Geri Dön

Takvimler ilerlerken tartı ibreniz gerilesin

2012 yılında neler yedik, nasıl beslendik, sağlık durumumuz nasıl? Kilomuz tartıda hangi ibrede? 2012 yılında nasıl beslenmeyi planlıyoruz?

Takvimler ilerlerken tartı ibreniz gerilesin

Yılın son günlerinde bütün bir yılı neler yaptım ne yapmak istiyorum diye hayatımızı gözden geçirdiğimiz zamanlardır. Peki beslenmemiz nasıldı? 2012 yılında neler yedik, nasıl beslendik, sağlık durumumuz nasıl? Kilomuz tartıda hangi ibrede? 2012 yılında nasıl beslenmeyi planlıyoruz?

Diyetisyen Nil Şahin Gürhan

Beslenmemizde ne tür ayarlamalar yapmalıyız?
• Bol su içmeye devam. Günde minimum 1,5 litre su temel ihtiyacımızdır.
• Belirli bir ölçüde kafein almak yararlı olur. Çay kahve gibi içecekleri günde 2-3 fincan içmek yerinde bir davranış olur. Çay ve kahvedeki kafein yoğun iş temposunda yorgunluğu geciktirip, performansımızı arttırdığı gibi kilo vermek isteyenler için de yağların mobilizasyonuna yardımcı olur. Böylece istemediğimiz depo yağların vücutta kullanılacak aktif şekle dönüşmesinde destek sağlar.
• Her gün toplam 30 dakika nabzımızı yükseltmeden orta tempoda yürümek metabolizmamızda birçok dengenin oluşmasına yardımcıdır.
• Kolin alımını arttırın. Kolin yorgunluğu geciktiren, fiziksel ve mental performansı geliştiren, vücut yağını azaltan bir besin elementidir. Kolinin en iyi kaynağı yumurta, et ve yerfıstığıdır. Aralık ayı boyunca her sabah 1 yumurta yemeniz 2012’ye daha canlı ve daha zayıf girmeniz için destekçiniz olacaktır. Öğleden sonra sağlıklı bir atıştırmalık olarak küçük bir avuç yer fıstığı yemeniz ise aynı zamanda günü daha enerjik yaşamanıza yardımcı olur.
• Sitrat alımına dikkat edin. Sitrat gün içinde yorgunluğu geciktirerek performansınızı arttırır. Salatalarınıza, çorbalarınıza ve yemeklerinize taze limon suyu ilave etmek sitrat alımını önemli ölçüde arttırır. Bununla birlikte taze meyve suyu almak da sitrat alımını için önemli bir kaynaktır.
• Kalsiyum alımı her zaman yeterli olmalı. Her gün 2 su bardağı süt veya yoğurt olarak kalsiyum grubu besinlerden almaya devam edin.
• Tarçın kan şekerini dengelemenize yardımcı olacağı için çabuk acıkmanızı engeller. Sütünüze tarçın ilave ederseniz, elmanızı doğrayıp tarçın ile süsleyerek yerseniz; hem farklı bir lezzet elde etmiş hem de fazla kalori alımını engellemiş olursunuz.
• Omega- 3 almalısınız. Yeşil yapraklı sebzeler, balık, zeytinyağı ve ceviz omega- 3 ün en güçlü, en zengin kaynaklarıdır. Her gün yeşil yapraklı sebzelerden zengin, zeytinyağı ilaveli salata yemelisiniz. Günde 2-3 adet tam ceviz sağlıklı bir atıştırma olur. Haftada 2-3 gün balık tüketmek değişmez alışkanlığınız olmalı.
Yılın son gününü nasıl geçirmeli?
Yeni yıl partisi son dakikalar, yılın son günü 31 Aralık 2012 mutlu bir yılbaşı partisi geçirmek için kilit zamanlardır. Geçmişten günümüze devam etmekte olan, yeni yıla nasıl girersek bütün yıl öyle geçer inanışının da etkisiyle genelde bu zamanlar telaşlı geçer. Bu zamanda bütün gün nasıl beslenmeli partiye nasıl hazırlanmalıyız?
• Sabah uyandıktan sonra 1 saat içinde kahvaltıya oturmayı ihmal etmeyin.
• Kahvaltı sofrasına oturduğunuzda kahvaltıya başlamadan önce;1 su bardağı ılık su için, sonra biraz normal oda sıcaklığında su için. Böylece sindirim sisteminizin çalışmasına yön vermiş olursunuz.
• Gece çok kaçıracağınızı düşünerek gün içerisinde öğün atlamak yanlış bir tercih olur.
• Sabah, öğlen ana öğünlerinizi besin gruplarına dikkat ederek her gruptan besin tüketmeye özen göstererek ayarlamalısınız. Besin grupları
1. grup: Et ve et çeşitleri (hindi, ızgara et ve balık)
2. grup: Ekmek grubu (ekmek, pilav, makarna, fırında pişirilmiş börek vs.)
3. grup: Süt grubu (yoğurt, ayran, yoğurtlu mezeler)
4. grup: Sebze ve meyveler (zeytinyağlılar, salatalar, meyveler)
• Ara öğünlerde meyve, 10–15 fındık veya badem veya 2–3 adet tam ceviz, 1 bardak süt veya yoğurt gibi sağlıklı yiyecekler tüketin. Ü
• Yılbaşı sofrasına çok aç oturmanız, fazla miktarda besin tüketmenize yol açabilir. Bu nedenle akşam yemeğinden önce sağlıklı bir ara öğün tüketin.
• Yılbaşı gecesinde sunulan ikramların birçoğu yüksek kalorili ve besin değeri düşük seçeneklerdir. Kendimizi aşırı sıkmadan, stres ve heyecan yapmadan her besin grubundan yemeye özen göstererek mümkün olan en sağlıklı seçimi yapmaya çalışın. Yavaş yiyin, lokmaların tadına varın, bol su için, geceye ve eğlenceye odaklanın anı yaşayın.
• Yılbaşı gecesinde alkol tüketiminde aşırıya kaçmamaya özen gösterin. Aç karnına alkol içmek kan şekerinizin hızlı bir şekilde düşmesine neden olacağından, alkollü içecekleri yemeklerle birlikte tüketmeye çalışın. Yemeklerle birlikte tüketilen alkol, kana daha yavaş karışır.
• Tükettiğiniz alkollü içeceğin yanında bol miktarda su içmeye özen gösterin. Yeni yılın ilk gününde de alkolün olumsuz etkilerinden kurtulmak için bol bol su içmeye özen gösterin.
Partinin ertesi günü arınma zamanı
Eğlenceli parti sona erdi ve yeni bir yıla daha girdik. Artık dün gece bedenimizde oluşan fazla atıklardan kurtularak yeni güne ve yeni yıla başlama zamanı…
Yeni yılın ilk gününü güzel bir kahvaltı ile kutlamalısınız. Kahvaltı öncesi ılık su ardından oda ısında normal sıcaklıkta su içmelisiniz. Kahvaltıda 1–2 dilim peynir, haşlanmış veya az yağda omlet veya menemen şeklinde pişmiş yumurta, söğüş sebzeler ile hazırlayacağınız sofraya tam buğday veya çavdar ekmeği ilave etmelisiniz. Bir miktar tahin pekmez ile enerji katabilirsiniz. 4- 5 adet zeytin tüketmenizde besin çeşitliliğini artırdığı gibi omega- 3 tüketimini de arttırmış olur.
Yılbaşı gecesi fazla kaçırdığınız alkolün kan dolaşımından tamamen atılabilmesi için gün boyunca 13–15 bardak su içmelisiniz. Su içerek alkolün vücudunuzda oluşturduğu şişkinlik hissinden yani oluşturduğu ödemden kolayca kurtulabilirsiniz. Fakat suyun oluşturacağı olumlu etkiyi azaltmamak için yeni yılın bu ilk gününde kafein tüketimini sınırlandırmanız yerinde olur. Çünkü kafein de alkol gibi vücudun ödem tutmasına neden olabilir ve aldığınız suyun kan dolaşımından hızlı atılımını sağlar.
Yılbaşı gecesi aldığınız fazla kaloriler ve tükettiğiniz alkollü içecekler vücudunuzda yağ olarak depolanır. Bu yağları vücudunuza yerleşmeden dışarı atabilmeniz için yapmanız gereken hareketli bir gün geçirmektir. Açık havada yapacağınız yarım- bir saatlik orta tempolu bir yürüyüş hem enerji harcamanızı artıracak hem de kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır.
Sağlıklı, mutlu, başarılı ve sevgi dolu bir yıl dilerim.

Aromaterapinin faydaları nelerdir?Aromaterapi ruh sağlığına iyi geliyor mu? Ofis ortamında hangi uçucu yağlar kullanılabilir? Alerji sorunu olanlar hangi uçucu yağları kullanabilir? Aromaterapist Aslı San Bilgin aromaterapinin faydaları hakkında bilgiler verdi.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Bugün sorumlu olduğunuz işlerinizde iletişime daha çok önem verebilirsiniz. Kendinizi ifade ederken daha ciddi ve sabırlı olacağınız zamanlar var. Üstlerinizle toplantılar yapabilirsiniz. Gün içinde görünür olmak isteyeceksiniz. Ani çıkışlar yapmamaya özen gösterin. Akşam saatlerinde kendinizi biraz kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yeni şeyler öğrenmeniz gerekebilir. Kendinizden yaşça büyük kişilerle iletişimde olabilirsiniz. Gün içinde yolculuklar planlamak keyfinizi yerine getirecektir. Yabancılarla ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Akşam saatlerinde planlarınızda değişiklikler meydana gelebilir. Yorucu koşulların altında olduğunuzu hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde sizi endişeye sokan konular daha fazla kafanızı kurcalayabilir. İletişiminizde kendinizi ciddi hissedebilirsiniz. Ticari konular gündeme gelebilir. Sizi krize sokan konulara karşı temkinli olmanızda fayda var. Banka işlerinizi tamamlamanız için uygun bir gün olabilir. Parasal konularda yenilenme içine girmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konularda yoğun bir gündem içinde olabilirsiniz. İkili ilişkilerinizdeki iletişiminize dikkatli olmanızda fayda var. Ciddi konular içinize kapanmanıza neden olabilir. Gün içinde sizi uğraştıran durumlar arasında kalabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz işlerinizde ilerleme kaydedeceğiniz zamanlardasınız. Akşam saatlerinde daha kısıtlayıcı koşullar oluşabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün çalışma hayatınızla ilgili eğitimler alabilirsiniz. Sorumlu olduğunuz konularda ilerleme kaydetmek için çaba sarf edebilirsiniz. Kendinizi daha olgun bir şekilde ifade etmeniz gereken durumlar oluşabilir. İş arkadaşlarınızla yeni planlar içinde olabilirsiniz. Akşam saatlerinde kendinizi yorulmuş ve kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde yaratıcılığınızı kullanacağınız işler karşınıza çıkabilir. Sizden daha olgun kişilerle iletişim içinde olabilirsiniz. Kendinizi ifade etmek sizin için önemli olabilir. Sorumlu olduğunuz konularda ilerlemek için risk alabilirsiniz. Keyif aldığınız şeyler için harcama yapabilirsiniz. Akşam saatlerinde planlarınızda değişiklik olabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ev hayatınızla ilgili konularla ilgilenebilirsiniz. İletişimde sıkışıklıklar olabilir. Kendinizi ifade ederken dikkatli olmanızda fayda var. Sorumlu olduğunuz konulara daha ciddi yaklaşabilirsiniz. İşlerinizi ilerletmek için yeni yollar denemek isteyeceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde yorucu koşullar meydana gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde iletişimin arttığı zamanlar olabilir. Hareketlilikten dolayı işlerinizi yetiştirmekte zorlandığınızı hissedebilirsiniz. İletişimde olduğunuz kişilere karşı daha nazik olmanızda fayda var. Zaman zaman fazla kontrolcü olabilirsiniz. Yakın çevrenizdeki değişiklikler sizin de gündeminizi etkileyebilir. Ticari konular gündeme gelebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Sorumlu olduğunuz konularda daha rahat ilerleme yaşayabilirsiniz. İşlerinizi sağlamlaştırmak isteyeceksiniz. Gün içinde yeteneklerinizi kullanacağınız konulara yönelmek isteyebilirsiniz. Akşam saatlerinde daha kısıtlanmış hissedebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kişisel açıdan önem verdiğiniz konulara yönelmek isteyebilirsiniz. Hassas olduğunuz konularda kendinizi daha ciddi hissedebilirsiniz. İletişimde olduğunuz kişilerde akışta kalmakta zorlanabilirsiniz. Bugün yeni başlangıçlar yapmak isteyebilirsiniz. Akşam saatleri bunun içi uygun zamanlar olmayabilir. Akışta kalın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün gizli kalmış konular gündeminizi meşgul edebilir. İletişimde olduğunuz kişilerle bilemediğiniz olaylar nedeniyle engellendiğinizi hissedebilirsiniz.  Kendi iç dünyanıza yöneleceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde kendinizi hapsedilmiş hissedebilirsiniz. Gün içinde kabullenme içine girebilirsiniz. Akışta kalmak sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün arkadaşlarınıza zaman ayırmak isteyeceğiniz bir gündesiniz. Sosyal konular ilginizi çekebilir. Geleceğinizle ilgili yeni planlamalar yapabilirsiniz. Bu konuda başkalarından destek alabileceğiniz zamanlar var. Sorumlu olduğunuz konularda ilerleme söz konusu. İş hayatınızda başkalarından alacağınız yardımlar sizi rahatlatacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber