Menderes Özel

Menderes Özel

menderes.ozel@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Otobanda en fazla 80 km. hız hakkı verilen motosikletçi bu kurala uyarsa sonu ne olur?

Türkiye’de trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı kaç? Birkaç ay önce 2 milyon 197 bin 593’tü. Türkiye’nin nüfusu kaç?
Ocak 2008’de 70 milyon 586 bin 256’ydı.
Kaç kişiye bir motosiklet düşüyor?
32,1198...
Kimilerinin birden fazla motosikleti olabilir. Bazı motosikletlerinse trafik kaydı hiç yapılmamış; onları da “adam yerine koymazsak” hesap üç aşağı beş yukarı tamamdır: Türkiye’de 30 kişiden birinin motosikleti var; 30 kişiden biri motosikletçi ya da motorcu!
Elde on binlerce üyeye sahip olmakla övünen kulüpler, sektörel oluşumlar ve bir de Motosiklet Federasyonu var.
Ne yapıyorlar?
Ama bize İçişleri, Ulaştırma bakanlıklarının önünde sabahlayacak adam gerek; rant peşinde koşan mutant değil. 

Kaza oranı ne?
Hesap ve kitaba devam...
250 cc üzerindeki motosikletlerin otobanda hız sınırı kaç?
80 km.
Bir motosikletçi için otobanda yasal olarak tayin edilen 80 km hızın karşılığı nedir?
Ölüm!
“Dünyada kara yolu ulaşımı içinde en güvenli araç motosiklettir. Kullanıcı oranına göre, motosikletteki kaza oranı yüzde 1,5 civarında. Otomobil, minibüs ve otobüsleri içine alan diğer araçlarda kaza oranı yüzde 10-30 arasında değişiyor.”
Motosiklet Sanayicileri Derneği Başkanı Güray Balatekin’in cümleleriyle devam ediyorum: “Otomobil ve kamyon gibi araçların sollaması sırasında motosiklet sürücülerinin hayatları tehlikeye giriyor. Motosikletler daha yüksek hızda güvenle gidebilir. Bu konuda düzenleme yapılmasını, otobanlarda yaşanan risklerin ortadan kaldırılmasını bekliyoruz.” 

Britanya’da bayram
Büyük Britanya Motosiklet Endüstrisi Derneği (MCI) geçenlerde coşkuyla bir veri açıkladı: 2008’de Britanya yollarında bir önceki yıla oranla 100 motorcu daha az ölmüş.
Hükümet verilerine dayanan açıklamaya göre 2008’de Büyük Britanya yollarında 493 motosikletçi terk-i dünya eylemiş, ki bu sayı 1996’dan bu yana en düşük sayı. 96’dan beri “Premier League”deki motosiklet sayısının yüzde 44 arttığını da hesaba katarsak bu MCI’ın coşkusunu daha bir iyi anlarız.
Sözün özü; bize hesap, kitap ve birkaç iyi insan gerek!

Frankeştayn’ın sepetlisi

Motosiklet hesabı


Laverda’yı bilmeyeniniz var mı? Varsa da doğal, ama meraklısı hastasıdır.
1873’te İtalya’da biçer-döver gibi tarım makineleri şirketi olarak doğan ve zaman içinde yüksek performanslı bir motosiklet markasına doğru evrimleşen Laverda, sanırım 2004’te Piaggio tarafından yutulmuştu.
Her neyse, asıl konumuz Francois Knorreck isimli bir Fransızın yaratmak için tam
10 yılını, 10 bin saatini harcadığı sepetli bir motosiklet.
Fabrikasyon bir havası olan araç, süper otomobilli bir motosiklet ya da süper motosikletli bir otomobil
olarak da algılanabilir; bakış açısına göre değişir.
Knorreck bu “cool ucube“yi yaratırken Laverda’nın yanı sıra Kawasaki 1000, VW Golf GTI, Audi 80, Citroen Xantia, BMW
ve Renault parçaları kullanmış.

Motosiklet hesabı


Avrupa Motosiklet Birliği’nin (UEM) geçen hafta sonu İstanbul’da gerçekleştirilen kongresinin tanıtım toplantısından önce Taksim Talimhane’de bir akrobasi şovu yapan 13 yaşındaki motokroscu Toprak Razgatlıoğlu.