08.10.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
Bir süre önce İran’a gittiğini ve logolarına kadar herşeyleriyle taklit edildiklerini gördüklerini anlatan Kaya, şöyle devam etti: “Taklit edilmek bir yandan kızdırıyor bir yandan da hoşunuza gidiyor. Mutlaka önlemlerimizi de alacağız ama İran bizim için çok önemli bir hedef pazar. Ve öncelikle bu pazara girmek istiyoruz.”
Kaya, “Türkiye’nin saatçisi olma yolundayız. Sektör aynı dönemde yüzde 10 büyüdü. Biz bu büyümeyi üçe katladık. Yüzde 35-40 bir büyüme ile yılı kapatırız. Şu anda Saat&Saat olarak 63 mağazamız var. Yılı 80 mağaza ile kapatmayı planlıyoruz. Pandora, kiosklar ve department store’larla birlikte 125 noktada ürünlerimiz satılıyor” dedi.
Perakende sektörünün önde gelen firmalarıyla birlikte kurdukları 1V1Y.com adlı internet sitesindeki satışların da çok başarılı gittiğine değinen Kaya, üç günde 1.000’in üzerinde ürün satıldığını hatırlattı. Bu sitenin alanında 1 numara olacağına inandığını belirten Kaya, “Başta bu siteye ortak olmak istemeyenler şimdi hisse almak için 7 kat fazla fiyat veriyor ama kimse satmıyor. Bu siteye inanıyoruz ve 1 numara olacağını biliyoruz” diye konuştu.
Saat - takı konsepti
Ramazan Kaya, Emporio Armani, The One, U Boat, Guess, Diesel, DKNY, Esprit, Fossil, Hugo Boss, GF Ferre, Roberto Cavalli, Michael Kors gibi marka saatlerinin Türkiye distribütörü olan Saat&Saat’in, Pandora markası ile takıda büyüme planları yaptığını anlattı.
Bu yönde yeni bir mağaza konseptini bu yıl içinde hayata geçireceklerini ifade eden Kaya, saat, takı ve güneş gözlüğünü birarada satacaklarını kaydetti.
Kaya, “Yeni konsept mağazamızda saatin yanında gerek fiyatı gerek dizaynıyla dikkat çekecek pırlanta ile önemli güneş gözlüğü markalarının özel ürünleri de olacak” dedi.
‘Pandora’nın distribütörlüğü için 5 yıl uğraştık’
Dünyada her saniye 1 ürün satan Pandora markasıyla da büyüme planları yaptıklarını ifade eden Ramazan Kaya, şöyle devam etti: “Danimarka markası olan Pandora’nın distribütörlüğünü almak için 5 yıl uğraştık. Birçok ülke distribütörlük almak için sırada. Biz uluslurarası ilişkilerimiz sayesinde alabildik. İstanbul, Marmaris, Antalya, Alanya ve Fethiye’de mağaza açtık. Yabancılar markayı çok iyi bildiği için turistik bölgelerden başladık. Ama önümüzdeki yıl İstanbul, Ankara ve İzmir’de 5 mağaza daha açacağız. Talep çok olursa mağaza sayısını 15’e çıkarabiliriz.”
Saat ve markalı takılarda iyi pozisyon aldıklarını ve bu alanlarda ciddi yatırım yaptıklarını da belirten Kaya, ağustos ve eylül ayındaki durgunluğa rağmen yüzde 36 büyüme sağladıklarını vurguladı.