Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Gündeme gelmek artık kolay, ama zor olan güncel kalabilmek! Bunun için de sürekli olan biteni yakından takip etmek ve gündemdeki konularla ilgili söyleyecek yeni bir şeyleriniz olması gerekiyor. İşte son zamanlarda öne çıkanlar açısından, şöyle bir bakalım kimlerin ve hangi konuların daha da çok gündeme geldiğine...

Nusret’in veggIe burger jesti

Bir steakhouse kurucusundan çok adeta bir süper kahraman Nusret. Bu hafta New York’ta lakabı Saltbae adını taşıyan yeni bir hamburgerci açtı, hatta bu yaz Mikonos’ta steakhouse’undan sonra bir de hamburgerci açmaya hazırlanıyor. Nusret’in steakhouse, kebapçı, hamburgerci açmasına şaşırmıyoruz elbette. New York’tan Mikonos’a Instagram dünyasını ve tabii yeme-içme dünyasını fethetmesine de...

Haberin Devamı

Beni asıl şaşırtan Nusret’in Saltbae New York’un açılışında karnabahar ve brokoli rendelenmesi videolarıyla veggie burgerini tanıtması oluyor. Özellikle açılış gününde kadınlara yine bir jest yapıyor, pembe hamburger ekmeğinde veggie burger ücretsiz dağıtıyor. Tabii bu durumu cinsiyetçi bulanlar da çıkacaktır mutlaka, ama ben Nusret’i iyi tanıyan biri olarak bunun sadece bir jest olduğunu düşünüyorum. Burada konumuz en iddialı etçinin bile günümüzde vejetaryenleri, veganları düşünmek zorunda kalması ve tabii giderek daha fazla bitkisel ürünlerle beslenme trendinin dünyada yayılması. Hatırlayınız, Altın Küreler töreni yemeğinde bile tamamen sebzelerden oluşan bir menü servis edilmişti. Artık bu gidişatta herkes herkese saygılı, etçiler de vejetaryenleri, veganları unutmuyor.

Vogue’un vIntage açılımı

Son modayı takip etme üzerine kurulu moda dergisi Vogue, İngiltere edisyonunda Taylor Swift’e ünlü modaevlerinin son sezonundan parçalar giydirmek yerine bir vintage Chanel ceket giydirmeyi tercih etti. Peki ama neden? Çünkü artık moda dergileri bile hızlı tüketime karşı, çevreye, insan haklarına duyarlı, sürdürülebilirlik hedefli. Dergilerin plastik ambalajlarını da çoktan kaldırdılar. Tabii bu arada çok kültürlülük, farklı din, dil ve ırklara saygının yanı sıra farklı beden tiplerine de saygı artık gündemde. Bakınız bir zamanlar yılbaşı akşamı gerçekleşen defileleriyle ve melekleriyle gündem yaratan koskoca Victoria’s Secret bile artık defilelerini yapmayacağını açıkladı önce, daha sonra ise finansal sorunları nedeniyle satılmak zorunda kaldı.

Haberin Devamı

Her şey Instagram için   değil açılımı

Yaşayan en ünlü Japon mimarlardan Kengo Kuma ile Tokyo’da röportaj yaptığımda “Kabul etmek lazım, Instagram mimariyi tamamen değiştirdi” demişti. 2020 Tokyo Olimpiyatları için yaptığı Olimpiyat Stadı’ndan İskoçya’daki Victoria&Albert Müzesi’ne birçok bilinen projesi var Kengo Kuma’nın. Türkiye’deki ilk projesi ise Odunpazarı Modern Müze. Eskiden mimarlık dergilerine göre tasarım yapılırdı, eskiden formlar üzerine kuruluydu mimari, şimdi ise değişim zamanı, detayların güzelliği öne çıkıyor, çünkü detaylar daha iyi fotoğraf veriyor. Detayların öne çıkmasını ve tabii doğal malzemelerin yükselişini Instagram’a borçluyuz” demişti. Bu hafta ise Milano Moda Haftası’nda tartışılan konu, “Instagram için yapılan moda tasarımı devri bitti”. Moda yazarı Angelo Flaccavento ısrarla savunuyor, “Milano Moda Haftası’nın bu sezonunda görüyoruz, bir Instagram karesi için yapılan kostümlerin yerine neyse ki yine iyi tasarım öne çıkmaya başladı” diye. 

Haberin Devamı

Güncel kalabilmek için popüler açılımlar

Sezen Aksu’nun  dijital açılımı

Şimdiye kadar çok genç sanatçıya destek oldu Sezen Aksu. Elinden tuttukları parladı, her biri birer yıldız oldu. Birçok isme şarkılarını verdi, albümlerinin çok satmasını sağladı. Bu hafta ise yeni şarkısı “Ben de Yoluma Giderim”i tüm dijital platformlarda yayımladı. Tüm genç müzisyenlerin kullanabilmesi için bugüne kadar yapılmamış bir uygulamayı şarkının çıkışı ile aynı anda hayata geçirdi. Resmî YouTube sayfasından açıkladı: “Şarkıyı size teslim ediyorum. Özellikle de çalmaya, söylemeye hevesli olanlar için düşündüm bunu. Notası ve armonilerine verilecek linkten ulaşabilirsiniz. Buyurun size cover yerine, sıfır şarkı!” duyurusuyla. Sezen Aksu pekala bu şarkısını ünlü bir isme iyi bir fiyat karşılığı satabilecekken “Yasaksız bölgeyim ben” diyerek şarkısını dijital platformlarda gençlerle paylaşmayı tercih etti ve işte zamanın ruhunu bir kez daha yakalamayı başardı.