Ekonomi ‘Türkiye’de yılda 10 bin adet e-kitap okuyucu satılıyor’

‘Türkiye’de yılda 10 bin adet e-kitap okuyucu satılıyor’

05.10.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de yıllık 10 bin e-kitap okuyucu satıldığını söyleyen Selekt Bilgisayar Kurucu Ortağı Uygar Saral, "Şu anda Türkiye’de 250 bine yakın e-kitap okuru olduğu tahmin ediliyor. 5 bin civarında popüler Türkçe e-kitap satılıyor" dedi

‘Türkiye’de yılda 10 bin adet e-kitap okuyucu satılıyor’

E-kitap okuyucu pazarında faaliyet gösteren Selekt Bilgisayar’ın Kurucu Ortağı Uygar Saral, Türkiye’de yıllık 10 bin e-kitap okuyucu satıldığını söyleyerek, "Bunun 9 binden fazlasını Reeder markasıyla biz gerçekleştiriyoruz" dedi.
Selekt Bilgisayar’ın e-kitap okuyucu, tablet bilgisayar ile bunların aksesuarlarının satış ve dağıtımını gerçekleştirdiğini belirten Saral, "Ürünlerimiz teknoloji marketleri, kitabevleri, zincir mağazalar, hipermarketler ve online satış sitelerinde Türkiye genelinde satılıyor. Bunun yanı sıra okullara, üniversitelere, otellere, restoranlara, hastanelere ve lojistik firmalarına kurumsal çözüm ortaklığı yaparak donanım ve yazılım hizmeti veriyoruz" diye konuştu.

250 bin okur var
Türkiye’de e-kitap okuyucu satışlarının hızla arttığını vurgulayan Saral, şöyle devam etti: "Yanında 5-6 kitap taşımak istemeyenler artık Reeder’ı tercih etmeye başladı. Şu anda Türkiye’de 250 bine yakın e-kitap okuru olduğu tahmin ediliyor. 5 bin civarında popüler Türkçe e-kitap satılıyor ve milyonlarca sayfa ücretsiz olarak internette kullanıma hazır tutuluyor."
Selekt Bilgisayar’ın, kişisel e-kitap okuyucu ihtiyacından doğduğunu anlatan Saral, şirketin kuruluşuna ilişkin olarak şu bilgileri verdi:
"Yurtdışında 10 yıla yakın süren eğitim ve iş tecrübem var. Türkiye’ye döndüğümde ise aile şirketlerimizden birinde çalışmaya başladım. Bu süreçte e-kitap okuyucu ihtiyacım doğdu. Ama ne yazık ki Türkiye’de bu cihazlara ulaşmak mümkün değildi. Yurtdışında varolan markalar Türkiye’ye gönderim yapmıyor, alışveriş sitelerinde yurtdışından getirilerek satılan ürünler de bana güven vermiyordu. Bunun üzerine Taiwan’lı bir üretici firma ile yazışarak kendilerinden sample istedim. İlk gelen ürün üzerinde bazı değişiklikler isteyince ikinci bir ürün yolladılar ve ilk geleni internette satışa koydum. Ve inanılmaz bir ilgi oldu! Bir adet ürün için yüzlerce insan talep gösterince anladım ki uzun zamandır girmeyi planladığım elektronik sektörüne bu ürünle adım atacaktım..."

Haberin Devamı

‘Uygun fiyata odaklandık’

Yıllık tablet satışlarının 30 bin olduğunu söyleyen Uygar Saral, "Tablet sektörü inanılmaz bir hızla büyüyen ve sürekli yenilenen bir pazar. Bizim de reedPAD ürünlerinde kullandığımız Android işletim sistemi tüm dünyada tablet pazarında önemli yer tutuyor" dedi. Tablet bilgisayar alanında rakiplerinden iki noktada ayrışmayı başardıklarını belirten Saral, şöyle devam etti:
"Birincisi 3G desteği, GPS, Navigasyon, Reeder’a özel uygulamalar gibi yenilikçi özellikleri Türkiye’de ilk kullanan firma olmaya gayret ediyoruz. Olabildiğince çok sayıda ve ilgi çekici uygulamaları, tek cihazda toplayarak tüketiciye ideal ürünü uygun fiyatla sunmaya odaklanıyoruz. İkincisi; teknik servis ve destek hizmetlerimizi özenli ve hızlı bir şekilde sunarak müşterimizi mutlu etmeyi hedefliyoruz."
2013’te 10 milyon dolar ciro hedeflediklerini söyleyen Saral, "2015’in sonunda firmamız 5 yaşına girerken 100 milyon dolar ciro yapan ve global kimliğe sahip bir elektronik firması olmayı hedefliyoruz" dedi.

Haberin Devamı

‘Optik çerçevede nostaljik çizgiler öne çıkacak...’

Doğan Optik Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğantekin, Türkiye genelinde 600 perakende optik mağazasında yer aldıklarını söyleyerek, çatıları altında 25 marka bulunduğunu belirtti.
Bunlar arasında Karen Walker, Barton Perreira, Fred, Levis, Celine Dion, Vuarnet, Palzileri, WK, Tag Heuer, Salomon, Harry Potter, Range Rover, Bamboo, Cerutti 1881, Kenzo, Nina Ricci, Bally, Sonia Rykiel, Ted Lapidus ve Balmain gibi markaların bulunduğunu kaydeden Doğantekin, "Gözlük önemli bir sağlık gereci olmasının yanında estetik ve bir moda unsuru. Biz de Karen Walker’da Fransız ve İtalyan tasarımcılar ile modayı ön plana çıkaran koleksiyonlar hazırladık" dedi.
2013 sezonu optik çerçeve koleksiyonunda nostaljik çizgiler bulunduğunu ifade eden Doğantekin, "Bu çizgiler günümüzün çağdaş yaklaşımlarıyla yeniden yorumlandı. Her yüz tipine göre hazırlanan modeller hayatın her anı için rahat kullanım kolaylığı sağlıyor" diye konuştu.

12 milyonluk tüketim
Türkiye’de yılda ortalama 12 milyon çerçeve tüketildiğini kaydeden Doğantekin, bunun 5 milyon adetinin güneş gözlüğü olduğunu belirtti. Gözlüklerin, sağlık standartlarına uygun olması gerektiğini vurgulayan Doğantekin, şöyle devam etti: "Özellikle güneş gözlüklerinde taklit ürün kullanan kişiler için bazı olumsuz sonuçlar doğabiliyor. Standart dışı, ultraviyole blokajı olmayan güneş gözlüklerini kullananlarda sağlık sorunları meydana gelebiliyor. Bu sebeple kişilerin özellikle güneş gözlüğü alırken camları CE normlarına uygun, bakanlıktan onaylı garanti belgesine sahip ürünleri tercih etmeleri gerek" dedi.

Haberin Devamı

KOZMETİK

Portakal çiçeği
Fransız dermokozmetik markası Nuxe, yeni Creme Fraiche de Beaute serisini piyasaya sundu. Ürünü içeriğinde badem ve portakal ağacı çiçeği, aloe vera ile alantoin kökleri bulunuyor. Hassas ve normal ciltler için üretilen Creme Fraiche de Beaute eczanelerde satışa sunuluyor.

Bebek ciltlerin sırrı
Cilt bakımını makyaj ile buluşturan BB krem, La Roche Posay formülüyle eczanelerde. Açık ve orta olmak üzere iki tonu bulunan kremin içeriğinde La Roche Posay Thermal Suyu ve Hyaluronik asit bulunuyor. Krem ayrıca selenyum, Shea yağı ve yağ ekstreleri içeriyor.

Haberin Devamı

Tüberoz çiçeğinin kokusu geldi...
Yves Rocher, yeni parfümü So Elixir Purple’ı piyasaya sundu. Tüberoz çiçeğinin ballı, şekerli, portakallı ve yasemin dokunuşlu kokusuna sahip yeni parfüm, Vetiver’in soğuk ve ılık, toprak ve dumansı notalarını içeriyor. Parfüm, Swarovski kolye hediyesiyle satışa sunuluyor.

Mineralli pudra
Golden Rose’un yeni ürünü Mineral Terracotta Pudra, mika, silika, kaolin, manganez ve magnezyum gibi çeşitli mineraller içeriyor. Pudra serisi bronzun yanı sıra doğal tonlardan oluşan 6 farklı renk seçeneğine sahip. Ürün Golden Rose mağaza ve kiosklarının yanı sıra parfümerilerde satışa sunuluyor.

Belirgin kaşlar için...
Bu sonbaharda özellikle gözler vurgulanacak... Kedi gözü makyajı, belirgin kaşlar çok gözde olacak. Pastel de bu trende uygun olarak kaş kalemini piyasaya sundu. Marka yetkilileri, "Bu ürün kaşların rengini canlandırıp etkili ve belirgin olmasına yardımcı oluyor" diyor.

Haberin Devamı

‘Gümüş’ markasıyla su sektörüne gerİ döndüler

Erikli Su’yun çoğunluk hisselerinin 2005 yılında Nestle’ye satılmasının ardından şirketten ayrılan Ercan Bayraktar ve Gökay Gecebeği, ‘Gümüş’ markasıyla su sektörüne geri dönüş yaptı.
Kaynağı, Uludağ’ın eteklerindeki Çataldağ olan Gümüş’ün, altı şehirde satışına başlandığını söyleyen Gökay Gecebeği, “Çok kısa bir süre içinde Ankara ve Adana’da da satışlarımız başlayacak" dedi.
Gecebeği, şu bilgileri verdi: "Suyumuzun tadı ve ambalajlanma esnasındaki titizliğimizin dışında bizi rakiplerimizden farklı kılan en önemli özelliğimiz ise suyumuzu kendimiz dağıtıyor olmamız. Gümüş, kaynağından çıkıp evlere girene dek bizim sorumluluğumuz ve denetimimiz altında. Hijyende çıtayı yükselttik. Çünkü biz, suyu önce kendimiz için ürettiğimizin bilincindeyiz.”

3 litrelik kulpsuz cam şişe
Gümüş’ün, 19 litre polikarbonat damacana ve 0.5, 1.5, 5 ve 10 litre pet ürünlerin yanı sıra 3 litrelik yeni nesil cam şişeye de sahip olduğunu belirten Gecebeği, "Dörtlü kasalarda satılacak olan bu şişeler, daha sağlıklı bir yıkama için ağzı geniş ve kulpsuz olarak tasarlandı. Taşıma ve dökmede kullanım kolaylığı yaratmak için özel olarak taşıma aparatı ürettik" diye konuştu.
Gümüş Su için 30 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını kaydeden Gecebeği, "150 kişi istihdam ettiğimiz fabrikamızda yürürlükte olan tüm yasal şartlar sağlanmış, hijyenik olarak tüm gereklilikler yerine getirilmiş olarak, ISO 22000-FSSC ve ISO 9001 standartlarıyla üretim yapıyoruz" dedi.

Mavi altın...
Gümüş Memba Suyu’nun diğer kurucu ortağı Ercan Bayraktar ise son 10 yılda bireylerin değişen tüketim alışkanlıklarına da paralel olarak, şişelenmiş su sektörünün ciddi bir büyüme kaydettiğini belirtti. Bayraktar, sözlerine şöyle devam etti:
“Dünyada giderek büyüyen şişelenmiş su pazarı, şimdiden petrolün yerini alacağı söylenen bir ticaret hacmine sahip. Bu nedenle su ile ilgili uluslararası ekonomi literatüründe ‘mavi altın’ ifadesi kullanılıyor. Sektör yıllık yüzde 15 büyüme oranıyla en hızlı gelişen pazarların başında geliyor. Yapılan araştırmalara göre dünya çapında şişelenmiş su tüketim miktarı 53 milyar galon."


3.5 milyar dolarlık pazar hacmine sahip
Türkiye’de 2011 yılındaki su üretiminin 9.3 milyar litre, pazar hacminin ise 3.5 milyar dolar olduğunu kaydeden Ercan Bayraktar, "Kişi başına su tüketimi ise aynı dönemde 135 litre. Şişelenmiş su tüketiminin yüzde 65’ini 19 litrelik damacana su, geriye kalan yüzde 35’lik kısmını ise pet şişe su oluşturuyor” dedi.
Birçok gelişmiş ülkede şişelenmiş suyun, sağlıklı yaşamın en önemli parçalarından biri olarak algılandığına dikkat çeken Bayraktar, bu durumun sektörün sürekli büyümesindeki en önemli etkenlerden birisi olduğunu ifade etti.

İPEKYOL’DAN SEZONA LÜKS TWIST’TEN YENİLİKÇİ YORUM

Ipekyol 2012 Sonbahar-Kış sezonunu 60’lar ruhuyla karşılıyor. Sade silüetlerin güçlü renklerle bir araya gelediği koleksiyonda lüks yeniden yorumlanmış. Sonbahar-Kış koleksiyonlarında yumuşatılmış formlar, yuvarlak ve sade hatlar dikkat çekiyor. 2012 Sonbahar-Kış sezonuna minimal bir duruşla giriş yapan Twist ise, yeni sezonu yenilikçi bir yorumla karşılıyor.

AEROPOSTALE’DAN KIŞA ÖZEL RENKLİ AKSESUARLAR

Aeropostale markasının aksesuar kız koleksiyonunda, değişik desen ve renklerde babetler, ayakkabılar, çantalar, fularlar, renkli kolyeler, küpeler, renkli çoraplar, kemerler dikkat çekiyor. Her bir aksesuar grubu, renk ve desen çeşitliliğine sahip. Aeropostale aksesuar erkek koleksiyonu ise deri detaylı bileklikler, kemerler ve kamuflaj çantalar ve ayakkabılardan oluşuyor.
Kanyon, Buyaka AVM ve Bodrum Midtown’da mağazaları bulunan Aeropostale çok yakında Ankara Armada AVM ve İstanbul Aqua Florya AVM’de yeni mağazalar açmaya hazırlanıyor.

ŞEHRİ SONBAHARA BOYADI

2012 Sonbahar-Kış sezonuna özel olarak hazırladığı koleksiyonuyla şehirli kadınları hedef alan Gusto, şehri sonbahara boyuyor. Bordo, royal mavi, ördekbaşı yeşili, kiremit, safran gibi renklerin yanı sıra kış beyazı ve siyahın kullanıldığı Gusto Sonbahar Kış Koleksiyonu 36 - 50 beden aralığındaki tasarımlara sahip. Gusto’nun Sonbahar-Kış koleksiyonunda sezonun trendi olan yakasız ceketler, bodycon elbiseler, boncuk işlemeli küçük yakalı gömlekler ve kruvaze kabanlar bulunuyor.

BURBERRY’DEN GÖRSEL ŞOV

156 yıllık geçmişe sahip Burberry, İstanbul’a Burberry World Live konsepti ile konuk oluyor. Dünyada dijital ortama en çok yatırım yapan moda markası olarak anılan Burberry, World Live konseptiyle markanın yapısını dijital ortama taşıyor. Pekin ve Taipei’de gerçekleştirdiği Burberry World Live organizasyonları ile yankı uyandıran marka, bu sefer Türkiye’deki Burberry severler için bir görsel şov hazırladı. Marka bugün Taksim’de bir projeksiyon gösterisi düzenleyecek.

e-perakende

‘Şehirdeki evlerin köydeki bahçesi’

Doğal ve taze ürün arayışındaki şehirli 5 arkadaşın ortak girişimiyle kurulan Seyyarfile.com, kuruluş yıldönümünü yüzde 50 indirim kampanyası ile kutluyor. ‘Şehirdeki evinizin köydeki bahçesi’ sloganıyla geçen yıl eylül ayında yayına başlayan sitede, köylerde yetiştirilen taze sebze ve meyvenin yanı sıra kuru gıda, süt ürünleri, yumurta, zeytin, baharat ve bitkisel çay gibi gıda ürünleri satışa sunuluyor.
Seyyarfile.com’da, ayrıca Çocuk Filesi, Kahvaltı Filesi, Yöresel Türk Mutfağı Filesi, Haftanın ve Ayın Filesi gibi avantajlı alışveriş seçenekleri de yer alıyor.

İndirimli topuklar

Yaz biterken bir sonraki yazı düşünen kadınlar için Toppuk.com yaz ürünlerinde net yüzde 40 indirim başlattı. Hayalinizdeki ayakkabıyı kendiniz tasarlayın’ sloganıyla yola çıkan toppuk.com, Payende Ceren Çizmeci ve Ezgi Kocabaş tarafından kurulan online bir tasarım atölyesi. 19 milyona yakın tasarım varyasyonu sunan toppuk.com, tasarlanan ayakkabıları kişiye özel olarak elde üretiyor yani ‘haute couture’ ayakkabı sevenleri pratik bir çözümle buluşturuyor. 8 model, 85 renk ve 30 aksesuar seçeneği sunan toppuk.com’da, kullanıcının kişisel zevkine göre oluşturduğu tasarımlar 3 boyutlu çizimler üzerinden görülebiliyor.