Gündem AKS nedir, neden kırılır?

AKS nedir, neden kırılır?

24.06.2020 - 16:51 | Son Güncellenme:

AKS nedir, neden kırılır sorusu vatandaşlar tarafından araştırma konusu olmaya başladı. Alişan'ın kullandığı AKS olarak bilinen dingil adıyla da anılan parçanın kırılması sonucu kaza yaptı. Bariyerlere çarptıktan sonra ters dönen ve 30 metre sürüklenen Şarkıcı Alişan'ın kullandığı arabanın içerisinde oğlu eşi ve bakıcısı da bulunuyordu. Peki AKS nedir?

AKS nedir, neden kırılır

Ailesi ile birlikte İzmir'e aracı ile birlikte seyahat eden Şarkıcı Alişan'ın aracının aksının kırılması sonucu önce bariyerlere çarptı sonrasında yan yatarak sürüklendi. Kazanın ardından AKS nedir sorusu gündeme geldi. Peki AKS nedir, neden kırılır? İşte merak edilen o sorunun detayları...

Haberin Devamı

AKS NEDİR?

AKS halk arasında dingil adıyla da bilinen bir parçadır. Motorlu araçlarda diferansiyel sisteminde çıkan dönme hareketlerinin tekerleklere ileten bir parçadır. Bu parça motorun gücünü tekerleklere aktarır.

AKS bu işlemi yaparken araç üzerinde bulunan kişiler de dahil tüm yükü üstlenir. Bunlar dışında araçlar hızlanırken veya virajların giriş ve çıkışlarında frene basıldığı zaman aracın güvenliği ve konforunu sağlamakla da görevli bir parçadır.

Diferansiyel de 2 tane AKS bulunmaktadır. Bunlardan birisi sağ taraftadır. Diğeri ise sol taraftadır.

Akslar keçe, rulman ve körüklerden oluşmaktadır. AKS rulmanları kovanda yer almaktadır ve aksların merkezlenmesini sağlarlar. AKS keçeleri ise kovan ile milin arasındaki yağın sızmasını engeller. AKS kovanına monte edilir. Son olarak AKS körükleri aksın 2 bölümünde yer almaktadırlar. Bunlardan biri iç bölüm, diğeri ise dış bölümdür. Görevi dışarıdan gelecek olan yabancı maddelerin rulmanlara girmesini engellemektir.

Haberin Devamı

AKS Çeşitleri ve Arızaları Nelerdir?

AKS araçların sınıflarına göre farklı özelliklere sahiptir. 3 çeşit AKS bulunmaktadır. AKS çeşitleri aşağıda açıklanmıştır.

1) Yarım serbest AKS genellikle 4x4 araba modellerinde, kamyonetlerde ve bazı otomobillerde bulunmaktadır. Bu model araçlarda çok sıklıkla kullanılan bir modeldir.

2) Tam serbest yüzücü AKS mili ise diğer AKS çeşitlerinin tam tersine diferansiyelden gelen dönüş hareketini tekerleklere iletir. Araçlarda yükle ilgili yapılan işler ise tekerler göbeği tarafından yapılmaktadır.

3) Üç seyrek serbest AKS mili ise tekerleklere cıvatalı olarak kullanılır ve bu AKS çeşidinin uç kısmı koni şeklindedir.