Ekonomi Skoda ‘kabuk’ değiştirecek

Skoda ‘kabuk’ değiştirecek

27.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Satış teşkilatından modellerine kadar yenilenme çalışmalarını 2015 yılının sonunda tamamlayacak olan Skoda, tamamen farklı bir marka haline gelmeyi amaçlıyor...

Skoda ‘kabuk’ değiştirecek

Çek üretici Skoda’nın tüm dünyada başlattığı hamlenin etkileri, 2015 yılı sonuna kadar kendisini Türkiye’de de gösterecek. Satış teşkilatından, showroomlarına kadar değişimi sürdüren Skoda, yeni modellerin de katkısıyla Türkiye’de de adeta kabuk değiştirecek. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, “2015 sonunda marka yüzünden modellerimize kadar neredeyse yepyeni bir marka haline geleceğiz” dedi.
Senyücel, Skoda’nın 2018’e kadar sürecek yenilenme hedefleri doğrultusunda çalıştıklarını, yeni modellerin yanında, yeni marka yüzüne uygun satış teşkilatıyla da değişimler gerçekleştirdiklerini söyledi. Showroom konseptinin tamamen değiştiğini anlatan Senyücel, şöyle devam etti:
Bayiler de sahiplendi
“Bayilerimizde değişim çalışmaları başladı. Yeni standartlarımıza uygun olarak bayilerimizin yüzde 40’ı bu yıl yenilenmiş olacak. Süreç, 2015 yılı sonunda bayilerin yüzde 95’inde tamamlanacak. Üç yeni bayimiz ve yıl sonuna kadar açılacak iki yeni nokta da, tamamen yeni konseptte. Bayilerimizin büyük bölümü bu değişimi sahiplendi. Yeni talepler de var. Değerlendirme aşamasındayız.”
Bu çalışmaların, Skoda’nın yeni model atağıyla paralel yürütüldüğünü hatırlatan Senyücel, “2015 yılı sonunda yenilenmiş bir satış teşkilatı, marka imajı ve ortalama model yaşı 2 olan bir marka haline geleceğiz” ifadesini kullandı. Model yeniliklerinin bununla da kalmayacağını ve 2016’da sürprizlerle devam edeceğinin de altını çizen Tolga Senyücel, “Sürpriz modeller de olacak. Örneğin 7 kişilik SUV modelimiz katılacak. 2016 sonrası Yeti de tamamen değişecek. Durmadan gençleşecek ve yepyeni bir marka olacağız” diye konuştu.
Fabia etkisi
Yeni Fabia’nın markanın Türkiye’deki satışlarına katkı sağlayacağını belirten Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Senyücel, “Fabia, bir dönem satışlarımızın yüzde 20’sini oluşturuyordu. Ancak bu, giderek artan rekabet ve fiyatlar nedeniyle düşmüştü. Yeni Fabia, filo ve perakende dahil, satışlarımızın yüzde 15 ardtmasına katkı sağlayacak” diye konuştu.
B sınıfı satışlarının Türkiye’de bu yıl 120 bin adede ulaştığını anlatan Senyücel, “2015’te bu seviye korunursa, yüzde 3-3.5 pay almayı, yaklaşık 3 bin 500 adet satmayı hedefliyoruz” dedi. Senyücel, Fabia’nın başlangıç fiyatının bugünkü şartlarla 36 bin TL olacağını kaydetti.

Haberin Devamı

Cep’ler otomobile girdi

Skoda’nın B sınıfındaki yıldızı Fabia, tamamen yeni tasarımı, donanımları ve motor seçenekleriyle 2015 yılının mart ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak.
Cenevre Fuarı’nda sergilenen “VisionC” konseptinden alınan tasarım detaylarının, seri üretime aktarıldığı ilk model olan Fabia, aynı zamanda Skoda’nın motor sporları bölümünden de destek almış. Bu yüzden, sportif denilebilecek jant ve renk kombinasyonlarıyla dikkat çekiyor.
Önceki nesline göre 90 mm daha geniş ve 31 mm daha alçak olan yeni Fabia’nın ağırlığı, daha fazla teknoloji ve donanıma sahip olmasına rağmen ortalama 65 kg azaltılmış. Kompakt boyutlarına rağmen 5 yolcu için rahat bir alan sunan Fabia, 330 litre bagaj hacmine sahip. Arka koltuklar yatırıldığındaysa, maksimum yükleme kapasitesi 1.150 litreye çıkıyor.

Haberin Devamı

Teknolojiyi konuşturacak!

Donanım seçeneklerine ve müşteri tercihlerine bağlı olarak yeni Fabia’da 10’dan fazla yeni “akıllı unsur” yer alıyor. Yeni Fabia’da ilk kez kullanılan “MirrorLink”, akıllı telefonlarla eşleşme sağlayarak, navigasyon da dahil olmak üzere telefondaki uygulamaların, orta konsoldaki bilgi ekranında görüntülenmesini sağlıyor. Şimdilik Android sistemli telefonlarla uyumlu olan sistem, bir süre sonra iPhone ile de uyumlu hale getirilecek. Bu sayede araçta video bile seyretmek mümkün olacak.
Yeni Skoda Fabia’nın isteğe bağlı ve standart güvenlik donanımları arasında “Şehir İçi Acil Fren Fonksiyonu” ile entegre edilmiş radar sensörlü “Ön İzleme Yardımcısı”, Çarpışma Önleyici Fren Sistemi, yorgunluk ve konsantrasyon durumunu izleyen, gerektiğinde uyaran “Sürücü Aktivite Yardımcısı”, “Hız Sınırlayıcı”, “Yokuş Kalkış Desteği”, Lastik Basınç İzleme sistemi bulunuyor.
Yeni Fabia, Türkiye’de 1.0 lt (75 PS), 1.2 lt TSI (90 PS ve 110 PS) benzinli motorların yanında 1.4 lt 90 PS dizel motor seçenekleriyle getirilecek. 1.2 lt TSI (110 PS) ve ve 1.4 TDI motorlarda DSG çift kavramalı otomatik vites kutusu olacak.

Skoda ‘kabuk’ değiştirecek

Heyecanını korudu, daha cimrileşti

BMW’nin farklı tarzı ve tasarımıyla dikkat çeken modeli X6, ikinci nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. Yenilenen X6, 3.0 lt (258 beygir) 6 silindirli dizel motora sahip “xDrive30d” versiyonuyla aralık ayında Türkiye’de satışa sunulacak.
Coupe tarzı tasarımıyla ilgi çeken X6, yenilenme işlemi sırasında tüm bu özelliğini korumuş. Ön farları ve arka stop lambaları değişerek “irileşen” X6, yan tasarımda da daha dinamik ve kaslı çizgilere kavuşmuş. Bu görüntü, M Sport paketiyle daha üst seviyeye çıkabiliyor. Bagaj kapasitesi artırılan ve 580 litreye yükselen X6’nın yeni neslinde daha konforlu bir iç mekan sunuyor. Otomatik bagaj kapağı, deri döşeme, çift bölgeli klima, Sürüş Asistanı Güvenlik Paketi gibi önceki modelden çok daha zengin donanımlar standart sunulmaya başlanmış.
Yüzde 22 tasarruf
Yeni X6’nın performansı, dikkat çekici şekilde artırılmış. Çitf turbo ile beslenen, 280 beygirlik 3.0 lt dizel motor, standart sunulan ve direksiyondan da kontrol edilebilen 8 ileri Steptronic şanzımanla, yeni X6’yı aynı zamanda “cimri” yapabiliyor. Nitekim yakıt tüketiminde yüzde 22’ye varan tasarruf sağlanmış.
Araçta “Comfort”, “Sport” ve “Sport+” ayarlarının yanı sıra sunulan “Eco Pro” modu, motor yönetimi, hızlanma tepkisi ve şanzıman özelliklerini yakıtı en verimli şekilde kullanacak şekilde ayarlayabiliyor. Eco Pro klima, ısıtmalı koltuklar ve ısıtmalı dış aynalar gibi elektrikle çalışan donanımların da tasarrufa katkı yapmasını sağlıyor.
Bununla birlikte isteğe bağlı sunulan “Professional Navigation” sistemi de, yakıt açısından en verimli rotaların seçilebilmesine olanak sağlıyor.

Haberin Devamı

Skoda ‘kabuk’ değiştirecek

Haberin Devamı

Yeni nesil Corsa şubatta Türkiye’de

Alman üretici Opel’in, yaklaşık 32 yıllık geçmişe sahip modeli Corsa, beşinci nesliyle şubat ayından itibaren Türkiye yollarına çıkmaya başlayacak. Yeni Corsa, 1.0 litrelik benzinli motoru, yenilenen iç ve dış tasarımının yanı sıra bilgi-eğlence sistemiyle dikkat çekmeyi hedefliyor.
Tasarımı büyük ölçüde yenilenen ve markanın yeni imajına uygun hale getirilen Corsa, bununla birlikte iç mekanda daha önemli değişiklikler yaşamış. Özellikle orta konsol, bunun kanıtı. Bagaj hacmi, (Color Edition ve Sports versiyonlarında) arka koltuklar katlandığında 1.120 litreye kadar ulaşıyor.
Küçük motorda iddialı
Yeni Corsa’nın sürücü merkezli kontrol merkezinde, “IntelliLink” bilgi-eğlence sistemi dikkat çekiyor. 7 inçlik renkli dokunmatik ekran, Apple ve Android cihazlarla uyumlu. Sesli komut sistemiyle kullanılabilen sistem, ayrıca Bluetooth, Siri Eyes Free, BringGo, Stitcher ve TuneIn gibi uygulamalarla da uyumlu.
Araçta, donanım seçeneklerine göre değişkenlik gösteren, bi-xenon farlar, “Yan Kör Nokta Uyarısı”, “Opel Eye-Ön Kamera”, “City modu”, “Şeritten Ayrılma Uyarısı”, “Uzun Far Asistanı”, “Takip Mesafesi Göstergesi” ve “Ön Çarpışma Uyarısı” gibi güvenlik sistemlerini bulmak mümkün olacak.
Yeni nesil Corsa, ilk etapta 1.0 lt (115 beygir), 1.2 lt (70 beygir), 1.4 lt (90 beygir) benzinlinin yanı sıra 1.3 lt (75 ve 95 beygir) dizel motor seçenekleriyle Türkiye’de satılacak. 1.4 lt motorda otomatik, 1.3 lt motorda da Easytronic şanzıman seçenekleri olacak. Ayrıca Easytronic vites kutusunun yeni nesli, mayıs ayından itibaren yine 1.3 dizel motorla sunulmaya başlanacak.
Corsa’nın en iddialı olduğu seçenekse, yeni geliştirilen 115 beygirlik 1.0 litre üç silindirli motor. 170 Nm tork üreten benzinli motor, 6 ileri manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Bu motor seçeneğinde “Enjoy”, “Color Edition” ve “Sport” donanım paketleri olacak, Sport donanımı siparişle gelecek. Sarsıntısız ve sessiz olmasıyla ön plana çıkan bu motorla Corsa, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 5.0 lt tüketiyor.

Haberin Devamı

‘Payımız yükselecek’
Opel’in Astra ile birlikte en popüler modeli olan ve markanın yıllık satışlarının dörtte birini oluşturan Corsa, dünyada Türkiye’de de her yıl Opel’in satışlarının dörtte birinden fazlasını oluşturuyor. Türkiye’de, 1994’den bugüne 200 binden fazla satılan Corsa, 5. nesliyle de iddialı.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, yeni nesil Corsa’nın küçük sınıftaki iddiasını sürdüreceğine inandıklarını belirterek, yıllık 14-15 bin adetlik bir satış hedefi koyduklarını söyledi. Sınıfında yüzde 6’lık bir pay edinmesini beklediklerini kaydeden Keklik, “2015 yılında 700-750 bin adetlik bir pazar öngörüyoruz. Toplam pazar içinde yüzde 6 pazar payı hedefimiz var” dedi.

Skoda ‘kabuk’ değiştirecek

Tek depo Benzinle Edirne'den Ardahan’a

Peugeot Türkiye, 308 modelinin yeni başlanan 130 HP’lik yeni 1.2 lt turbo benzinli motorunun yakıt ekonomisini ispatlamak için bir deneme yaptı. Manuel şanzımanlı 308 1.2, 100 kilometrede ortalama 3.2 lt tüketiperek, Edirne’den Ardahan’a tek depoyla varmayı başardı.
Avrupa’da “2014 Yılının Otomobili” seçilen Peugeot 308’in, yeni 130 beygirlik turbo benzinli motor seçeneği, gücün yanında ciddi yakıt ekonomisiyle de dikkat çekiyor. Türkiye’de 61 bin 600 TL’den başlayan fiyatlarla satılan ve manuel şanzımanın yanı sıra 6 ileri “Efficient Automatic Transmission” (EAT6) otomatik vites seçeneği de bulunan 308 1.2 lt, manuel şanzımanlı versiyonla bile ciddi şekilde cimri olduğunu kanıtladı.
Volkan Işık Akademi’nin gerçekleştirdiği, TOSFED (Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu) yetkililerinin de katıldığı sürüş testinde, Edirne’den yola çıkan 308, Ardahan’a kadar süren 1.718 km’lik yolculuğu “tek depo” (53 litre) ile tamamladı. Söz konusu testte, trafik ışıklarında duruldu, aracın far, silecek ve havalandırma sisteminin kullanımından kaçınılmadı.

Skoda ‘kabuk’ değiştirecek

163 bin kişi onu yalnız bırakmadı

Dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in talimatıyla 1961’de tam 4.5 ayda üretilen, ancak benzini bittiği için seri üretim hayali sona eren “Devrim”, ziyaretçi akınına uğradı. Eskişehir’deki TÜLOMSAŞ tesislerinde sergilenen Devrim’in ziyaretine, 5 yılda 163 bin kişi gitti. Camları ve lastikleri hariç her şeyi yerli olan Devrim, kendisi için hazırlanan özel cam bölmede muhafaza ediliyor. Gelenler, onunla hatıra fotoğrafı da çektiriyor.