Deri değiştirme zamanı!

İş insanı Emir Bahadır, lüks giyim markası Punto Uomo için bir deri giyim koleksiyonu hazırladı. “Sonsuzluk içinde çeşitlilik” mottosunu taşıyan koleksiyonda 20 farklı tasarım bulunuyor

Amerikan moda tarihini yeniden yazan Halston’ın hayatını izlerken, Emir Bahadır aradı. Lüks deri ve kürk firması Punto için yaptığı kapsül koleksiyonu anlatırken, ekranda Halston’ın bir dönem Amerikan kadınının üniforması haline gelen deri elbiseleri geçit yapıyordu. Bir süre sonra televizyondaki görüntüleri artık görmediğimi, Emir Bahadır’ın anlattığı koleksiyonun kafamda canlanan halinin, televizyona baskın geldiğini fark ettim.

Giyim stili ile herkesin beğenisini toplayan cemiyet hayatının ünlü ismi, iş insanı Emir Bahadır, Türkiye’nin lüks giyim markası Punto Uomo için özel bir    koleksiyon hazırladı.

Deri değiştirme zamanı

Tasarımla gelişiyor

Türkiye’nin deri giyimdeki iddiası her geçen gün daha da artıyor. İç pazarın yanı sıra ihracatta bu ürünle adından söz ettiren Türkiye, Almanya’dan ABD’ye, Körfez ülkelerinden İspanya’ya kadar pek çok ülkeye ürün gönderiyor. Tabii bu başarıda son yıllarda tasarıma verilen önemin payı büyük. Tasarım işin içine girince daha önce deri kıyafetlere mesafeli yaklaşanlar bile bakış açılarını değiştiriyor.

Öyle ki bazı insanlar için deri gardırobunda mutlaka yer vermek istediği bir materyal haline geliyor. Bu sezon yeniden moda olan deri elbise, pantolon deri mont ve trençkotlar mesela. Hele bir de boyunuz uzun ise deri kıyafet sizi bambaşka bir insan yapabiliyor.

Dikkat çeken ürünler

İlerleyen teknolojiyle birlikte deri artık tekstil kıvamında üretiliyor. İnceliği ve hafifliğiyle çok daha kullanışlı ve şık bir materyal oldu. Derinin tercih edilirliği arttıkça firmalara da cesaret geliyor.

Erkekler mutlaka bir deri mont veya deri trençkot gardıroplarında olsun isterler. Ancak özellikle erkekler için tasarımlar çok sıradan. Punto bunu yıkan, deriyi coll tasarımlarla buluşturan sayılı markalardan. Deri ve tekstil alanında dış giyim üretip, dünyanın her yerine ihraç ediyorlar. İstanbul’da altı mağaza, Antalya’da bir punto center mağazaları var, 18 tane de luxury otel mağazaları bulunuyor.

Deri değiştirme zamanı

‘Sonsuz çeşit’

Şimdi bu mağazalarda, cemiyet hayatının ünlü simalarından Emir Bahadır’ın tasarımları da yer alacak. İlhamını “Sonsuzluk içinde çeşitlilik” mottosundan alan rafine erkek koleksiyonunda, ağırlıklı olarak deri ve kaşmir kumaşlar kullanıldı. 20 farklı tasarımın yer aldığı koleksiyonda, toplam 225 adet parça üretildi. Tüm Punto Uomo mağazalarında satışa sunulan tasarımlar için tarihi Pera Palace Hotel’de, kutlama yemeği düzenlendi. Emir Bahadır ve Punto Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Fazlıoğlu ve eşi Karin Fazlıoğlu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen özel davete iş, sanat, cemiyet ve moda dünyasından Sedef ve Mehmet Ali Karamehmet, Mustafa Özilhan, Murat Tabanlıoğlu, Baran Süzer ve Valentina Pesce, Şentürk Fahralı, Yaman Taciroğlu, Yasemin Taciroğlu, Aslı Pamir ve Murat Pilevneli, Ece Sükan, Mirela Cerica, Evin ve Selçuk Tümay, Fırat Namlı, Melisa Mızraklı, Maja Malnar, Claude Fegali, Irina Cristescu ve Camilla Ferrero gibi ünlü simalar katıldı.

Tarzını yansıttı

Türk erkeği daha konservatif ve klasik bir giyim çizgisine alışıktı. Neyse ki son 10-15 sene içinde bu kalıplar çok yıkıldı. Deri ürünlerine şu an talep oldukça fazla. Punto yetkililerine Emir Bahadır ile işbirliğini de sordum. Yanıtları şöyle oldu, “Emir Bahadır gustosu olan, çok şık giyinen trendleri bilen ve deriyi seven gardırobunda çokça yer veren bir iş insanı. İyi bir yüz ve dünya vatandaşı. Gündüz iş insanı, gece davetlere açılışlara sergilere katılan biri olarak deriyi gündüzden, geceye çok iyi taşıyan bir kişilik. İşbirliği için çok doğru bir adres oldu.” Tasarlanan modeller de zaten bu detaylar doğrultusunda hazırlanmış.

Deri değiştirme zamanı

Her zaman şık

Özel gecede koleksiyondan küçük bir seçki de trunk show eşliğinde konukların beğenisine sunuldu. Tasarımların tamamı bu davetin ardından, Punto Uomo Nişantaşı mağazası ve online platformda satışa sunuldu.

Gecede sohbet ettiğim Emir Bahadır, “Her erkek deri bir blazer ceket ile gündüzden geceye şıklığının devam ettirir. Şıklığı ve farklı bir gustosu olduğunu hissettirir” dedi. Ancak nedense Türk erkeği çok da deri giymiyor. Nitekim Punto yetkilileri, yıllardır yurtdışında talebin yurtiçinden çok daha fazla olduğuna dikkat çekti, ihracat rakamları da bunu teyit ediyor zaten.

Doğru adım

Pandemiyle tüm sektörler sıkıntılı dönemler geçirdi. Şimdi hayat adeta kendini yeniden yorumluyor, markalar da…
1994 yılında kurulan Punto, lüks hazır giyim ve aksesuar üretiminde uzmanlaşmış köklü bir marka. Böyle iş birlikleriyle daha da gençleşeceklerini düşünüyorum. Özellikle Türkiye’nin tedarikte öne çıktığı, ihracatın rekorlar kırdığı bu dönemde tasarım adına atılan her adım, markaları yarışta öne çıkaracaktır.

Oyunname II çıktı!

Gerçek bir tiyatro tutkunu olarak dünya tiyatrosunun peşinden ülke ülke dolaşan ve tüm seyahatlerinin rotasını, görmek istediği oyunların sahne takvimlerine göre ayarlayan Tilda Tezman’dan tiyatroseverler ve tiyatro üreticileri için ikinci kitap geldi. Oyunname II, hem tiyatroseverlerin bu dönemdeki oyun izleme açlığına ilaç olmayı, hem de bu sektördekiler için yeni bir kaynak oluşturmayı hedefliyor.

Deri değiştirme zamanı

70 oyunu kapsıyor

Oyunname II, Tezman’ın ilk kitabı Oyunname’nin yayımlandığı 2012 yılından bugüne, kesintisiz takip ettiği Avignon Tiyatro Festivali, Paris ve New York sahnelerinde izlediği oyunlar arasından titizlikle seçtiği 70’e yakın oyunu kapsıyor. Kendi gözünden oyunların yansımalarının, oyun izleyerek geçirdiği saatlerin kalbinde ve zihninde canlı kalması için, yaptığı her yolculuk dönüşünde izlediği oyunları kaleme alan Tezman kitabını, “Tiyatroseverlerle paylaştığım samimi mektuplardan ortaya çıkan bir hatıra defteri gibi” diye tanımlıyor.

 Deri değiştirme zamanı