Gündem 150 bin bakkalla el ele

150 bin bakkalla el ele

11.12.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Philip Morris/Sabancı, cinsiyet eşitliği konusunda birçok alanda çarpıcı çalışmalara imza atıyor.

150 bin bakkalla el ele

Dijital platformu aracılığıyla, toplumsal konularda kampanyalar, eğitimler düzenliyor. 150 bin bakkal esnafını; cinsiyet eşitliği, kadının güçlendirilmesi ve kadına şiddetin önlenmesi gibi önemli konularda bilinçlendirme kampanyalarını hayata geçiriyor. Bu sene 25 Kasım Kadına Şiddete Yönelik Uluslararası Mücadele Günü’nde Birleşmiş Milletler Kadın Birimi tarafından yürütülen #KayıtsızKalmayın 16 günlük aktivizm kampanyasına destek veren Philip Morris/Sabancı, kadına şiddete yönelik farkındalık çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor.

Haberin Devamı

Şiddete kapalıyız

Hızlı tüketim mamulleri sektöründe köklü bir dijital dönüşüme liderlik eden Philip Morris/Sabancı Genel Müdürü Filiz Yavuz Diren, toplumda kadının güçlendirilmesine yönelik birçok alanda da çalışmalarını sürdürüyor. Dijitalleşmenin; kadın istihdamını artıracağının ve cinsiyet eşitsizliğiyle mücadelede bilinçlenmeyi kuvvetlendireceğinin altını çizen Diren, bu alanda yürüttükleri çalışmalarından bahsetti:

“Dijitalleşme hayatın her alanına girmiş durumda. Teknolojiyi ve dijitalleşmeyi iş modellerimize tümüyle entegre etmiş olmanın memnuniyetini yaşıyorum. Dijital platformlarımız sayesinde bugün Türkiye çapında 150 bin bakkal esnafımızla anlık iletişim halindeyiz. Bakkal esnafımız ekonomimizin bel kemiği. Her biri kendi mahallelerinin kanaat önderi… Kadına şiddet gibi toplumun kanayan yarası olan sorunla mücadelede yapmamız gerekenleri, devletimizin aldığı önlemleri her birimizin bilmesi, öğrenmesi gerekiyor. On binlerce esnafımızı kadına şiddetin önlenmesi için gerçekleştirdiğimiz kampanyada bilgilendiriyoruz. Neredeyse 20 bin kadın bakkalımızla yaptığımız araştırmalarda, güvenlik konusunun onlar için de önemli bir endişe olduğunu tespit ettik. Acil durumlarda kullanabilecekleri ve onlara özel tasarlanmış bir güvenlik butonu uygulaması geliştirdik. Temennim, ülkemizde kimsenin bu gibi önlemlere ihtiyaç duymaması. Bu bilinçle, 150 bin bakkalımızla beraber “ Kadına Şiddete Kapalıyız” diyoruz. Herkesi bu konuda kayıtsız kalmamaya davet ediyorum.”

Haberin Devamı

Firmanın dijital platformu aracılığıyla destek olduğu ve Birleşmiş Milletler Kadın Ofisi tarafından yürütülen #KayıtsızKalmayın kampanyası, sadece ilk iki günde 80 bin kere görüntülendi.

Diren açıklamalarında şiddetle mücadelede kararlılığın öneminin altını çizdi: “Amasız”, “fakatsız” toplumun her kesiminin şiddete karşı durmasını sağlamalıyız. Kadına Şiddete Kapalıyız kampanyasının toplum olarak bilinç seviyemizi artırmak için önemli katkılar sağladığını düşünüyorum. Bakkallarımızla yaptığımız çalışmalara benzer şekilde şirket içerisinde de bilinçlendirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Diğer yandan, kadının toplumda güçlendirilmesi, toplumda, ekonomide, iş hayatında olması gereken yere gelmesi ve eşit koşulların tesis edilmesi için projeler gerçekleştiriyoruz.”