18.07.2020 - 00:30 | Son Güncellenme:
Temmuz ayından itibaren sınırlarını AB üyesi olmayan 15 ülkeye de açan İspanya ve Yunanistan bu karardan pişman.
Türkiye, Fransa ve İtalya ile birlikte Akdeniz'in en çok turist çeken ülkeleri olan İspanya ve Yunanistan, turizmde istediğini elde edemedi.
Dünya Gazetesi'nde yer alan habere göre sınırların açılmasına rağmen her iki ülke de hedeflediği turist sayısının çok gerisinde kaldı.
Bununla doğru orantılı olarak turizm gelirleri de beklentilerin altında kaldı.
Corona virüs salgını nedeniyle en azından zararı azaltma amacında olan ülkelere gelen turist sayısı turizmcileri de hayal kırıklığına uğrattı.
Salgında rakamların istenilen seviyelere indirilememesi nedeniyle Avrupalı turistler tatile çıkma konusunda temkinli hareket etmeye devam ediyor.
Avrupalı turistler özellikle başka ülkelere seyahat konusunda hala çekimser davranıyor.
Bu çekimserlik nedeniyle otellerdeki doluluk oranı beklentilerin altında kaldı.
Sınırların açıldığı ilk hafta psikolojik nedenlerin de etkisiyle doluluk oranları her iki ülkede de artış göstermişti.
Ancak şu anda İspanya'da da Yunanistan'da da doluluklar %30'un üzerine çıkamıyor.
Turizmde yaşanan bu durgunluk elbette geliri buna endeksli tatil bölgelerinde büyük kayıplara neden olmakta.
Beklentilerin uzağında kalan toparlanma hamleleri sonrası her iki ülke bir başka sorunla daha karşı karşıya.
Geçtiğimiz süreçte corona virüste birkaç gün üst üste ölümcül vakanın rastlanmadığı İspanya'da vaka sayısı artmaya başladı.
Benzeri artış Yunanistan geneli için de söz konusu.
Yaşanan artışların bir bölümünün yurt dışı kaynaklı olabileceği de düşülüyor.
Yaşanan bu olumsuzluklar İspanya'yı harekete geçirdi.
İspanyol yöneticiler artan vakalar nedeniyle bazı plajları ziyaretçilere kapattı.
Benzer adımların Yunanistan'dan da gelebileceği beklentisi yüksek.
İki ülkenin konuştuğu seçeneklerden biri de iç turizme yönelmek.
Turizm hareketliliğini iç piyasayla arttırmaya çalışan Türkiye ve İtalya bu konuda mesafe katetmiş durumda.
Araştırmalar turistlerin bu süreçte büyük oteller ve plajlardan ziyade daha keşfedilmemiş rotaları tercih etme eğiliminde olduklarını da gösteriyor.