Ekonomi‘Ülker Golf Ortadoğu’da liderliğe oynuyor’

‘Ülker Golf Ortadoğu’da liderliğe oynuyor’

22.06.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ülker Golf Genel Müdürü Ender Buruk, ‘Golf Muller’ markası ile Suriye pazarında lider olduklarını belirterek, “2011’de gerçekleştirdiğimiz Suudi Arabistan yatırımıyla Ortadoğu’da 60 milyon litrelik üretim kapasitesine ulaştık.

‘Ülker Golf Ortadoğu’da liderliğe oynuyor’

2011 yılı sonunda Ülker Golf’ün ihracatı 20 milyon lirayı buldu. Türkiye pazarındaki payımız inovatif ürünlerle yüzde 30’a yaklaştı. 2012 sonunda yurtdışı yatırımlarımızın tutarı 72 milyon lirayı aşacak” dedi.
Yurtdışı yatırımlarını ve gelecek stratejilerini değerlendiren Ülker Golf Genel Müdürü Ender Buruk, kısa zamanda en çok tercih edilen yerli dondurma markası olmaktan büyük mutluluk duyduklarını, ancak bunun kendileri için yeterli olmadığını, hızlı büyümeyi sürdürmek üzere yatırım yaptıklarını söyledi. Ülker Golf’ün Türkiye pazarında önemli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra yurtdışı yatırımlarına ağırlık verdiğini belirten Buruk, şöyle konuştu:
“Ülker Golf Suriye, Azerbaycan, Libya, Fas ve Ürdün’ün de aralarında olduğu 13 ülkeye dondurma satıyor. Ülker Golf 13 ülkeye dondurma sattı, 9 yılda ihracatını 4 kat artırdı. Gerek ihracat gerek yurtdışı yatırımları ile Ortadoğu’nun bir numarası olmayı hedefliyoruz. Suriye’de kısa zamanda pazar lideri olduk. Pazarın yarısına tek başına sahibiz. 17 bin farklı noktada satıştayız. Suudi Arabistan’da ise henüz 6 ayda 5 bin farklı noktaya ulaştık. Suudi Arabistan dahil olmak üzere Ortadoğu’da 60 milyon litrelik üretim hacmine ulaştık. Yakında hayata geçecek yeni yatırımlarla da Ortadoğudaki en önemli dondurma markalarından biri haline geleceğiz.”

Pazar payı büyüyor
Türkiye’de kişi başı tüketimin her yıl sürekli olarak arttığını söyleyen Buruk, şöyle devam etti:
“Ülker Golf’ün pazara girdiği 2003 yılında Türkiye’de kişi başına tüketim miktarı 1.1 litreyken 2012 yılı sonunda bu rakamın kişi başına 4.5 litreye ulaşması bekleniyor. Ülker Golf, pazara girdiği 2003 yılından itibaren pazarın büyümesine de katkı sağlayarak pazar payını yüzde 30’a yaklaştırdı. Dondurmanın toplam 36.8 milyar liralık gıda pazarındaki oranı ise yüzde 5 olarak yer tutuyor. Dondurma pazarı kişi başı tüketim rakamlarının artmasıyla 2012 yılında 1.6 milyar liraya ulaşacak.”
Ülker Golf’te inovasyonun çok önemli olduğuna dikkat çeken Buruk, 2012 yılı itibarıyla 450 civarında çeşit ürettiklerini kaydetti. Her yıl ortalama 15-20 arasında yeni ürünü piyasaya sunduklarını ifade eden Buruk, “Bu sezon piyasaya sunduğumuz yeni ürünler arasında Bravo Sandwich, Geleneksel Maraş Usulü Keçi sütlü ve Royal Tatlı Keyfi dikkatleri çekiyor” dedi.

Haberin Devamı

Üç ana grupta üretİm yapıyor
2003’te Bursa’da faaliyete başlayan Ülker Golf, ambalajlı porsiyonluk, ev tipi ve otel - cafe tipi olmak üzere üç ana grupta üretim yapıyor. Ülker Golf; Bravo, Roko, Lungo, Hobby, Royal gibi markalarının yanı sıra Coco Star, Metro, İçim ve Hobby markalarını üretiyor. Ülker Golf, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından yürütülen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) ölçüm sonuçlarına göre dört yıldır Türkiye’de dondurma sektöründe müşterilerin en memnun olduğu marka olarak gösterildi.

KEŞFETYENİ
Bu sözler kavga çıkaracak! Rabia Soytürk'ün Caner Topçu açıklaması olay oldu
Bu sözler kavga çıkaracak! Rabia Soytürk'ün Caner Topçu açıklaması olay oldu

Cadde | 08.05.2025 - 10:07

Ünlü oyuncu Rabia Soytürk'ün rol arkadaşı Caner Topçu için yaptığı açıklama magazin gündemine bomba gibi düştü.

Yazarlar