Gözlükleriniz hazır mı?

Sanal gerçeklik ve metaverse teknolojilerinin gelişmesi akıllı gözlükleri de gündeme getirdi. Sanal gerçeklik gözlükleri yanında normal boyutlarda günlük yaşamda kullanılabilecek akıllı gözlüklerin sayısı da artıyor. Sizin gözlükler hazır mı?

Artırılmış ve sanal gerçeklik, metaverse teknolojileri daha çok konuşulmaya başlarken, akıllı gözlük sektörü de hareketlendi. 2021 yılının son çeyreğinde

Facebook’un bu teknolojiyi sahiplenmesi ve adını Meta olarak değiştirmesi gözlerin bu alana çevrilmesini sağladı.

Geleceğin interneti ve sosyal medyası olan metaverse’e hazırlık için çalışmalar sürüyor. Metaverse’in gündeme gelmesi kullanılmasını sağlayacak olan akıllı gözlük, lens ve kulaklıkları da yeniden gündeme taşıdı. Donanımsal olarak da bu yeni dünyaya hazır olmak gerekiyor.

Google’ın akıllı gözlüğü Google Glass’la on yıl önce bu teknolojiyle tanıştık. Ancak firma bir süre sonra bu projeyi rafa kaldırdı. Ondan sonra sanal gerçeklik teknolojisinin gelişimiyle bu alandaki gözlüklerin gelişimini görmeye başladık.

Gözlükleriniz hazır mı

Markalar çalışıyor

Oculus, HTC ve Samsung, Microsoft gibi markaların sanal gerçeklik gözlükleri var. HoloLens, Gear, Vive, Quest, Rift gibi sanal gerçeklik gözlükleri halen satılıyor. Pek çok projede de kullanılıyorlar. Ama bunlar haricinde normal boyutlarda günlük yaşamda kullanılabilecek akıllı gözlüklerin sayısı artıyor. Bu furyanın gelecek yıl daha da arttığına tanık olabiliriz. Facebook Ray-Ban iş birliğiyle Ray-Ban Stories’i tanıttı. Lenovo’un ThinkReality A3’ü var. Nreal bu alana girenlerden. Son olarak da Oppo’nun Air Glass’ını gördük. Snapchat’in Spectacles 3’ü ve Amazon’un Echo Frames akıllı gözlüğü de var. Ancak hem sanal gerçeklik gözlüğü hem de akıllı gözlük alanında bir standardın henüz oturmadığını görüyoruz. Bu gözlükler de genelde el hareketleriyle kullanılabiliyor. Günlük kullanımda bunların daha ileri versiyonlarına fare ya da klavye entegre edilip edilmeyeceği bilinmiyor.

Ray-Ban Stories akıllı gözlük, normal gözlük görünümünde, kamera, mikrofon, bluetooth ve hoparlöre sahip. Nreal markasının da Ligt ve Air modelleri var. Normal bir gözlük görüntüsündeler ve henüz ABD’de sınırlı bir kullanım alanına sahipler. Lenslerin alt tarafı normal fakat üst tarafı işlemcilerle kaplı. Lokasyon belirleyen kamerası var, Nreal Light’ın görsel efektleri Microsoft HoloLens gibi hissettiriyor.

Akıllı telefonla bağlantı

Lenovo da bu alanda ThinkReality A3 gözlüğüyle var. Üzerinde kamerası var. Nreal Light ve ThinkReality A3 akıllı gözlükleri, USB kabloyla bilgisayara ya da cep telefonlarına bağlanabiliyor. Gerçek yaşamda artırılmış gerçeklik etkisi yaşamanızı sağlıyorlar.

Oppo da en son bu alanda Air Glass’la var olduğunu gösterdi. Air Glass kendi başına takılabiliyor veya mıknatısla geleneksel bir gözlüğe de tutturulabiliyor. Air Glass, bildirimleri ve navigasyon talimatlarını göstermenin yanı sıra telefon görüşmeleri yapma ve müzik dinleme imkanı da sunacak. Air Glass çeviriyi de destekliyor. Bazı açılardan Google Glass gözlüğü anımsatıyor. Snapchat’ın Spectacles’i de güneş gözlüğü görünümünde üzerinde iki tane kamerası var. Akıllı telefonlarla bağlantı kurabiliyor.

Bu alanda farklı denemeler de var. Bunlardan birini çip üreticisi Qualcomm yapıyor. Telefonlara takılabilen gözlükler konusunda çalışıyor. Qualcomm bunu gözlükten Android’e telefonu olarak adlandırıyor. Gelecek yıl resmi olarak lanse etmeyi planlıyor. Ancak halihazırda bazı artırılmış gerçeklik gözlükleri Qualcomm’un bu teknolojisini kullanıyor.

Özetle, 2022 yılında metaverse, sanal gerçeklik teknolojileriyle eş zamanlı olarak akıllı gözlüklerdeki büyük gelişimlere tanıklık etmeye devam edeceğiz. Akıllı gözlüklerinizi hazır edin.

Gözlükleriniz hazır mı

Akıllı saat sayısı artıyor

Pandemiyle birlikte artan sağlıklı yaşam trendinin etkisiyle dünyada tüketiciler giyilebilir cihazlara yöneldi. Akıllı saatler başta olmak üzere bu ürünlere talep artıyor. Giyilebilir cihaz ve akıllı teknoloji firması Amazfit de bu alandaki büyümesini sürdürüyor.

Amazfit Türkiye Ülke Müdürü Murat Sungur Özkan, 2021’in ilk dokuz ayındaki toplam küresel akıllı saat sevkiyatının 27.8 milyon adete ulaştığını ve markanın küresel akıllı saat sevkiyatında üçüncü sıraya yükseldiğini söyledi. Özkan, “Amazfit olarak 2021’nin sadece 3. çeyreğinde dünyada 9.9 milyon akıllı saat sevkiyatına imza attık. 2021’de pandemi kapsamında dünya genelinde olduğu gibi Türkiye pazarında da büyük oranda talep artışını gözlemledik. Bu doğrultuda son bir yıl içerisinde Türkiye’ye olan akıllı saat sevkiyatında yüzde 324’lük rekor bir artış kaydettik” dedi.

12 gün pil ömrü

Amazfit’in, kendi geliştirdiği tescilli işletim sistemi Zepp OS tarafından desteklenen sağlık ve fitness özelliklerine sahip GTR 3 Pro, GTR 3 ve GTS 3 akıllı saat serisi bulunuyor. Akıllı sağlık takibini kolaylaştırmak için tasarlanan Amazfit’in yeni akıllı saat serisi, kullanıcıların kişisel tarzlarından ödün vermeden egzersiz takibi yapmalarına, sağlıklarını iyileştirmelerine ve yaşam tarzlarını geliştirmelerine yardımcı oluyor. GTR 3 Pro’nun, 1.45 inçlik yuvarlak ekranı var. Saatin tek şarjla 12 güne kadar kesintisiz pil ömrü sağlayan 450 mAh’lık pili var.

Gözlükleriniz hazır mı

Aksesuar pazarı 10 milyar TL

 

Gelişen teknolojilerle büyüyen mobil aksesuar pazarı, 2021 yılında Türkiye’de 25 milyon adet ve 10 milyar TL’lik hacme ulaştı. Türkiye’de kullanıcılar, telefon başına ortalama 5 aksesuar alıyor. Bu aksesuarlar kablo, adaptör, kılıf, kırılmaz cam ve kulaklık şeklinde. Seçenekler çoğaldıkça tercih edilen ürün sayısı artıyor. Mobil oyundaki patlamayla da bu alandaki aksesuarla en çok satanlar arasına girdi. Yüksek kaliteyle üretilen ışıklı şarj ve data kabloları akıllı cihazları aşırı yüklemeden ve ısınmadan koruyor.

Mcdodo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Uçurum, “Bir önceki yıla göre pazar neredeyse yüzde 50 oranında büyüdü. Ekonomide yaşanan tüm olumsuz gelişmelere karşın tüketicinin ihtiyaçları ve eğilimlerinin yanı sıra teknolojik aletlerin artık hayatımızda vazgeçilmez bir noktaya gelmiş olması, pazarın 2022’de de büyümeye devam etmesine neden olacak” dedi.