Ekonomi YKM’nin yüzde 63’ü için üç talipli son viraja girdi

YKM’nin yüzde 63’ü için üç talipli son viraja girdi

28.10.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

YKM’nin yüzde 63’ünün satışı için son viraja girildi. Şirkete yakın kaynaklardan teyit edilen habere göre şu anda şirkete talip üç ortaklık var. Bu ortaklıklardan birincisi ABD’li Carlyle Grup ile Esas Holding. İkinci grup İş Girişim. Ortağının ABD’li yatırım fonu Colony Capital olduğu söyleniyor. Diğer talipli ise Turkven

YKM’nin yüzde 63’ü için üç talipli son viraja girdi

YKM’nin 60. yaşını kutladığı bu yıl yüzde 63’ünün satışı için son viraja girildi. Şirkete yakın kaynaklardan teyit edilen habere göre bayramdan sonra satış konusunda sonuca yaklaşılacak. YKM ile daha çok özel sermaye fonlarının (private equity) ilgilendiği bunların başında Actera, Carlyle, QInvest, Bridgepoint, Turkven ve Esas Holding’in geldiği biliniyordu.
Şu anda bu fonlardan ortaklık yaparak kalan üç grup var. Bu ortaklıklardan birincisi ABD’li Carlyle Grup ile Şevket Sabancı’nın kurucusu olduğu Esas Holding. İkinci grup daha önce adı bu satışta gözükmeyen İş Girişim. Ortağının ABD’li yatırım fonu Colony Capital olduğu söyleniyor. Adı geçen diğer bir taliplinin ise Turkven olduğu belirtiliyor.

Huzur hakkı konusu
Tan ve Ağralı ailelerinin ortak olduğu şirkette dördüncü kuşak yönetimde. Satılmayacak yüzde 37 hissenin Harun ve Saruhan Tan başta olmak üzere Tan ailesine ait olduğu biliniyor. Daha önce aile “çoğunluk satılsa bile yönetimde söz hakkı istiyoruz” derken bu konudaki ısrar biraz yumuşamış durumda. Şirketin ebittasından hareketle belli bir değerleme yapılmış durumda. Bu bilgiler olmasına rağmen pazarlık süresinde herhangi bir yanlış anlamaya fırsat vermemek için bunu yayınlamıyoruz. Ancak “huzur hakkına” kadar en ince detaylara kadar ortaklarla konuşulduğu bilgisi iletiliyor.

Haberin Devamı

Talipli fonların bazı yatırımları

YKM’ye talip fonların daha önce yaptığı alımlar ve şirket yatırımları şöyle: Carlyle: Amerikalı yatırım fonu Carlyle, İzmit’te kurulu gemi inşa şirketi TVK Gemi’nin yüzde 50’sini satın alarak Türkiye’ye girdi. Carlyle, daha sonra hastane zinciri Medical Park’ın yüzde 40’ını satın aldı. Son olarak da Bahçeşehir Kolejleri’ne ortak oldu. Carlyle Group daha önce Türk Telekom ve Kardemir’e de talip olmuştu. 1987 yılında bir grup yatırımcı ve American Aluminium Company’nin sahibi Mellon ailesi tarafından New York’taki Carlyle otelinde yapılan toplantıdan sonra kurulan şirketin danışmanları arasında dünyanın çeşitli ülkelerini yönetmiş başkan ve bakanlar bulunuyor. Bu nedenle grup, ‘Eski Başkanlar Kulübü’ diye de anılıyor. Fonun Türkiye operasyonunu Can Deldağ yürütüyor.
Turkven: Türkiye’nin ilk özel sermaye fonlarından Turkven’in büyüklüğü 500 milyon euro’yu buluyor. Turkven’in yatırım yaptığı şirketler arasında Migros, Digiturk, Mavi Jeans, Dominos Pizza, Doğa Koleji ve Pronet de var.
Esas Holding: Şevket Sabancı ve ailesinin kurduğu Esas Holding’in en büyük yatırımları arasında Pegasus, Air Berlin, AFM sinemaları, Peyman, City Farm ve ElectroWorld elektronik zinciri var.
Colony Capital: 1991 yılında kurulan Colony Capital, özellikle taşınmaz mal, gayrimenkul ve işletme şirketleri üzerine yoğunlaşarak çalışan, uluslararası özel yatırım ve özsermaye firması. Firmanın, dünyanın değişik ülkelerinde şirketler, portföyler, otel grupları ve mega resort komplekslerinin de arasında bulunduğu yaklaşık 8 bin 400 varlık için 20 milyar dolara yakın yatırım yaptığı belirtiliyor.
İş Girişim: Türkiye’nin en büyük girişim sermayelerinden birisi olan İş Girişim’in bazı yatırımları arasında Step Halı, Türkmed, Ode ve Havaş ve Frik İlaç var.

Haberin Devamı

YKM’nin yüzde 63’ü için üç talipli son viraja girdi


‘Stratejik planımız hazır: Beş yılda 2.5 kat büyüme’

Silk&Cashmere’in kurucusu ve CEO’su Ayşen Zamanpur, önümüzdeki 5 yıldaki stratejik planlarını yaptıklarını söyleyerek, “Beş yılda 2.5 kat büyüme planladık” dedi. Yabancıların Türkiye ile çok yakından ilgilendiklerini belirten Zamanpur, “Türkiye bu durgunluk ortamında parlayan bir yıldız oldu” diye konuştu.
Silk&Cashmere’in 149. satış noktasını Paris’te, 150. satış noktasını Kapalıçarşı’da, 151. satış noktasını da Nuruosmaniye’de açtıklarını kaydeden Zamanpur, “Bir sonrakini de Shenyang’da faaliyete geçireceğiz. Yani Hüsnü Özyeğin ve Türk Mall’un Çin’deki ortak projesi olan Shenyang Starmall’da...” dedi.

Çin’de büyüme hedefi
2012’nin güzel bir yıl olacağını söyleyen Ayşen Zamanpur, önümüzdeki yıla yönelik hedeflerini şöyle anlattı:
“Aralık ayında Çin Shenyang’da ilk mağazamızı açacağız. Çin’de büyümeyi hedefliyoruz. Uygun Çin’li bir partner bulursak -ki talipler var- Şangay ve Pekin’de kesin mağazalaşmayı düşünüyoruz.
Ayrıca 2012’de Ankara’da bir, İstanbul’da Sultanahmet, Beyoğlu, Ortaköy, Galata’da turistlere yönelik 3-4 mağaza daha düşünüyoruz. Ayrıca Avrupa’da corner olarak 4-5 satış noktamız daha olacak. Sırada Avustralya ve İsveç var ama henüz görüşme aşamasında. Biz hep temkinli ve iddialıyız.”

‘Sektör bir turist mıknatısı’
Organize perakendenin Türkiye’nin lokomotifi ve barometresi olduğunu ifade eden Zamanpur, şöyle devam etti:
“2011’de organize perakendede çalışan sayısı yaklaşık 650 bin kişiye ulaştı. Her gün ortalama 14-15 satış noktası açılıyor. Bu, her ay yaklaşık 120 milyon dolar yatırım demek. Organize perakendeye yabancı yatırım sürekli artıyor. Her AVM’nin 2 bin kişiye istihdam sağladığı biliniyor. Hane halkıyla ve yaratılan yan işlerin getirisiyle çarpıldığında bu rakam çok daha çarpıcı.”
Türkiye’de müthiş markaların bulunduğunu belirten Zamanpur, “Herkesin gıptayla baktığı AVM’lerimiz var. Özellikle son 5 yılda dudak ısırtan perakende büyümemiz var. Bunlar bizim artılarımız.
Perakende Türkiye’nin aydınlık yüzü, en güzel reklamı ve turist mıknatısı. Bu sektörü öne çıkarmak ve parlatmak için çaba sarfetmeliyiz” dedi.

Haberin Devamı

Van’da iki öğrencinin yaşam boyu okul masraflarını üstlendik
Ayşen Zamanpur, Van’da meydana gelen 7.2 şiddetindeki depremin ardından Birleşmiş Markalar Derneği dolarak yaptıkları yardıma ilave olarak Van’a yardım kampanyasına katıldıklarını söyledi.
Zamanpur, “Van’da iki çocuğun okul masraflarını yaşam boyu üstlendik. Ayrıca çeşitli alışveriş merkezlerinin özel yardım kampanyalarına katıldık” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bahçe Park AVM’de değişim rüzgârları

Avrupa’nın 16 ülkesinden 137 alışveriş merkezinin yönetimi üstlenen ECE, Bahçelievler’de bulunan CarrefourSA Bahçe Park AVM’nin işletmesini devraldı. Şirket CarrefourSA Bahçe Park’ı, markaları ve mimari yapısıyla da bir çekim merkezi haline getirmeyi hedefliyor. Geçen mart ayında CarrefourSA Bahçelievler’in işletmesini devralan ECE Türkiye, 2009’dan bu yana faaliyette olan AVM’yi ‘CarrefourSA Bahçe Park’ olarak yenilemeye başlamıştı.

Flormar, parfüm dünyasına adım attı

Kozmetik markası Flormar, renkli kozmetikten sonra şimdi de parfümle koku dünyasının kapılarını araladı. Şirket, kadın ve erkekler için yepyeni parfümler tasarladı. Flormar ‘SO’, kadınların, Flormar ‘Code’ ise erkeklerin yeni parfümü olacak. Flormar ‘SO’ Parfüm Serisi, kadınlara 5 farklı çeşidiyle çiçeklerin harmonisini, meyvelerin lezzetini, baharatların karışımını sunuyor.
‘Code’ ise baharatın, çiçek ve meyvenin harmanlandığı sıcak notalarda buluşuyor.

Teknosa’ya üç ödül

Teknoloji perakendecisi Teknosa, İngiltere’de düzenlenen 2011 Retail Systems Awards ödüllerinde ‘Yılın Uluslararası Perakendecisi’ kategorisinde birincilik ödülünü kazandı. 26 Ekim’de İngiltere’de Lancaster London Hotel’de düzenlenen ödül töreninde Teknosa adına ödülü Teknosa COO-Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Bülent Gürcan aldı. Teknosa, Pazarlama İletişimcileri Derneği tarafından 26 Ekim’de Rahmi M. Koç Müzesi’nde düzenlenen “Doğrudan Pazarlama” ödüllerinde de iki ayrı kategoride ödüle layık görüldü.

Süvari, toplantılarını sanal odada yapacak

Erkek giyiminde faaliyet gösteren Süvari Giyim markasının Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, zamanın her geçen gün daha da değerlendiğini belirterek, toplantılara katılmak için onlarca saatini yolda geçiren yöneticileri için ‘sanal toplantı odası’ uygulamasını başlatacaklarını söyledi.
Zamanın daha etkin kullanılabilmesi için çeşitli projeler ürettiklerini anlatan Coşkun, yöneticilerin toplantı dönemlerine ayırdığı zamanları en aza indirmeyi hedefleyen bir işbirliği için harekete geçtiklerini söyledi. Coşkun, uygulamanın ilk olarak yıl sonunda 100 mağaza yöneticisinin bir araya geleceği ‘sanal toplantı’ ile başlatılacağını açıkladı.


Japon çocuk giyim markası Miki House Nişantaşı’nda

Çocuk giyim firması Miki House’un Nişantaşı mağazası açıldı. Japonya’da 200’ün üzerinde mağazası olan markanın Paris ve Milano gibi önemli moda merkezlerinin yanı sıra, New York’un tanınmış katlı mağazalarından Bloomingdale’de de satış noktası bulunuyor.
Miki House, koleksiyonlarıyla 0-10 yaş erkek ve kız çocuklarına hitap ediyor.
Mağazada minik hanımlar ve beyler için, şık giysilerden çantaya, birbirinden farklı ayakkabılardan oyuncaklara, şapkalardan aksesuarlara kadar pek çok alternatif sunuluyor.

İlk mağaza Bursa’ya açıldı
1971 yılında Japonya’nın Osaka şehrinde kurulan Miki House’un ilk mağazasını Bursa’da açtıklarını belirten Cavide Saydam, şunları söyledi: “İkinci mağazamızı İstanbul Nişantaşı’nda açtık. Miki House, Japonya’nın ünlü çocuk markalarından birisi. Japonya’nın önde gelen alışveriş merkezlerinde 300’ün üzerinde satış noktası bulunuyor.”

BAYRAMA ÖZEL

İKİNCİ ÜRÜN YARI FİYATINA
Lee Cooper, müşterileri için bayrama özel bir kampanya sunuyor. Şirket bayram kampanyasında ikinci ürüne yüzde 50 indirim uygulayacak. Bu kampanya tüm mağazalarda geçerli olacak.

İPEKYOL’DAN UĞUR BÖCEKLİ KAMPANYA
2 - 5 Kasım tarihlerinde uğur böceği etiketli tüm ürünler yüzde 50 indirimli olarak satışa sunulacak. Ipekyol’dan kadınsı ve minimal, Twist’ten bohem ve spor, Machka’dan ise neşeli tasarımlar bayram fırsatı ile müşterilerine ulaşacak.

JIMMY KEY’DEN YÜZDE 30 İNDİRİM
Jimmy Key, 5 - 13 Kasım tarihleri arasında bayrama özel kampanya uygulayacak. Bayramı yüzde 30 indirimle karşılayacak olan markanın yeni koleksiyonu, hırka, etek, ceket ve elbiseden oluşuyor.

BAYRAMDA ANNE VE KIZ UYUMU
Minikler ve anneleri Journey ile bayramda bir örnek giyinme fırsatı bulacak. Journey’nin minikler için hazırladığı 2011 Sonbahar - Kış Koleksiyonu’nda, paltodan trençkota, elbiseden cekete çeşitli alternatif var.

TOYZZ, CLUB CARD’A 5 KAT PUAN VERECEK
Toyzz Shop, bayramda özel kampanya ve indirimler sunacak. Toyzz Shop kasım ayı boyunca yapılacak bayram ve genel alışverişlerde Toyzz Club Card’a 5 kat puan verecek.