Geri Dön
EkonomiE-ticarete Ramazan dopingi!

E-ticarete Ramazan dopingi!

E-ticarette 2020 yılında elde edilen rekor sonuçlar sektörde sevinçle karşılanırken, Ramazan ayı için de beklenti yükseldi.

E-ticarete Ramazan dopingi!

Hanife Baş

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, 2020 yılında pandemi etkisiyle rekor bir büyümeye imza atan e-ticaret sektörünün 2021’de de büyümesini sürdürdüğünü söyledi.

Ekmekçi, “Bu yılın ilk üç ayında yüzde 65 büyüyen sektörde Ramazan ayının gelmesiyle büyüme trendinin sürmesi bekleniyor. Yaklaşan Ramazan nedeniyle temel tüketim ürünleri, sofra mutfak gereçleri, deterjan, temizlik malzemeleri kategorilerindeki taleplerde artış yaşanmaya başladı. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da bu ay için evde daha fazla zaman geçiriyor olmamızdan dolayı talebin yüksek olmasını bekliyoruz” dedi.

Hediye olarak gönderilen Ramazan kolisi satışlarında da bir artış beklediklerini dile getiren Ekmekçi, “Tüketiciler, özellikle evinden çıkamayan yakınlarına ve sevdiklerine online kanallar aracılığıyla destek olmak için Ramazan kolisi gönderimini tercih ediyor. E-ticaret sektörü olarak özenle hijyen kurallarına göre paketlenmiş ürünleri tüketicilere ulaştırmak için çalışmalar yapıyoruz” ifadesini kullandı.

‘Ek moto kurye istihdamı olur’

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, Ramazan’da kısıtlamaların da etkisiyle e-ticaret sektörünün satış hacminde en az yüzde 20 artış beklediklerini kaydetti. Çiğdemli, şöyle konuştu:

“Restoranların kapalı olması gıda kategorisindeki yoğunluğu artıracak. Paket servis hizmeti veren yerler moto kurye istihdamına ek yapıyor. Mevsim değişiminden dolayı tekstil, moda kategorisinde de bu aydan itibaren yoğunluk bekliyoruz.

Turizm sezonunun yaklaşması bu aydan itibaren online otel randevularına da yansıyacak. Bu arada siteler Ramazan ayına özel kampanya ve indirim fırsat paketleri hazırlamaya başladı. Elektronik kategorisi satış hacminde de artış bekleniyor.”

Ramazan kolisi 59-160 TL arası

Avansas Genel Müdürü Sedat Anak, pandemide e-ticarete ilginin arttığını anımsatarak şöyle konuştu:

“Bulaş riskini en aza indirmek adına evdeki tüketiciler Ramazan’da yine online alışverişi tercih edecek. Ramazan’da tüketicilerin alışveriş sepetindeki birincil tercihi gıda ürünleri ve Ramazan kolileri. Tüketici tercihindeki en belirleyici kriter, koli içeriğinin kaliteli markalardan oluşması. İş yerleri bu yıl bir adet Ramazan kolisi için ortalama 75 TL bütçe ayırmayı öngörüyor. Ramazan koli fiyatları 59-160 TL arasında.”

Kanser ve Beslenme | Sağlık Sohbetleri - Cnnturk.comCnnturk.com'da yepyeni bir sağlık programı başladı. Moderatörlüğünü Elif Tümen'in yaptığı Sağlık Sohbetleri programında bu haftanın özel konusu "Kanser ve Beslenme". Tıbbi Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Erdem Göker ve Tıbbi Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Şuayib Yalçın kanser ve besleme ilişkisinin yanı sıra kanser hastalarının tedavisinde beslenmenin önemini, klinik beslenmenin tedavi başarısına etkisi ve kanserli hastaların hayat kalitesi üzerindeki etkisini anlatıyor. (Sponsorlu İçerik)

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler