dolara geldi.

Tommy Hilfger’da CEO’luk
görevini Fred Gehring yapmaya devam edecek. Tommy Hilfiger ise baş tasarımcı olarak çalışmayı sürdürecek. PVH satın almayla birlikte yıllık tasarrufunun 40 milyon dolar
civarında olacağını açıkladı.

Haberin Devamı



CK, 10 bin dolarla yola çıktı, en tanınan marka oldu

Modacı Calvin Klein, 1968 yılında New York’ta 10 bin dolar sermayeyle kendi adıyla bir ceket dükkânıyla yola çıktı. 1971’de kadın giysileri de üretmeye başlayan Klein, 1977 yılında 100 milyon dolarlık giysi satar hale geldi. Dünyaca ünlü bir Amerikan giyim, ayakkabı ve aksesuvar markası haline gelen Calvin Klein, 1978’de ününü daha da artıran kot pantalonlardan 200 bin tane sattı. Sansasyonel reklamlarıyla bilinen marka, 1980’de Brooke Shields’ın “Benimle Calvin’im arasına hiçbir şey giremez” dediği reklamıyla çok konuşuldu. Calvin Klein 2002 yılında 430 milyon dolara Phillips Van Heusen’ın oldu. Ancak bu satın alma, dün Tommy Hilfiger’ı satan Apax Partners tarafından da mali olarak desteklendi. Dünyanın en tanınan markalarından birisini yaratan modacı Klein, jean tasarlayan ilk modacı olarak da biliniyor.

Hilfiger tezgâhtar olarak başladı, 65 ülkeye yayıldı

Haberin Devamı

Klasik Amerikan rahat giyiminin dünyadaki önemli temsilcilerinden olan Tommy Hilfiger, liseyi bitirdikten sonra New York’ta giyim mağazalarında tezgâhtar olarak çalışmaya başladı. Daha sonra kendi giyim dükkânını açan Hilfiger, 25 yaşındayken iflas etti. Tasarımcı olmaya karar veren Hilfiger, 1984 yılında kendi adıyla şirketini kurdu. Kısa sürede ünlenerek bir moda devi haline gelen şirket; Tommy Hilfiger, Hilfiger Denim ve Hilfiger Sport olmak üzere 3 marka altında hizmet veriyor. 65 ülkede 900’ü aşkın mağazası bulunan Tommy Hilfiger’ın 2009 yılı satışları
2.2 milyar dolar oldu. Hilfiger düşen satışlar nedeniyle 2006’da şirketini 1.6 milyar
dolara Apax Partners’a sattı.

KEŞFETYENİ
Oğlu resmen gençliği! Benzerliği görenler 'yok artık' dedi
Oğlu resmen gençliği! Benzerliği görenler 'yok artık' dedi

Cadde | 14.06.2025 - 10:32

"Çılgın Bediş" dizisinde canlandırdığı Oktay karakteriyle hafızalara kazınan Cenk Torun’un oğlu liseden mezun oldu.

Yazarlar