Türkiye ‘heyecan’ veriyor!

Ülkemizin genç ve dinamik nüfusunun “doğru alanlara yönlendirildiğinde” nasıl olumlu sonuç verdiğini Apple’ın Türkiye rakamları açıkça gösteriyor: 340 bin Türk uygulama geliştirici, üç mağaza, 800 Türk çalışan. Enerjimizi doğru alanlara aktarmanın vakti geldi de geçiyor bile!

İstanbul’da açtığı iki AVM mağazasının ardından üçüncü mağazasını New York, Paris örneklerinde olduğu gibi “ikonik cadde mağazası” olarak planlayan Apple’ın Türkiye planlarına ağır pandemi koşulları engel olamadı. Korona günlerinde devam eden yatırım sürecinin ardından dünya devinin Türkiye’deki üçüncü mağazası bu hafta Bağdat Caddesi’nde açılıyor. Kendisine has mimarisi ve Türk dokunuşları ile dikkat çeken mağaza, ‘Cadde’nin en değerli ve en işlek noktasında konuşlanmış durumda. Hatırlatalım, Apple’ın modern tasarımlı iki katlı bir mağazaya dönüştürdüğü bu yapının yerinde daha önce dört katlı bir apartman bulunuyordu.

Mağaza ve istihdam

Bu vesileyle, Apple Başkan Yardımcısı Deirdre O’Brien ile, son dönemin iletişim aracı haline dönen görüntülü görüşme platformunda bir araya geldik. O’Brien, Türkiye ile bundan yedi yıl önce Türkiye’de ilk mağazalarını açarak direkt olarak ilişkiye geçtiklerini hatırlatırken, “Türkiye bizim için çok önemli bir ülke, şu anda da toplam 800 çalışanımız bulunuyor” dedi. Deneyimli yönetici, sözlerine “Bağdat Caddesi’nde açılacak olan yeni mağazada 130 kişiyi istihdam edeceğiz. Bunun yanı sıra, yıllardan bu yana Türkiye’den büyük bir uygulama geliştirici topluluğu ile iş birliği yapıyoruz ki bu rakam 340 bin kişiye karşılık geliyor. Birlikte yeni ve yaratıcı Apple uygulamaları geliştiriyoruz ve bunları dünya çapında hizmete sunuyoruz” diye devam etti. (Bir not: 2020 yılında App Store üzerinden küresel olarak 643 milyar dolar gelir elde edildi. Şirket dijital ürün ve hizmet satan geliştiricilere 2008’den beri 230 milyar doların üzerinde ödeme yapmış durumda.)

Türkiye ‘heyecan’ veriyor

Doğru zaman

O’Brien “Türkiye’de üçüncü mağazamızı açmaktan çok memnunuz ve gerçekten heyecanlıyız. Yeni mağazamız oldukça etkileyici bir tasarıma sahip, açıkçası bizler de görmek için sabırsızlanıyoruz” ifadelerini kullanırken; şunları kaydetti: “Büyümek için Türkiye bizi heyecanlandırıyor. Yeni mağaza yatırımları için doğru yeri bulmamız önemli. Türkiye’de fırsatları takip etmeyi sürdüreceğiz.”

Apple’ın şu anda dünya çapında 500’ün üzerinde mağazası bulunduğunu belirten O’Brien, “Bu mağazalar müşterilerimizle temas kurmak ve Apple’ın sunduğu teknolojileri onlara yüz yüze olarak anlatmak için bize büyük bir fırsat sunuyor. Bu yüzden gelecekte çok daha fazla mağazaya sahip olmayı hedefliyoruz. Yeni mağazamız için İstanbul’un en değerli noktalarından birini seçtik. Bu bizim için oldukça önemliydi. Mağaza tamamlandığında Türkiye’yi temsil etmesini istedik. Tasarım ve mimaride buna özen gösterdik. Örneğin binada tamamen yerel taşları ve yerel mermeri tercih ettik” diye konuştu.

Türkiye ‘heyecan’ veriyor

20 yıllık ‘hikaye’

Apple’da perakende ve insan kaynaklarından sorumlu başkan yardımcılığı görevini yürüten O’Brien, yeni projelere ve işlere korona etkisi ile ilgili olarak da, “Pandemi tüm dünyada iş planlarını zorladı ve gerçekten de herkes için zor bir dönem yaşanıyor. Apple olarak korona salgınının ilk gününden itibaren buna karşı tüm önlemleri alarak çalışmalarımızı yürüttük. Ve o dönemde mağazalarımız kapanmıştı. Şimdi gelinen  noktada bütün mağazalarımız dünya genelinde açık. Hatta tüm dünyada yeni mağaza yatırımlarımızı ve bunların açılışlarını da sürdürüyoruz. Pandemiyle birlikte teknoloji büyük önem kazandı. Müşterilerimize en son teknolojileri sunmak için mağazalarımızda onlarla birlikte olmak bizim için çok değerli” ifadelerini kullandı.

Apple’ın perakende stratejisinin bundan 20 yıl önce ilk mağaza açılırken belirlendiğini anlatan O’Brien, şöyle devam etti: “Müşterinin bir ürün veya servisi satın alırken ihtiyaç duyacağı her türlü bilgiyi aktarmak önceliğimiz. Elimizden ne geliyorsa en  fazlasını yapıyoruz. Online mağazalarımız da bu işlev için tasarlandı. Müşterimiz her nerede hizmet almak isterse orada yanında olmak istiyoruz.”

33 yıldan bu yana Apple’da çalışıyor

Apple’da perakende ve insan kaynaklarından sorumlu Başkan Yardımcılığı görevini yürüten Deirdre O’Brien, 33 yıldan bu yana Apple’da çalışıyor. Bugüne kadar, iş dünyasının etkili yayınlarının belirlediği “en güçlü kadınlar” listesine birçok kez adını yazdıran O’Brien, 1955 doğumlu ve Michigan Üniversitesi mezunu. 150 bine yakın çalışanı bulunan Apple’da bu ekibin neredeyse yarısı mağazalarda (perakende kolu) görev alıyor. iPhone, iPad ve Mac ürünleriyle yeni neslin tercihi olan şirketin piyasa değeri 2 trilyon 360 milyon dolara işaret ediyor.

Türkiye ‘heyecan’ veriyor

Genç ve yaratıcı projeler gelecek

Apple, genç yaratıcılara fırsatlar sağlamak amacıyla “Today at Apple” etkinlik programını Bağdat Caddesi’ndeki yeni mağazasında uygulamaya alıyor. “Türkiye’de yeni mağaza açarken yerelleşme bizim için oldukça önemliydi. Gençliği ve yaratıcılığı desteklemek de öyle” diyen O’Brien, “Yeni mağazadaki altı haftalık programlar ile sanatçılarla gençleri buluşturacağız. Kodlama, fotoğraf, resim gibi konularda tamamen ücretsiz olarak gençlerle bir araya gelmeyi planladık. Yaratıcılığa açık herkesi Apple’ın yeni mağazasına davet ediyoruz” diye konuştu.