Menderes Özel

Menderes Özel

menderes.ozel@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Kriz yüzünden takımların zorda olduğu bir dönemde Playboy’un sponsor olduğu LCR, en büyük başarısını İstanbulPark’ta elde etmişti


Playboy’un MotoGP’de Honda LCR takımının ana sponsoru olması yarış çevrelerinde heyecan yarattı. Playboy’un pistte boy göstermesi, bundan sonra yarışsever gözlerin yalnızca padok kızlarıyla yetinmeyeceğinin bir habercisi olabilir miydi?
İtalya Playboy’un internet sitesinde yer alan ve Honda LCR pilotu Randy de Puniet’yi bir Playboy güzeliyle olağandışı şekilde hem de yarış motosikletiyle pozlayan fotoğraflar, MotoGP’de zaten var olan ılımlı erotizm dozunun bir ölçü artacağını mı müjdeliyordu? Göreceğiz...
Birçok klasmanda yarış dünyası kriz yüzünden büyük darbe yediği, takımların ve sponsorların birer birer pistlerden çekildiği bir dönemde bu girişim güzel oldu.
Her neyse, aslında Playboy vesilesiyle bahsetmek istediğim LCR Honda takımı. İtalyan yarışçı Lucio Cecchinello tarafından 1996’da kurulan Team LCR, aynı yıl ve 1997’de 125 CC’lik Honda motosikletlerle Dünya Şampiyonası’nda birçok kez ilk 10’da dereceler elde etmişti..

Stoner burada parladı
2002’de karşımıza LCR logosuyla Avustralyalı çaylak Casey Stoner çıktı. Stoner ve kıdemli yarışçı Carlos Checa’nın kardeşi David, birlikte 250 cc’de mücadele etmeye başladı. 2003’te takıma  Fransız Randy de Puniet de katıldı.
2005’te Stoner LCR takımıyla 250 cc’de beş yarış kazandı, 10 kez podyuma çıktı. İkincisi olduğu sezonun birincisi de bizim bızdık Dani Pedrosa’dır. Bir sezonda üç yarıştan fazla kazanan ilk LCR yarışçısı olan Stoner’ın bu başarısı LCR’nin de en büyük başarısıdır. LCR, bir yıl sonra  RC211v ve Michelin lastiklerle Honda’ya döner, bu kez MotoGP’de yarışmak üzere. Katar Grand Prix’sinde Stoner, takımının ilk pole pozisyonunu elde eder. Unutulmaz  İstanbul yarışıysa Stoner’ın dolayısıyla LCR’nin podyuma çıktığı ilk MotoGP yarışı olur. Stoner yarış boyunca birinci olan Marco Melandri’nin ensesinden düşmemiştir.
Genç Stoner’ın Ducati’ye gitmesinin ardından emeklilik çağındaki Carlos Checa’yı transfer eden LCR, yeni 800 cc’lik Honda RC212V’yi piste sürer. Ancak Checa yeni motoruna bir türlü adapte olamaz; en iyi dereceleri İspanya ve San Marino’daki altıncılıklar olur.
2008’de LCR’ye dönen Randy de Puniet de Carlos Checa gibi motora uyum sağlayamaz ve en iyi derecesi ABD’deki altıncılık olur.
 De Puniet bu yıl yine aynı motorla yarışacak ama bu kez bir farkla, Playboy logosuyla. Bakalım tavşan LCR Honda ve De Puniet’ye şans getirecek mi? 


Playboy pist yarışına soyunuyor


Çamur güzeldir

Türkiye Motosiklet Federasyonu’nda Süleyman Memnun etkisi kendini göstermeye başladı. Yılların motokrosçusu, yeni TMF Başkanı Memnun’un çabalarıyla Motokros Dünya Şampiyonası’nın üçüncü ayağı bugün ve yarın Petrol Ofisi’nin sponsorluğunda İstanbul Hezarfen Havaalanı’nda gerçekleştiriliyor. Tozu, toprağı, yağmuru, çamuruyla izlenmesi en heyecan verici yarışlardan biri olan motokros klasmanının zirvesi sayılan Dünya Şampiyonası’nın Türkiye’ye uğraması büyük şans, kaçırmayın...



Klimalı motosiklet!
Playboy pist yarışına soyunuyor
Motosiklet mi, yoksa geleceğin otomobili mi? Karar vermek zor. Porsche kadar hızlı, bir zeki otomobil kadar ekonomik, kullanması bir superbike kadar zevkli...
Bahsettiğim küçük bir İsviçre firması olan Peravez’in ürettiği üstü kapalı motosiklet Monotracer. 52 bin 500 avroluk fiyatıyla lüks bir otomobil etiketi taşıyan Monotracer’dan yılda yalnızca 100 tane üretiliyor. Bu yüzden ona İsviçre yollarında bile rastlayabilmek şansa kalmış. Söz ettiğim etiket başlangıç fiyatına ait; ek özelliklerle fatura kabarıyor.
Mucidi eski Swissair jumbo jet pilotu Arnold Wagner olan Monotracer’in kalbinde 1171 cc hacminde bir BMW-K motoru var.
Monotracer’in birkaç teknik özelliğinden bahsedersek: Kuru ağırlığı 485 kilo, maksimum ağırlığı 685 kilo, yakıt tankı 50 litre, bakımlar 25 bin km’de 1, 0-100 km/s’ye 4,8 saniyede çıkıyor, maksimum hız 240, saatte 120 km hızla, 100 km’de 4,4 litre yakıt tüketiyor.