Kapılarını 1995’te Beyoğlu’nda açtı 45’lik bar. 2008’de Çağan Irmak’ın “Issız Adam”ında adı geçince, haklı ünü daha da arttı. Filmle birlikte ‘eski şarkı’ları meğer ne çok sevdiğimizi fark ettik. Onları ne çok
İspanya’nın en ünlü sanatçılarından Manolo Valdes’in resim ve heykelleri Pera Müzesi’nde sergilenmeye başlandı. Sanat tarihinin arşivinden çıkardığı resimleri, çok özel olduğunu düşündüğüm zihninde yorumlayıp resmediyor Valdes, bazen de onları üç boyuta çeviriyor. Sözgelimi, büyük hayranlık duyduğu Matisse’in 1905 tarihli erken dönem başyapıtlarından “Yeşil Çizgi (Bayan Matisse)”in yüzünü alıp “Vivianne III” adlı tablosunu oluşturmuş. Sergide de görebileceğiniz bu resimde, Matisse’in tablosuna konu olan eşi, Valdes’in zihninde geçirdiği dönüşümün ardından hem ona benzeyen hem de kendisi olabilmiş farklı bir kadına evriliyor. Aynı uygulamayı Picasso’nun “Ellerini Kavuşturmuş Jacqueline’in Portresi”nde de görüyoruz. “Jacqueline II” adını verdiği resminde Jacqueline’in sadece baş kısmı var. Valdes, çuval bezlerini palet gibi kullanıyor. Malzeme onun için tutku. Sergideki bir videoda Valdes’i stüdyosunda çalışırken izlemek mümkün: Çuvalları boyayıp tuval haline getirişini, onlara renk verişini, boyayı kullanma şeklini, eserini an an şekillendirişini... Bu arada, Velasquez’in ünlü “Las Meninas (Nedimeler)”inden çıkarıp heykele döktüğü “Kraliçe Mariana”, “Infanta Margarita” da büyüleyici. Valdes iki boyutlu figürlerden ürettiği bu üç boyutlu işlerinde su mermerini kullanmış. Yorum farkının nefes kesen örnekleri her biri. Mutlaka görülmeli.
Barış Diyarbakır’dan başlar
Cengiz Tekin’in Pilot’taki “Dahili Mevzular” adlı yeni sergisinde yer alan “Barış” adlı işini daha önce Contemporary Art’ta görmüştük. Çözüm sürecinden önce yapılmış olması nedeniyle son dönemlerin en öngörülü işlerinden biri. İş, Diyarbakır stadyumunun fotoğrafından oluşuyor esasen. Santra atışının yapıldığı orta sahadaki barış işareti dikkat çekiyor. Sanatçının, bu evrensel işaret için orta sahayı seçme nedeni, burayı ‘en güvenilir yer’ olarak görmesi. Tribünler boş “Çünkü ben bu işi yapmaya karar verdiğimde masaya kimler oturacak belli değildi,” diyor. Sanatçı sadece kendi ütopyasını kurgulamış.
“Diyarbakır benim stüdyom, o yüzden işlerimde Diyarbakır var,” dese de bu dostluk maçının aslında biraz da Diyarbakır’dan başlayacağı herkesin malumu. Maçın galibinin her iki taraf olacağı da...
Özay Şendir
Netanyahu için sonun başlangıcı…
18 Mayıs 2025
Abbas Güçlü
Eğitim vezir de eder rezil de!..
18 Mayıs 2025
Zeynep Aktaş
Toparlanmanın devamı gelir mi?
18 Mayıs 2025
Ali Eyüboğlu
Hande Subaşı: Modellikten geliyorum, ama modayı hiç takip etmiyorum
18 Mayıs 2025
Güldener Sonumut
Yunanistan’ı anlamama sendromu
18 Mayıs 2025