Geri Dön
TeknolojiInfluencer nedir, nasıl olunur? Influencer olmanın şartları nelerdir, kimler Influencer olabilir?

Influencer nedir, nasıl olunur? Influencer olmanın şartları nelerdir, kimler Influencer olabilir?

Influencer nedir, ne demek sorusu sıkça araştırma konusu olan başlıklar arasında yer almaya devam ediyor. Bazen yüksek takipçi sayısına sahip kişiler olan Influencer'lar bazen ise tanınmış bir oyuncu veya sporcu olarak karşımıza çıkabiliyor. Sosyal medyanın yaygınlaşması ile birçok kişinin yöneldiği bir sektör haline gelen Influencer olabilmenin de belli başlı şartları var!

Influencer nedir, nasıl olunur? Influencer olmanın şartları nelerdir, kimler Influencer olabilir?

Influencer, sosyal medyanın hayatımıza girmesi ile birlikte dijitalleşen hayatımızın bir parçası olmaya başladı. Sosyal medya kullanmayan insan sayısı neredeyse yok denecek kadar az. Sosyal medyada sıklıkla bir ürün tanıtımı veya hizmet hakkında paylaşımlarda bulunan insanlara sıklıkla rastlıyoruz. Bu kişiler marka ve aldıklar ürün ile ilgili yaşadıkları deneyimleri sosyal medya hesapları üzerinden takipçileri ile paylaşarak aslında o ürünü bizlere veya takipçilerine pazarlıyor. Influencer kelime anlamı olarak etkileyen anlamına gelmektedir. Sosyal medyanın ortaya çıkardığı Influencer sektörü her geçen gün daha da büyümekte ve gelişmektedir. Peki nasıl Influencer olunur?

INFLUENCER NEDİR, NE DEMEK?

Influencer kelime anlamı olarak etkileyen kişi anlamına gelmektedir. Sahip oldukları sosyal medya ve dijital kanalar aracılığı ile herhangi bir ürün veya servis hakkında yaşadıkları deneyimleri takipçileri ile sosyal medya ortamı üzerinden paylaşan belirli topluluğu etkileme ve yönlendirme gücüne sahip olan kişilere Influencer adı verilir. Influencer'lar genellikle tanınmış kişi veya markaların tanıtımlarını yaparak o ürün veya aldıkları hizmet hakkında yaşadıkları deneyimleri sosyal medya üzerinden kullanıcılarına aktarır. Influencerlar bazen hepimizin tanıdığı ünlü bir kişi, oyuncu, sporcu olarak karşımıza çıkabildiği gibi bazen geniş takipçi sayısı ile ismini yeni duyduğumuz isimlerde olabiliyor.

Etkileyici pazarlama ya da özgün adıyla Influencing, sosyal etkiye sahip olan İnternet ünlülerinin onaylarını veya ürün yerleşimlerini içeren bir sosyal medya pazarlaması türüdür.

Etkileyici içeriğe örnek olarak influencer'ların potansiyel bir alıcının rolünü oynadıkları veya üçüncü şahıslar olarak yer alabilecekleri referans reklamlar gösterilebilir.

KİMLER INFLUENCER OLABİLİR?

Bir kimsenin influencer olabilmesi için sosyal medya platformlarını aktif bir şekilde ve doğru olarak kullanması gerekir. Kişi kendi alanında uzman olduğu göstermelidir. Bir kişinin influencer olmasındaki en önemli nokta erişim noktalarıdır.

Markalar bu kişilerin kendisini takip eden kitlesinin sadakatini kullanarak kendi ürünlerinin tanıtımı ve satışını yapar. Aynı zamanda markalar bir farklı yöntem olarak influencer olan kişinin markaya ait ürünlerin denenmesini abartı olmadan da ürünün avantajlarının objektif şekilde kitlelerine sunulmasını ve markaya ait olan diğer ürünlerinde değerlendirilmesi yapılması sağlanarak bunu kullanırlar.

Son anketten çıkan çarpıcı sonuç! Daha uygun konjonktür bulunamaz ama...
Ülkenin konuştuğu Türk! Sarah ile Musa'dan sonra Anna-Marie ile Mürsel...
İki ülkenin de başı  büyük belada! Çözüm için son umut
Sapık doktorun başka görüntüler de ortaya çıktı! Sedyedeki hastaların çıplak fotoğrafları...
Çarpıcı karne uyarısı! Düşük notun sebebi...
Ahmet Tatlıses'in sağlık durumu! 'Tümör alındı, biyopsiye gönderildi'
Atıktan Sanat’a projesi çocuklara umut olacak
Fatih Terim için olay iddia! Galatasaray'dan ayrılır ayrılmaz yeni adresi...
Kripto paralarda büyük kayıp! İşte sebebi...
Ünlü isim trans birey oldu! 'Umut Veren Kadın Oyuncu Ödülü' istemiş
Kahve keyfi öğretmenin sonu oldu! Karne vermek için erkenden uyandı
Striptiz odası ortaya çıktı! Putin'in 'nargile' keyfi
Okan Yalabık-Ezgi Ayvalı'nın dört yıllık aşkı belgelendi!
Feci olay! Otomobilin kapısını açtı, parmakları koptu
Acun Ilıcalı'dan bomba transfer! Fenerbahçe'nin yıldızı teklifi kabul etti