Ekonomi ‘TÜRKİYE BÖLGENİN LÜKS MERKEZİ OLMA YOLUNDA’

‘TÜRKİYE BÖLGENİN LÜKS MERKEZİ OLMA YOLUNDA’

28.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Çatısı alında toplam 31 milyar euro ciroya sahip 75 lüks markayı bulunduran Comite Colbert’in CEO’su Elisabeth Ponselle des Portes, “Türkiye bölgenin lüks merkezi olma yolunda hızla ilerliyor” dedi

‘TÜRKİYE BÖLGENİN LÜKS MERKEZİ OLMA YOLUNDA’

1954 yılında Jean-Jacques Guerlain tarafından kurulan Comite Colbert, lüks Fransız markalarını aynı çatı altında toplayan ve ‘lüksün merkezi’ unvanını taşıyan bir yapı.
Sorbonne Üniversitesi, Louvre Müzesi, Paris Operası, Dekoratif Sanatlar Müzesi gibi eğitim ve kültür oluşumlarının yanı sıra Chanel, Hermes, Louis Vuitton gibi dünyada ‘Fransız lüksü’ denilince akla ilk gelen markaların da arasında bulunduğu 75 kuruluşu bünyesinde barındırıyor.
Comite Colbert, Fransız yaşam tarzını dünyaya anlatmak, lüks ve kültür arasındaki ilişkiyi gözler önüne sermek için ocak ayında ‘Fransız Lüksü’nün Modern Yüzü’ temasıyla, İstanbul’da bir dizi etkinlik düzenlemeye hazırlanıyor.
Çatısı alında toplam 31 milyar euro ciroya sahip 75 lüks markayı bulunduran Comite Colbert’in CEO’su Elisabeth Ponselle des Portes Türkiye etkinlikleriyle ilgili olarak sorularımızı yanıtladı.
Fransız lüks üretiminin yüzde 84’ünün ihraç edildiğini söyleyen Portes, “Bu ihracatın yüzde 20’si Amerika’ya, yüzde 34’ü AB ülkelerine, yüzde 12’si Çin ve Japonya’ya, yüzde 2-3’ü ise Türkiye’ye yapılıyor. Önemli bir büyüme trendi yakalayan Türkiye, genç nüfusu, küreselleşmeyi kucaklayan dinamik yapısı ve dinamik sanat ortamıyla, bölgenin lüks merkezi olma yolunda ilerliyor.”

Haberin Devamı

Comite Colbert ne zaman ve nasıl kuruldu ?

Comite Colbert 1954 senesinde Jean- Jacques Guerlain tarafından Fransa’yı lüksün merkezi yapmak amacıyla kuruldu. İsmini, Kral XIV. Louis’nin Maliye Bakanı olan ve Fransa’nın kültür ve üretim merkezi haline gelmesinde büyük rol oynayan Jean Baptiste Colbert’den aldı. Kuruluşunda 14 üyesi bulunan Comite Colbert’in şu an 75 üyesi var. Comite Colbert, üyelerinin geleceğini en iyi şekilde planlamasına, her konuda fikir alışverişinde bulunmasına ve büyümesine destek olarak Fransız lüksünü ve yaşam tarzını tanıtmayı amaçlıyor

Fransız lüksü nedir ve neleri kapsar?

Fransız lüksünü anlatan “Art de Vivre” (yaşamı sanata dönüştürmeyi) temsil ediyor. Bu yüzden Fransız markaları yurtdışında Fransız kültürünün elçileri olarak görev yapıyor. Comite Colbert’in moda, parfüm, mücevher, gastronomi, yayıncılık, porselen, gümüş, kristal ve dekorasyon gibi alanlarda faaliyet gösteren üye markaları, Fransız yaşam sanatının yüzünü oluşturuyor.

Haberin Devamı

Bünyenizde kaç marka var bu markalar toplamda ne kadarlık bir değeri ifade ediyor?

Comite Colbert üyesi 75 markanın toplam cirosu, 31 milyar euro’yu aşıyor.

Türkiye’deki lüks tüketimi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Fransız lüks üretiminin yüzde 84’ü ihraç ediliyor. Bu ihracatın yüzde 20’si Amerika’ya, yüzde 34’ü AB ülkelerine, yüzde 12’si Çin ve Japonya’ya, yüzde 2-3’ü ise Türkiye’ye yapılıyor. Önemli bir büyüme trendi yakalayan Türkiye, genç nüfusu, küreselleşmeyi kucaklayan dinamik yapısı ve dinamik sanat ortamıyla, bölgenin lüks merkezi olma yolunda ilerliyor.

‘İstanbul şehri artık bir trendsetter haline geliyor’

Bu yıl rotanızı Tükiye’ye çevirmenizdeki amaç nedir?

Ortak bir geçmişe sahip olduğumuz ülkelerde organizasyonlar düzenliyoruz. Geçtiğimiz yıllarda Amerika, Japonya, Çin, Hindistan, Brezilya, Beyrut ve en son 2010 yılında Dubai’de etkinlikler gerçekleştirdik. Şimdi de iki ülke arasındaki ilişki ve işbirliğini tazelemek için Türkiye’ye geldik. Türkiye’ye gelmeye 4 yıl önce karar verdik. Türkiye bizim için önemli bir pazar haline geliyor. Yalnızca ekonomik büyümesiyle değil, kültürel hareketlilik açısından ülkenizin dünyada edindiği yer de önemli. İstanbul bir trendsetter (trend belirleyici) haline geliyor.

Haberin Devamı

İstanbul lüks açısından nasıl bir şehir?

İstanbul, Fransız lüks markaları Türkiye’ye gelmeden yüzyıllar önce, Fransız lüksü ve yaşam sanatıyla tanışmış bir şehir.... Topkapı Sarayı’ndaki Sevres seramik koleksiyonu, Dolmabahçe Sarayı’nın dekorasyonunda kullanılan Baccarat kristalleri ve Beyoğlu’ndaki Fransız Sarayı, İstanbul’da Fransız yaşam sanatını temsil ediyordu. Bu açıdan İstanbul, iki ülke arasındaki kültürel ilişkileri güçlendirme, günümüze taşıma ve Fransız lüks markalarının kültürümüzü yansıtmasına olanak tanıyan bir başkent olmuş.

‘Nişantaşı ve İstinyePark’ta özel etkinlikler düzenlenecek’

İstanbul’daki Colbert Festivalinde ne gibi etkinlikler düzenlenecek?

16-22 Ocak 2013 tarihlerinde İstanbul’da Festival Colbert’i ‘Fransız Lüksünün Modern Yüzü’ temasıyla düzenleyeceğiz. Fransa ve Türkiye arasında yüzyıllardır süren imtiyazlı ilişkiler, Fransız lüksünün temsilcileri ve Türk toplumu açısından önemli bir yere sahip olan modernlik kavramı ekseninde ele alınacak. Üye markalar, Nişantaşı ve İstinyePark’ta yer alan mağazalarında özel etkinlikler ve kültürel buluşmalar gerçekleştirecek.

Haberin Devamı

e-perakende

‘Aylık ortalama 300 bin TL ciroya ulaştık’

E-ticaret şirketleri içinde sepet ortalaması en yüksek olanların başında mücevher siteleri geliyor.
Hazinem Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Sevgi Soysal, hazinem.com’un bir sene sonunda geldiği noktadan memnun olduklarını söyleyerek, “Aralık ayını da dahil ettiğimizde 2012 hedeflerimizi tutturduk. 2012’yi aylık ortalama 300 bin TL ciro ile geride bırakıyoruz” dedi.
Şu anda Türkiye’nin en çok ziyaret edilen online pırlanta mağazası olduklarını ifade eden Soysal, “İnternet kullanımının düşük olduğu yaz aylarında dahi yüksek ziyaret sayılarına ulaştık” diye konuştu.
Hazinem Pırlanta’nın Türkiye’nin en yüksek sepet ortalamalarından birine sahip olduğunu söyleyen Sevgi Soysal, şöyle devam etti:

Yıldönümü kampanyası
“Hazinem.com’un bilinirliği arttıkça müşterilerimizin bize duyduğu güven de pekişti. Zaten yüksek olan sepet ortalamamız geçtiğimiz ay yaptığımız tasarım değişikliğinin ardından bazı günlerde ortalamanın 4- 5 katına çıktı. 2013’e yeni bir arayüzle girdiğimiz için çok mutluyuz. Bu arayüz müşterilerimize daha keyifli alışveriş imkanı sunarken sitede geçirdikleri ortalama süreyi de belirgin biçimde artırdı.”
Soysal yeni kampanyalarıyla ilgili olarak da şu bilgileri verdi:
“Hazinem.com, hem 2013’ü hem de birinci yıldönümümüzü kutlamak için çeşitli kampanyalar düzenliyor. 31 Aralık tarihine kadar siteye üye olanlar bin TL hediye kazanacak. Ayrıca ocak ayına kadar yapılacak tüm ürünlerde kullanıcılar Pırlanta Tektaş Kolyelerini hediye olarak alabilecek.”

Haberin Devamı

Yeni yıl

Saf kaşmir ve ipeği modayla buluşturan Silk & Cashmere, yılbaşı gecesi için özel bir koleksiyon sunuyor. Silk&Cashmere, her tarza uygun, birbiriyle rahatlıkla kombine edilebilir parçalarıyla yeni yılda tüketicilerine çeşitli hediye alternatifleri sunuyor.

Konforlu uyku için

İşbir Yatak, sağlıklı, rahat ve konforlu uyku isteyenler için Viscostar Viskoelastik Akıllı Yatakları ve diğer ürünleri yılbaşına özel yüzde 20 indirim fırsatıyla sunuyor. İşbir Yatak’ın kampanyası 31 Aralık’a kadar sürecek.Telveye özel
metal ambalaj

Arçelik, Türk kahvesi keyfini pratik ve hızlı şekilde sunan ürünü K 3200 Mini Telve’yi, 31 Aralık 2012 tarihine kadar yılbaşı konseptine özel dekoratif metal kutu ambalajı ile birlikte sunuyor.
Ürün 3 kişilik kahve pişirme kapasitesi ve aydınlatmalı pişirme yuvasına sahip.

Dev makyaj paletleri

Farklı hediye alternatifleri sunan Sephora, yılbaşı için devasa makyaj paletleri hazırladı. Ayrıca Sephora oje, dudak parlatıcıları, banyo ürünleri ve kokulu mumlar da farklı bir hediye alternatifi olarak Sephora mağazalarında yerini aldı.

Yeni yıla özel Kırmızı kanepe

32 yılı aşkın süredir mobilya üretimi gerçekleştiren Fatih Kıral Mobilya 2013’ü yeni koleksiyonları ile karşılıyor. Firma ayrıca yeni yıla özel kırmızı kanepe üretti. Yeni koleksiyonda yer alan bu kırmızı 3’lü koltuğun fiyatı ise 8 bin 500 TL.

’Enerji tasarruflu ürünlere talep artıyor’

Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer, 2013’ün 2012’ye kıyasla daha olumlu bir yıl olacağını söyleyerek, “Bosch Ev Aletleri olarak, 2012 yılını, ürün ve hizmetlerimizle fark yaratarak tamamladık. Önümüzdeki yıl da, markamıza duyulan güveni artırmaya ve sosyal sorumluluk projelerimizi sürdürmeye devam edeceğiz” dedi.
Bu yıl özellikle yüksek enerji tasarruflu ürünlere olan talepte oldukça önemli bir artış yaşandığını belirten Süer, “Bu artışta da Bosch Ev Aletleri olarak, çok uzun zamandır yürüttüğümüz çalışmaların etkisinin önemli bir yere sahip olduğuna inanıyoruz” diye konuştu.

‘Yeni bayiler açabiliriz’
Tüketicilerimiz, giderek daha da bilinçli hale geldiğini kaydeden Süer, şöyle devam etti:
“Bu bilinç artışı ile birlikte tüketici, satın aldığı ürünün, enerji verimliliğinin daha olmasını, ayrıca zaman tasarrufu da sağlayarak kendisini daha özgür kılmasını talep ediyor. Tüketicilerimiz artık, A ve A üstü enerji etiketli ürünlerin daha fazla tasarruf ve uzun vadede daha kârlı bir yatırım anlamına geldiğinin bilincinde. Verimliliğin yanı sıra şık görünüm, ergonomi ve tasarıma önem veren tüketicilerin oranı giderek artıyor.”
Perakendenin büyüme vaat eden bir sektör olduğunu vurgulayan Süer, “Özellikle art arda açılan alışveriş merkezleri ve zincir mağazalar, bu sektöre olan yatırımın önemli bir göstergesi” dedi.
Süer, şu bilgileri verdi: “Bosch ürünleri, Türkiye genelinde 1.100’ü aşkın bayimiz aracılığıyla müşterilerimize ulaşıyor. 400’e yakın yetkili servis ağımız ile hizmetimizi sürdürüyoruz. Önümüzdeki yıl Türkiye’nin her noktasında tüketicimize ulaşmak adına yeni bayiler açabiliriz.”

‘Türkiye çapında 70 bin çocuğa ulaştık’
Neylan Süer, sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili olarak şu bilgileri verdi:
“Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile yürüttüğümüz ‘Ateş Böceği Gezici Öğrenim Birimi’ eğitim programımız ile Türkiye çapında 70 bini aşkın çocuğa ulaştık. 2008 yılından bu yana ayrıca toplam 11 bin öğretmen ve 1 milyonu aşkın öğrenciye ulaşarak, sürdürülebilir kalkınma ve çevre eğitimine katkıda bulunduğumuz ‘Yeşil Kutu Çevre Eğitimi Projesi’ni de destekliyoruz. 2011 yılında 5 Haziran Dünya Çevre Günü ile kurduğumuz doğa dostu web sitemiz Bosch Çevre Kulübü ile çevre bilincinin artırılamasına katkı sağlıyoruz.”

Toshiba’dan tablete dönüşen Ultrabook

Toshiba TNB Bilgisayar ve Görüntü Sistemleri A.Ş, yeni tablete dönüştürülebilir Ultrabook Satellite U920t’yi duyurdu. Satellite U920t, bir dizüstü bilgisayarın kullanım kolaylığı ve performansı ile bir tabletin kullanıma hazır hale gelme hızını birleştiriyor. 31.8 cm dokunmatik ekran, kolaylıkla laptoptan tablet moduna dönüşebiliyor. Satellite U920t, tablet modunda çalıştırılabilirken, içerik oluşturmak ve çoklu yazım gerektiren diğer uygulamalar için laptop modu daha uygun bir seçenek oluyor.

Aksiyona yakınlaşmak isteyenler için...

Canon, güçlü süperzum kompakt fotoğraf makineleri koleksiyonuna iki yeni ürün daha eklediğini duyurdu: PowerShot SX500 IS ve PowerShot SX160 IS. Aksiyona daha fazla yakınlaşmak isteyenler için ideal bir seçim olan PowerShot SX500 IS, dünyanın en küçük 30x optik zumlu fotoğraf makinesi. PowerShot SX160 IS ise, kompakt bir gövdede 16x optik zum özelliği sunuyor. Canon ayrıca, home-ofis için ideal seçimlerden olan iki yeni ürünü PIXMA MX715 ve PIXMA MX895 model yazıcılarını da piyasaya sundu.

Sarar, Doğan Optik ile gözlüğe girdi

Sarar Giyim ile Doğan Optik, güçlerini birleştirerek Sarar gözlük koleksiyonlarını hazırladı. 2013 Sarar Gözlük Koleksiyonu, Doğan Optik’in Türkiye genelinde sahip olduğu yaklaşık 400 satış noktasında tüketicilerle buluşacak. Büyükşehirlerdeki bayilik çalışmaları tamamlanan yeni Sarar markasının, yıl sonuna kadar tüm satış noktalarında yer alması hedefleniyor. Sarar markasının kendine özgü çizgisine sadık kalarak İtalyan tasarımcılara hazırlattığı bu koleksiyonlar; modern ve kolay kullanım özelliklerine sahip.

Özdilek’ten 2013’e özel koleksiyon

Özdilek, 2013 için özel bir koleksiyon hazırladı. Bu özel seride, tüm havlu, nevresim ve bornoz takımları yüzde 100 pamuktan oluşuyor. Nevresim takımlarında, ranforce ve satene ağırlık verilmiş. Renklerde ise sadeliğe dikkat çekilerek pastel ve soft tonlar tercih edilmiş. Tasarımlarda kullanılan düz renklerin yanında, bu yılın modası olan çizgiler ve puantiyelere de yer verilmiş. Serinin en çok dikkat çeken özelliği ise, tüm ürünlerin ayrı ayrı kombine edilebilmesi.