Menderes Özel

Menderes Özel

menderes.ozel@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Almanya’da motosikletli futbolun turnuvası bile var


Kierspe’deki final karşılaşmasından top için kıran kırana bir mücadele sayın seyirciler...

Motobol dördü motosikletli beş kişilik iki takımla oynanıyor. Almanya’da düzenlenen turnuvada herkes profesyonel ciddiyette mücadele ediyor


Geçenlerde fotoğrafları tararken gözlerime inanamadım; kros motosikletler üzerindeki full ekipman motorcular resmen futbol oynuyordu. Fotoğraf altında Kierspe kentindeki karşılaşmanın Alman Motobol Şampiyonası kapsamında düzenlendiği yazıyordu. Ne imiş, ne değilmiş diye internete daldım. Anladım ki benim cahilliğim.
Futbolun birçok farklı versiyonuna rastlamışsınızdır; atlısı, robotlusu gibi... Motobol da futbolun bir adaptasyonu. Futbol sahasına yakın büyüklükte ancak mıcırlı ve çamurlu bir zeminde oynanan motobol karşılaşmaları 20 dakikalık dört çeyrekten oluşuyor. Toplam 80 dakikalık oyunu “Bu ne ya...” reaksiyonuyla hemen marjinalleştirmeyin çünkü bu karşılaşmalar yedişer takımlı iki grup halinde “Motoball Bundesliga” adı altında profesyonel bir ciddiyetle yapılıyor, maçlarda kavga bile çıkıyor.
Motor hacimleri en fazla 250 cc, beygir güçleri 50
Dört motorcu ve motorsuz bir kaleciden kurulu takımlar, ağırlığı
1 kilo olan 40 santim çapındaki topu özel tasarım motosikletleriyle ağa göndermek için bir mücadele veriyor.
Eskiden kaleciler de motosikletliymiş ancak maçların iyiliği için bu psikopatça uygulamaya son verilmiş. Kalecinin, rakip santrofun ayağındaki topu kapmak için motosikletle neler yapabileceğini bir düşünün...
Oyunda kullanılan motosikletler de bazı kurallara bağlanmış; motor hacimleri 250 cc, beygir güçleri de en fazla 50 olmalı.
Takımların futbolda olduğu gibi koçları ve birer de mekanikleri var. Mekaniklerin yetenekleri oyunun kaderini belirliyor.
Maçlarda her bir yarı sahada birer hakem görev yapıyor, yan hakem yok, zaten ihtiyaç da yok.
Almanya, Rusya ve Fransa’da çok sayıda fanatiği olan Motobol’un geçmişi Birinci Dünya Savaşı’na uzanıyormuş.


Brad Pitt’in egosu büyük yara almış
Birkaç gün önce Milliyet’te görmüşsünüzdür, Brad Pitt şahsına münasır motosikletiyle Los Angeles caddelerinde peşine takılan paparazzilerden kurtulmaya çalışırken
-ölümden demeyelim ama- ciddi bir sakatlığın eşiğinden dönmüştü. İki araç arasında kalan Pitt, asfaltı öpmek zorunda kalmıştı. Brad Pitt’e bir şey olmamış ama güzelim motosikleti resmen pert olmuş.
Çarşamba günü “Soysuzlar Çetesi”nin tanıtımı için Tokyo’ya giden Pitt, gazetecilere motosikletini hurdaya çıkardığını açıkladı.
Brad Pitt bu üzücü haberin ardından şunları söyledi: “Egom dışında bir sakatlık yok. Bazı paparazzilerden kurtulmaya çalışırken onlara iyi bir hikaye verdim. En sevdiğim motosikletimdi, bu gerçekten çok üzücü.”
Bir motosiklet hastası olduğu bilinen Brad Pitt, şimdi kendisine dünyanın en iyi motosiklet üreticilerinin olduğu Japonya’da yeni bir motosiklet bakacakmış.


En çevreci ve en ekonomik
Japon otomobil parçası üreticisi Prostaff tarafından geliştirilen ve yokuşlarda pedal desteğiyle giden elektrikli skuter önümüzdeki yıl piyasaya çıkıyor. Benzinle çalışan klasik iki tekerlekli skuterlerden en az 10 kat daha ekonomik olan “Miletto“ 157 bin yen (yaklaşık 2 bin 200 TL) etiketle satılacak. 12 ayrı renkte üretilecek araç normalde elektrikli batarya ile çalışıyor, ancak uzun bir yokuş tırmanırken binici pedal çevirerek araca destek veriyor. En başta “sıfır emisyon” ile çevreyi kirletmeyen bir araç olan Miletto’yu, elektrikli motoru ve fizik gücüyle bir araya gelen “melez” kombinasyonu daha da çevreci kılıyor. Pedal çevirmeden 35 km. gidebilen Miletto 3 km’de 1 yen (yaklaşık 1,4 kuruş) tutarında yakıt harcıyor. Bunun klasik bir skuterden 10 kat düşük olduğuna dikkat çeken fabrika, “hibrit” aracı ihraç etmeyi henüz planlamadığını belirtti.