Bayram kilolarından kurtulun

Dr. Ayşegül Çoruhlu “Bayram sonrasında sabah ve öğlen iyi alkali besinler tüketip akşamı sebze suları ve sebze çorbalarıyla geçirerek, alınan kilolardan kurtulmak mümkün” diyor

Bayramda kalori bombardımanına tutuluyoruz. Sağlığa zararlı basit şekerlerle yüklü çikolataları, börekleri ve tatlıları yememiz için ısrarlara fazla dayanamıyoruz çünkü.

“Son pişmanlık fayda etmez” derler ama biz uzmanlardan son pişmanlığı nasıl faydaya dönüştürebileceğimizi öğrendik. “Alkali Diyet” kitabı yazarı, biyokimya uzmanı Dr. Ayşegül Çoruhlu, bayram tatilinin sonlanmasıyla birlikte bayram ertesi detoksu yapmamız gerektiğini söyledi. Diyetisyen Sevgi Neylan Bakım ise beş günlük bir detoks programı hazırladı.

“Meyveler kabuğu ile yenmeli”

-Oruç tutma döneminde gündüz aç kalıp akşam yendiği için ne kadar dikkat edilse de kilo alınıyor. O mahrumiyetten çıkıp bayramda serbestlik başlayınca yine kilo alma artabiliyor. Bu nedenle bayram sonrası oruç döneminin aksine sabah ve öğlen salatalık, limon, karpuz gibi iyi, alkali besinleri bonkörce tüketip akşam öğününü azaltmak hatta sebze suyu veya sebze çorbasıyla geçirmek oruç dönemi ve bayram kilolarından kurtulmak için iyi bir beslenme şekli olacak.

-“Kilo almamak için karpuz yemeyin; çok şekerli bir meyve” diyorlar. Oysa bu yanlış çünkü karpuzun içinde doğal şeker var. Üstelik karpuzun yeşil kabuğunun altındaki beyaz kısmıyla tüketilmesinin erkeklerdeki performans artışından kilo verilmesini sağlamaya kadar pek çok faydası var. Meyvelerin ölçülü miktarda, kabuklarıyla yenmesi ve akşam öğünleri yerine gün içinde ara öğünlerde tüketilmesi kilo vermede yardımcımız oluyor.

“Yemeklere tarçınlı suyla başlayın”

-Limon kabuğu alkali değeri en yüksek besin olduğundan limon kabuğuyla zenginleştirilmiş naneli limonatalar ve bitki çayları kilo vermemizi sağlıyor. Yine pişmiş sebze yemekleri yerine çiğ sebze salataları da yağların erimesini hızlandırıyor. Her yemekten önce bir çay kaşığı toz tarçını dile koymak veya yemeklere tarçınlı suyla başlamak da tatlı yeme isteğini azaltarak kilo kontrolüne yardımcı oluyor.

-Alkol alımını kesmek veya sınırlamak da kilo vermemize katkı sağlıyor. Gece alkol tüketildiyse o gün bol su içmek ve çay, kahve içmemek gerekiyor. Çünkü
çay ve kahve karaciğerde alkolle aynı yerden atılıyor,
bu nedenle çay, kahve tüketimi alkolün vücuttan atılımını zorlaştırıyor.

Alkali diyet nedir?

Alkali diyet, diyet sözcüğünün çağrıştırdığı gibi bir kısıtlama değildir. Aksine, vücuda alınan, alkali oluşturan besinlerin miktarının asit oluşturanlardan daha fazla olmasını sağlayan bir “ekleme ve dengeleme” diyetidir.

Bir yeşil sebze suyu örneği

Malzemeler

-3 Çengelköy salatalığı
-1 yeşil elma

-1/2 demet maydanoz
-1/2 baş marul veya kıvırcık
-1 ince dilim taze zencefil

Hazırlanışı

Salatalık ve elma kabuklarıyla birlikte, zencefil kabuğu soyularak diğer malzemelerle katı meyve sıkacağından geçirilir. Arzu edilirse üzerine keten tohumu, chia tohumu veya çörek otu ilave edilerek içilir.

Beş günlük alkali detoks programı

Sevgi Neylan Bakım(Diyetisyen)

1. GÜN

Kahvaltı:Salatalık, marul, maydanoz (üzerine limon sıkarak tüketebilirsiniz), lor peyniri, glutensiz ekmek, zeytin ve şekersiz yeşil çay

Ara öğün:Mevsimlik yeşil sebzelerin suyu

Öğle yemeği:Sebze çorbası ve ızgara
somonlu bol yeşillikli salata (limon ve soğuk sıkım zeytinyağı ilaveli)

Ara öğün:Üzerine tarçın serpilmiş yeşil elma

Ara öğün: Şekersiz papatya veya ıhlamur çayı ile beraber kavrulmamış badem

Akşam yemeği:Haşlanmış taze fasulye, patates ve havuç beraberinde sebze filizleri

2. GÜN

Kahvaltı:Avokado püresi (1 tam olgun avokado ezilip içerisine biraz Himalaya tuzu ve 1 tam limonun suyu ilave edilerek hazırlanır)
Ara öğün:Mevsimlik yeşil sebzelerin suyu

Öğle yemeği:Taze meyvelerle beraber kinoa salatası Ara öğün:Ananas

Ara öğün:Şekersiz yeşil çay ile beraber çiğ badem Akşam yemeği: Fırında lor peynirli kabak ve patates

3. GÜN

Kahvaltı:Haşlanmış kinoalı, meyveli keçi yoğurdu (bir gün önce haşlanmış, buzdolabında bekletilmiş kinoanın içine keçi yoğurdu, dövülmüş çiğ badem, ceviz, gün kurusu kayısı ve dut kurusu ilave edilerek hazırlanır)

Ara öğün: Mevsimlik yeşil sebzelerin suyu

Öğle yemeği: Sebze çorbası ve hindi etli salata (limon ve soğuk sıkım zeytinyağı ilaveli)

Ara öğün:Kayısı Ara öğün:Şekersiz yeşil çay ile beraber hurma Akşam yemeği:Sebze çorbası, çok az zeytinyağı ile sotelenmiş semizotu veya ıspanak

4. GÜN

Kahvaltı:Keçi peynirli menemen (rendelenmiş domates pişirilirken içine organik yumurta ve rendelenmiş keçi peyniri ilave edilerek hazırlanır) Ara öğün:Mevsimlik yeşil sebzelerin suyu

Öğle yemeği:Sebze çorbası ve ızgara bonfileli bol salata (limon ve soğuk sıkma zeytinyağı ilaveli)
Ara öğün:Şeftali Ara öğün: Şekersiz
yeşil çay ile beraber kavrulmamış çiğ badem

Akşam yemeği:Sebze çorbası ve zeytinyağlı enginar (bol limonlu)

5. GÜN

Kahvaltı:Gün kurusu kayısı, kuru erik, hurma gibi kuru meyveler ve ceviz, çiğ badem, kavrulmamış çiğ fındık gibi yağlı tohumlar

Ara öğün:Mevsimlik yeşil sebzelerin suyu

Öğle yemeği: Sebze çorbası ve organik tavuklu salata (limon ve soğuk sıkım zeytinyağı ilaveli) Ara öğün: Karpuz ve lor peyniri Ara öğün:Şekersiz yeşil çayla beraber hurma Akşam yemeği: Buharda pişirilmiş sebzeler (taze veya kuru otlarla tatlandırılabilir)