Geri Dön

İkinci elde de tercih değişmedi!

Türk tüketicisi sıfır kilometrede halen dizel ve otomatik araçlara öncelik tanırken, ikinci el seçiminde de benzer tercihlere yöneliyor

İkinci elde de tercih değişmedi!

Avrupa’da emisyon skandalı sonrasında tüketiciler, hükümetlerin de zorlamasıyla dizel otomobillere olan ilgisini yitirmeye başlarken, Türkiye’de halen bu motor türüne karşı sevgi sürüyor. Sıfır kilometre otomobil satışlarının halen yüzde 50’den fazlası dizel motorlu otomobillerden oluşurken, ikinci elde de bu tercihin öne çıktığı görülüyor.

Otomotiv sektörünün en büyük veri ve analiz şirketi Cardata, Türkiye’deki 650 otomobil bayisinde gerçekleştirdiği, yaklaşık 3 milyon adetlik ikinci el araç satışının incelenmesiyle ortaya çıkan “Türkiye’nin İkinci El Haritası”nı açıkladı. İkinci el otomotiv pazarında satışa sunulan tüm modeller hakkındaki verilere en kolay ve en çabuk şekilde ulaşılmasını sağlayan Cardata’nın araştırmasına göre, 2018’de tüketicilerin ikinci eldeki tercihi; dizel motor, manuel şanzıman ve sedan karoserli otomobil kombinasyonundan oluştu.

Yüzde 65’i buluyor

Araştırma ile Türkiye ikinci el pazarının adeta röntgenini çektiklerini dile getiren Cardata Türkiye Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, “Geleneksel olarak yaptığımız bu stratejik veri paylaşımıyla otomotiv sektörünün geneline ışık tutarken, ikinci eldeki eğilimleri de ortaya koyarak, tüketicilerin satın alma planlamalarına katkı sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

İkinci elde de tercih değişmedi
Cardata’nın Türkiye genelinde yaptığı araştırmaya göre 2018 yılında ikinci el otomobil satışlarında yüzde 64.5 payla en çok tercih edilen dizel motorlu araçlar oldu. Hem şanzıman hem motor tipi baz alındığında ise en çok tercih edilen kombinasyonu dizel motor + manuel şanzıman oluştururken, bu tip araçların toplam satış içindeki oranı da yüzde 42,3 oldu. Toplam satışlar içinde karoser tercihinde de sedan modeller ise yüzde 42.3’lük pay ile üstünlüğünü korudu. Araştırmada, ikinci el otomobil satın alan kullanıcıların tercihini ağırlıklı olarak “dizel motor + manuel şanzıman + sedan karoser” kombininden yana kullandığı ortaya çıktı.

Benzinli motor + manuel şanzımanlı araçlar yüzde 18.8’lik, benzin + otomatik araçlarsa yüzde 16.6’lık bir tercih oranına sahip. Araştırma sonuçlarına göre Türk tüketicisinin öncelikli tercihi yüzde 42.3’lük oranla sedan araç olurken, onu yüzde 30.7 ile hatchbackler izledi. Ayrıca araştırma kapsamında ikinci elde satılan araçların yaklaşık yüzde 44.5’inin beyaz, yüzde 22.7’inin gri ve yüzde 15.5’inin de siyah olduğu tespit edildi.

İkinci elde de tercih değişmedi

Türkiye’de Yılın Otomobili Corolla

Otomotiv Gazetecileri Derneği’nce(OGD) 2016 yılından bu yana yapılan “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışması, geçtiğimiz günlerde sonuçlandı. OGD üyelerinin değerlendirmesiyle bu yıl birincilik ödülü, Toyota Corolla’nın oldu ve “Yılın Otomobili” unvanına kavuştu.

İkinci elde de tercih değişmedi
21 aday otomobil arasından finale kalan 7 otomobil, “tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi, fiyat-değer oranı” gibi kriterlere göre yeniden değerlendirilip, Intercity İstanbul Park’ta test edildi. “Yılın Otomobili”ni belirleyen final değerlendirmesinde Toyota Corolla Sedan, Dacia Duster, Ford Focus, Honda CR-V, Mercedes Benz A Serisi, Volkswagen T-Roc ve Volvo XC40 modellerini aldığı puanlarla geride bırakmayı başardı.

Ödül töreninde bir konuşma yapan OGD Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Sandık, Türkiye’de Yılın Otomobili yarışmasının tüketiciler için yol gösterici özelliğine dikkat çekti. Törende “Türkiye’de Yılın Otomobili” ödülünü alan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, otomotiv gazetecilerinin verdiği karardan büyük mutluluk yaşadıklarını söyledi. Bozkurt “Bütün otomobiller bir emeğin ürünü... Burada yarışan finale kalmamış olanlar dahil olmak üzere çok kıymetli emek ürünü otomobiller. Sembolik olarak birinin seçilmesi gerekiyordu. Bizler dahil olduk. Bence otomotiv sektörü kazandı” dedi. ‘Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışması’nın ödül töreninde ayrıca Türk otomotiv sektörüne katkı sağlayanlara onurlandırmayı planlayan OGD, bu yılki özel ödülünü Türkiye’deki işbirliklerinin 50’nci yılını kutlayan Oyak Renault ve Renault Mais’e verdi.

İkinci elde de tercih değişmedi

En güncel haliyle yeniden Türkiye’de

Ford’un Avrupa pazarındaki en büyük SUV modeli olan Edge, yenilenmiş haliyle yeniden Türkiye’de satışa sunuldu.

İkinci elde de tercih değişmedi

Yeniden yorumlanan daha geniş ön ızgara, yeni tasarımlı farları ve stop lambalarıyla dikkat çeken araçta yeni jantlar, karartılmış arka camlar dikkati çekiyor. İçerideyse kişiselleştirilebilir dijital gösterge paneli, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar ve dijital ses işlemcili 12 adet yüksek performanslı hoparlöre sahip 1.000 Watt’lık B&O ses sistemi bulunuyor.

Daha teknolojik

Yenilenen Edge’de, daha fazla teknolojik donanım bulunuyor. “Dur&Kalk” ve “Şerit Hizalama” özelliklerine sahip Adaptif Hız Kontrol Sistemi, İkincil Çarpışma Freni ve Acil Durum Manevra Destek sistemi de dahil olmak üzere kamera ve sensör destekli sürüş destek teknolojileri bunlardan bazıları. Yine kamera, sensor yardımıyla çalışan Dinamik LED Ön Far Sistemi, Yansıma Önleyici Uzun Far Asistanı ile geliştirilip Çarpışma Önleme Yardımcısı gibi destek sistemleri sürüş güvenliğine katkı sağlıyor.

Araçta 238 PS güç üreten gelişmiş 2.0 lt dizel motor, akıllı 4x4 çekiş sistemi ve yeni 8 ileri otomatik şanzıman varken, Edge’in fiyatı 585 bin 850 TL’den başlıyor.

Elektrikli ve hibritlere özel hafta

Türkiye’de daha geniş kitleleri elektrikli ve hibrit otomobillerle buluşturmak amacıyla İstanbul’da bir etkinlik düzenlendi.

İkinci elde de tercih değişmedi

Sektörün önde gelen markalarının bir araya geldiği etkinlikte, Nisan ayının üçüncü haftası “Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası” olarak ilan edildi. Etkinliğe katılan otomobil meraklıları, ilk kez elektrikli ve hibrit araçları test etme fırsatı buldu.

Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) öncülüğünde düzenlenen etkinliğe, Tesla, Toyota, Jaguar, BMW, Renault, Lexus gibi markalar elektrikli ya da hibrit modelleriyle katıldı. TEHAD Başkanı Berkan Bayram, ülkemizde henüz elektrikli ve hibrit otomobil deneyimi yaşamayan binlerce insan olduğuna dikkat çekerken, etkinliğin elektrikli modellerde test sürüş imkanı sunarak insanlarda bu araçlar konusunda yeni bir algı oluşturulmaya çalışıldığını söyledi.

“4 yıl önce Türkiye’de sadece 3 modelle temsil edilen elektrikli ve hibrit araçlar pazarı, 2019 yılına 31 modelle giriş yaptı. Bu pazarın yıl sonunda 40 modele ulaşması bekleniyor” dedi.

Erzurum'da çöken metruk bina, paniğe yol açtıErzurum'un merkez Yakutiye ilçesinde kullanılmayan 5 katlı bina çöktü, olayda yaralanan olmadı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber