02.08.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:
SONGÜL HATISARU
Demsa grubunun sahibi Demet Sabancı Çetindoğan ve eşi Cengiz Çetindoğan bir ulusal kanal almak için fırsatları inceliyor. Fashion TV ve eğitim kanalı ZTV ile sektörde faaliyet gösteren Çetindoğan çifti görsel medya işini sevmiş görünüyor. TMSF’nin tekrar satışa çıkaracağı Cine 5 için şartname alan grup ulusal bir kanal sahibi olma arayışını başlattı. Sabancı, “Ulusal kanal için önümüze çıkan fırsatları inceliyoruz” dedi.
Ulusal bir kanal işini yatırım planları içine alan Demet Sabancı Çetindoğan’nın mesaisinin önemli bir bölümünü “hobim” dediği, eğitimde fırsat eşitliğini sağlama misyonunu edinmiş ZTV için harcadığı biliniyor.
ZTV’yi ABD’lilere anlattı
ZTV’yi kuran MediaSa Yönetim Kurulu Başkanı Demet Sabancı Çetindoğan’ın yoğun mesaisiyle kanalın içeriği genişletildi. Üniversite, lise ve KPSS’ye yönelik dersler veren ZTV’nin içeriğine bu yıl Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan protokol çerçevesinde ilköğretim ve lise derslerinin yayınları da eklendi.
Demet Sabancı Çetindoğan’nın isteğiyle ZTV’deki yabancı dil dersleri İngilizce, Fransızca, ve Almanca olarak tahta önünde değil, drama şeklinde verilmeye başlandı. “Uzun süredir görsel medya ve eğitim konularında incelemeler yapıyorum” diyen Demet Sabancı Çetindoğan tematik kanallar ve bu noktada uluslararası işbirlikleriyle büyüyeceklerinin ipuçlarını veriyor.
“Daha geçen hafta Amerikan tarihinde devlet kademelerinde en üst düzeye ulaşmış olan Meclis Başkanı Nancy Pelosi’nin yer aldığı, çocuk ve eğitim sorunları adlı konferansa katıldım. Washington’daki Capitol Kong-re Binası’nda gerçekleşen kongrede eyalet yetkililerine, ZTV’nin başlatmış olduğu çocuk ve eğitim konusundaki çalışmaları anlattım” diyen Sabancı, tematik kanalların geleceğine çok inandığını söylüyor. Sabancı, “Tematik yayınları geleceğin sektörü olarak görüyorum. Dünyada artık her alanda daha fokus işlerde bir yükseliş var. Ancak ulusal kanal için önümüze çıkan fırsatlara bakıyoruz. Tematik kanallarımız ZTV ve Fashion TV’ye eklenecek ulusal bir kanalın sinerjisi çok büyük olacaktır çünkü” diyor.
Demsa perakende işinde hızlı büyüyor
Perakende, medya, gayrimenkul geliştirme sektöründe faaliyet gösteren Demsa grubunun perakende cirosu 250 milyon TL’yi buluyor. Grubun hızla büyüme stratejisi dikkat çekiyor. Türkiye’nin en önemli koleksiyonleri arasında bulunan çiftin iki ay önce satın aldıkları eski Maçka Oteli de hizmet sektöründe farklı bir konseptle açılmaya hazırlanıyor. Gayrimenkul geliştirme işinde de büyüyen grup Kandilli Konakları’ndaki villaların satışı için düğmeye bastı. Başta Harvey Nichols, Just Cavalli, Mothercare ve Brandroom’lar olmak üzere, 13 uluslararası markanın Türkiye temsilciliğini yapan Demsa grubun bünyesinde 84 mağaza, 800 çalışan bulunuyor.