Yabancı yatırımcıların yüzde yüz ihracata dönük üretimi hedeflerini belirten Aşut, "Özellikle Alman yatırımcıların bölgeye gelmek istediklerini tarıma dayalı sanayi yatırımlarına ilgi gösterdiklerini" söylüyor.Yabancı yatırımcıları ve özellikle tarıma dayalı üretimi düşünenleri Mersin'e çeken önce iklim, sonra da liman koşulları.İşte bu nedenledir ki, Mersinliler öncelikle (1) İkinci Organize Sanayi Bölgesi için arazi tahsisi ve altyapı çalışmalarının hızla tamamlanmasını, (2) Özelleştirilen Mersin Limanı'yla ilgili sorunların hızla çözüme kavuşturulmasını istiyor. Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi (MTOSB) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, "Avrupa Birliği ülkelerinden 36 firma yatırım yapmak için yer istiyor. Yer yok. Daha önce yerli yatırımcıya tahsis edilen 7 parseli eski sahiplerinden alarak yabancılara verdik" diyor. Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi'nde 51 firma üretim yapıyor. Yatırım aşamasında 32, proje aşamasında 13 yatırım var.Mersin Limanı, Türkiye'nin en büyük limanı, Avrupa'nın en büyük limanından biri. Akaryakıt, hububat taşıyan gemiler ve Ro-Ro gemileri için özel donanıma sahip. Yılda ortalama 6.5 milyon ton akaryakıt, 10.0 milyon ton (konteyner dahil) kuru yük trafiği var. Yılda 1.500 dolayında konteyner gemisi, 500 dolayında Ro-Ro gemisi gelip gidiyor.Mersin Limanı'na gelen yükleri taşıyan kamyonlar yılda 85 bin dolayında sefer yapıyor.Türkiye'deki ilk serbest ticaret bölgesi olarak kurulan Mersin Serbest Ticaret Bölgesi, hızlı bir gelişme gösterdi. Ancak, serbest ticaret bölgeleriyle ilgili vergi değişiklikleri büyümenin duraklamasına neden oldu. En büyük liman Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı, Kadri Şaman, 2004 yılında 2.7 milyar dolara ulaşan ticaret hacminin, 2005 yılında yüzde 30 azaldığını söylüyor. Bölgede işlem gören ürünlerin yüzde 77'sinin sanayi, yüzde 23'ünün tarım ürünü olduğu belirtiliyor. Bölge 393'ü yerli 104'ü yabancı 497 firma faaliyet gösteriyor, 7 bin kişi çalışıyor.1886 yılında kurulan, bu yıl 120'nci yıldönümünü kutlamaya hazırlanan 17.500 üyeye sahip Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Kadri Şaman, "Yat Limanı, Adana-Mersin Havaalanı, Fuar Alanı" konularındaki bekleyişlerden söz ediyor. AB'nin bilgi ekonomisi içinde rekabet edilebilirliği öne çıkarmayı, bölgeler arası rekabet gücünü artırmayı hedefleyen fonlardan yararlanma amacıyla geliştirilen RIS-Mersin / Bölgesel Yenilikçilik Stratejisi Projesi'nin önemini vurguluyor.Mersin Valisi Hüseyin Aksoy, Mersin'in turizm potansiyelinin geliştirilmesine önem veriyor. guras@milliyet.com.tr Geleceği parlak