Abbas Güçlü

Abbas Güçlü

aguclu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

İstanbul, birkaç gün öncesine kadar, 131.6 milyar dolar’lık marka değeriyle ülkemizin en değerli kent markasıydı.

Peki ya bugün?

Siz turist olsanız, şu son birkaç gündür yaşanan ve konuşulanlardan sonra, gönül rahatlığıyla İstanbul’a gelir miydiniz?

Allamaya, pullamaya, bayılıyoruz. İstanbul bunu hak etmiyor mu? Fazlasını hak ediyor. Ama Marka Kent İstanbul için methiye düzenlerden hiçbirinin depremi ağzına almaması, bugün, niye bu noktada olduğumuzun en belirgin göstergesi!

İstanbul, eğer turizmin başkenti olacaksa, önce can güvenliği sağlanmalıdır. Yoksa, gerisi teferruattır!..

Haberin Devamı

Turizmde sürdürülebilirlik!

Ekonominin ve hayatın genelinde olduğu gibi turizmde de sürdürülebilirlik çok önemli. Eğer bunu başaramıyorsanız hem yatırımcı hem de turist açısından riske girmiş olursunuz ki, böylesi bir durumu hiçbir ülke ya da kent yaşamak istemez.

Peki, sürdürülebilirlik ilkeleri neler?

Dünya Turizm Örgütü’ne (UNWTO) göre, işte o ilkeler:

Ekonomik süreklilik, yerel kalkınma, istihdam kalitesi, sosyal katılım ve toplumsal cinsiyet eşitliği, ziyaretçi memnuniyeti, yerelden kontrol, toplumsal refah, kültürel zenginlik, fiziki bütünlük, biyolojik çeşitlilik, kaynakların verimli kullanımı ve çevresel etkiler...

Yani, demek ki, sadece deniz, kum, güneş ve tarih yetmiyormuş!..

O da battıysa!..

1841’de ülke içinde demiryolu seyahatleri düzenleyerek faaliyetlerine başlayan İngiltere’nin ve dünyanın en eski şirketlerinden biri olan Thomas Cook, resmen iflas etti!

16 ülkede, yılda 19 milyon kişi için otel, tatil köyü ve havayolları servisi sağlayan şirket, arkasında binlerce mağdur turist, çalışan ve yüzlerce yerel şirket bıraktı.

Şirketin 9 bini İngiltere’de olmak üzere, dünya genelinde toplam 22 bin çalışanı bulunuyordu.

Peki, niye battı?

Yeni dünya düzeni ve dijital tercihler, onu da derinden etkiledi!