Türkiye Reklam Konseyi, “ İç talebi canlandırarak krizin etkilerini azaltmak” arayışında bir reklam kampanyası başlatacak. İç talep canlanacak ki, üretim artsın.Üretim artsın ki, işi olanlar işini kaybetmesin.İşsiz olanlar iş bulsun.İşyerleri kapanmasın,yaşasın. Ekonominin çarkı dönsün.Üretim artışı sonucu artan gelirden devlete vergi olarak gidecek pay devleti,insanların cebine girecek para insanları rahatlatsın.
Kriz nedeniyle, imkanı (parası) olanların (yarın korkusundan) harcamayı kesmelerinin faturasını tüm ekonomi ( parası olanlar-olmayanlar, işverenler-işciler,kamu kesimi-özel sektör,çiftçi-sanayici) pahalı ödüyor.
Türkiye Reklam Konseyi’nin başlatacağı reklam kampanyası bir “Sosyal Sorumluluk Projesi”dir. Çünkü bu reklam kampanyasının doğrudan hiçbir kuruluşa,kişiye yararı olmayacak. Hedef, önce talebin sonra üretimin canlanmasına katkıda bulunmak.
Tüketim artışı canlılık demek
Tabii ki “ insanlar para harcamaya başlasın” derken insanların neden para harcamadıklarını da dikkate almakta yarar vardır. (1) İnsanların büyük bölümü parası olmadığı için harcayamıyor.Daha önce gelirinin üzerinde harcayanlar borç yükü nedeniyle zor durumda.(2) Parası olanların bir bölümü “zaten doymuş”.Bir bölümü yarın korkusunu yenemiyor.
İç talebi canlandıracak reklam kampanyasının hedefi (1) Parası olan,para harcamayı yarın korkusu ile kesenleri harekete geçirmek,(2) İmkanları olmayanlardan ,henuz borç yükü altına girmemişlerin, faizi ucuzlayan tüketici kredilerine dayalı olarak harcama yapmalarını teşvik etmek olacaktır.
İç talebi canlandıracak bir reklam kampanyasını hazırlayacakların çok dikkatli olmaları gerekir. Burada reklamı hazırlayan (1)İnsanları bilgilendirmek için reklam çalışması yapacağı dikkate alacaktır. (2) reklam ile her kesimden insana,neyin ne olduğu basit olarak anlatılacaktır.
Reklam bilgilendirmeli
Bu tür reklam çalışmalarının en başarışı örnekleri 1979 yılında Eli Acıman’ın Manajans’ının TÜSİAD için hazırladığı ilanlardır. Bu ilanlardan “Yokluğu paylaşmak mı?Bolluğu sağlamak mı ?” ve “Refahın ve hürriyetin düşmanı: Enflasyon” başlıklı ilanlar böyle bir kampanyada örnek alınabilecek ilanlardır.
Türk reklamcıları bu yıl Cannes Lions Reklam Festivali’nde çok sayıda ödül kazandı. Festivalin Türkiye temsilcisi Milliyet adına Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin ile Reklam Grup başkanı Vicky Habif ‘in daveti ile bir araya gelen reklamcılar “Yaratıcı ve Etkileyici Reklamlar” toplantısında başarılı reklam kampanyalarının nasıl olacağını tartıştı..
Bu toplantıda Leo Burnett ‘in yaratıcı grup başkanı Mark Tutssel’i dinledim. Tutssel diyor ki, “Reklamda hedef insandır. Reklamcı eğer hedef alınan insan topluluğunun davranışını değiştirebilmiş ise başarılı olmuş demektir.” Reklamcının hedefi, reklam verenin bekleyişi doğrultusunda hedef kitleyi kandırmak değildir. Reklamın hedefi hedef kitledeki insana bilgi vererek, onun davranışları değiştirmesine yardımcı olmaktır.Bu nedenle de reklamcının yaratıcı olması gerekir.