Kültür SanatSoyut ve gerçek karması

Soyut ve gerçek karması

15.08.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:

Soyut ve gerçek karması

Soyut ve gerçek karması





Soyut ve gerçek karması
İstanbul Anadolu Lisesi’ni bitiren Şevket Sönmez, tuval üzerine yağlıboya resimlerinde, halen yüksek lisans öğrenimini sürdürdüğü Mimar Sinan Üniversitesi Resim Bölümü’nde Zekai Ormancı, Gökhan Anlağan, Güngör Taner gibi sanatçılardan aldığı eğitimle kendi tarzını yakalamış. Plovdiv (Bulgaristan), İstanbul, Ankara ve İzmir’de 13 sergiye katılan sanatçının, Türkiye Kadınlar Konseyi Çalışan Çocuklar Yarışması, Türk - Alman Dostluğu ‘Barış’ konulu afiş yarışması, Sakıp Sabancı Ödülleri kapsamında dereceleri ve ödülleri bulunuyor. Sönmez, çalışmalarında konstrüktif / yapısalcı formlarla soyutlama eğilimlerini birleştiriyor. Gerçek mekâna soyut formları, soyut mekâna figürü katarak oluşturduğu bileşim, resimde yeni algısal boyutlara yol açıyor. Plastik duyarlığın önemine inanan Şevket Sönmez, güncel sanatın geliştirdiği sayısız anlatım biçimlerine karşın geleneksel tuval resmi mantığı içerisinde sanat etkinliğinin sürdürülebilmesinden yana. Sergide izlenebilen eserlerin ortak özellikleri, kalın ve belirgin fırça vuruşlarıyla renklerdeki çeşitlilik. Değişik boyutlardaki tuvallerde soyut, peyzaj ve figüratif çalışmaları bulunuyor. "Vitrin", sanatçının biçemini en iyi biçimde özetleyen resimlerinden biri. Resimde oluşturduğu geometrik yapı, renk ağırlıklı soyut arka fon ile dengelenmiş. "Biz İkimiz Bir’iz", dört resimden oluşan bir seri. Serinin iki resminde, renklerin perspektif içinde karıştığı kurgu, diğer iki resimde iki at figürüyle yorumlanmış. Şevket Sönmez’in "Havva", "Nü", "Tors" gibi tek figür üzerine geliştirdiği çalışmalarında da gerçek nesneyi aşmaya yönelik bir soyutlama eğilimi dikkat çekiyor. "Akordeoncu" ve "Kaçış" isimli resimlerinde, akordeonun ve figürün hatlarla belirginleştirilmesi, böylelikle de soyut gerçekçi bir biçem yakalanması söz konusu. "Çatışma", "Toplu Taşıma" isimli eserlerinde yer alan çok sayıda figür, arka fon ile bütünlük yakalayan renkler ve kalın fırça darbeleriyle gerçekleştirilmiş. "Yeni Bir Kiraz Bahçesi", "Peysaj", "Sofya’da Özlem" gibi manzara çalışmalarında da yine soyutlama egemen. Sanatçı, isimsiz yapıtlarında ise tamamen soyut biçeme yöneliyor. 24 yaşındaki Şevket Sönmez’in bu ilk kişisel sergisinde keskin hatlı güçlü ifadeli karşıt formların ve yoğun renklerin etkisiyle soyut ve gerçeğin kaynaştırılmasına tanık oluyoruz.

Bitiş tarihi: 19 Ağustos 2002
Garanti Sanat Galerisi (0212) 293 63 71












































KEŞFETYENİ
Survivor'dan elendikten sonra Yiğit Poyraz'dan ilk paylaşım!
Survivor'dan elendikten sonra Yiğit Poyraz'dan ilk paylaşım!

Cadde | 03.05.2025 - 07:13

Survivor All Star 2025'e sürpriz bir şekilde veda eden isim Yiğit Poyraz olmuştu. İlk paylaşımını yapan Poyraz'ın 'Usta' ifadesi dikkat çekti.

Yazarlar