Şükrü Andaç

Şükrü Andaç

sukru.andac@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

MNG Kargo ismini ‘DHL eCommerce’ olarak dönüştürerek Türkiye stratejisinde önemli bir dönemin kapılarını araladıklarını belirten Gündüz, yeni yatırımlarla hızlı büyüyeceklerini söyledi

Global ekonomide yaşanan pek çok sıkıntıya karşın e-ticaret tarafında muazzam bir ilerleme yaşanıyor. Dijitalleşmenin yaygınlaşması ve tüketicilerin alışverişi e-ticaret platformlarına taşımasıyla bu trend önümüdeki yıllarda da ivmesini sürdürecek gibi görünüyor. Yaşanan bu hızlı yükseliş hiç şüphesiz lojistik tarafta önemin her geçen gün daha da artmasına yol açıyor. İşte bu noktada pazardaki oyuncuların sunduğu servis kalitesi ve hız öne çıkıyor. 

Haberin Devamı

Yatırım taşıyacak, Türkiye üs olacak

Çeyrek milyar euro yatırım 

2023 yılında MNG Kargo satın alımıyla birlikte pazardaki etkinliğini iyiden iyiye hissettirmeye başlayan dünya lojistik devi DHL, bu alanda Türkiye stratejisinde yeni bir hamleye imza attı. MNG Kargo oyunda bundan böyle DHL eCommerce ismiyle yerini alıyor olacak. Üstelik şirket bu yeni dönemin ilk 3 yılında Türkiye’de 250 milyon euroluk hacimli bir yatırıma imza atacak. 

Bu yeni hamleyi değerlendiren DHL eCommerce Türkiye CEO’su Kağan Gündüz, “Ülkemizin uluslararası ticaretteki rolünü büyütmeyi, ülkemizi bölgesel bir lojistik üs haline getirmeyi hedefliyoruz” dedi. Gündüz, bu noktada global bir markanın Türkiye pazarında kendi adıyla yer almasının ülkemizin lojistik altyapısının ne kadar güçlü ve geleceğe hazır olduğunun işareti olduğunu ifade eti. 

Globalde yıldız ülke 

220’yi aşkın ülkede iş yapan DHL, Ekim 2023’te Turkven ve Sancak Grubu’nun hissedar olduğu MNG Kargo’yu aldı. Şirket aradan geçen 1.5 yıllık bir süreç sonrası, Türkiye’de 22 Mayıs itibarıyla ‘DHL eCommerce’ olarak yoluna devam edecek. “Bu stratejik adım, DHL’in hem bize hem de Türkiye’ye duyduğu güveni gösteriyor. DHL Türkiye’ye daha uzun vadeli bakıyor” diyen Gündüz, grubun 2030 stratejisine dikkat çekerek şunları söyledi: “DHL eCommerce’ün ‘Strateji  2030’ kapsamında Türkiye’yi kritik bir pazar olarak görmesi, ülkemizde uzun vadeli büyüme planları olduğunun en somut göstergesi.” 

Haberin Devamı

Yatırımlarla büyüyecek 

“Bu dönüşüm aynı zamanda Türkiye’nin lojistik altyapısını güçlendiren çok büyük bir

yatırım hamlesi. Bu doğrultuda açıklanan 250 milyon euroluk yatırım planı, DHL eCommerce’ün Türkiye’de gerçekleştirdiği ilk büyük ölçekli yatırım olma özelliğini taşıyor” diyen

Kağan Gündüz, yatırım planının kapasite artışından arsalarını satın alacakları yeni aktarma merkezlerinin açılmasına, teknolojik altyapıların güçlendirilmesinden operasyonel verimliliğin artırılmasına ve araç filosunun modernizasyonuna kadar pek çok alanıkapsadığını söyledi. 

‘Global CEO bizi görmüş’ 

Kuruluşu 1969 yılına uzanan Bonn (Almanya) merkezli DHL’in ismi, kurucu üç ortak olan Adrian Dalsey, Larry Hillblom ve Robert Lynn’in soyadlarından geliyor. Gelin birlikte, şimdilerde dünya devi olan DHL’in MNG Kargo’yu satın alma hikayesine dönelim... “DHL Group CEO’su Tobias Meyer, Türkiye’yi ziyareti esnasında şirket tesislerini gezerken bizim (MNG Kargo) araçlarımızı ve kuryemizi görmüş. ‘Giyimiyle, kuşamıyla ve teçhizatıyla bu şirketin operasyonu bize çok benziyor, bir araştırın’ demiş” diye söze başlayan Kağan Gündüz, şöyle devam etti: “Ardından 2023’te DHL’in strateji direktörü bize ulaştı. Satın alma diyaloglarına başladık. 6-7 ay devam eden görüşmeden sonra anlaşmayı imzaladık.” 

Haberin Devamı

Yüzde 97’lik skor 

Operasyonla ilgili olarak “2022’nin ilk çeyreğinden bu güne baktığımızda “zamanında teslimat oranı” yüzde 83’ten yüzde 97’ye çıktı. Bir sonraki güne devir oranımız yüzde 14’ten yüzde 7’ye düştü. Teslim edilmeden geri dönen kargo oranı yüzde 2.5’lerdeydi. Bugün binde 7’lere düştü” verilerini paylaşan Gündüz, şunları söyledi: “Bu açıdan MNG Kargo’yu almaktan çok mutlular. Şimdi CEO’muz (Meyer) diyor ki; Biz satın almak için neden MNG Kargo gibi başka şirketler bulmuyoruz.” 

Çin akını başladı

Türkiye’nin geçen yılın ikinci yarısından sonra özellikle Çin’den çok fazla hacim çekmeye başladığını anlatan Gündüz, “Hem Türkiye’de lokasyon kurup dışarı açılmak istiyorlar hem de Çin’den direkt Türkiye’ye ithalat yapmak isteyen çok fazla şirketle görüşülüyor. Geçmişte piyasada bu hacimler yoktu. Bu fırsatı iyi değerlendirmeliyiz” dedi.

Kapasiteyi ikiye katlayacaklar

Dünya genelinde 50 binden fazla çalışanı, 26 binden fazla aracı ve 8 kargo uçağıyla hizmet veren DHL eCommerce, 2024 yılında 1.8 milyardan fazla gönderi taşıdı. Şirketin Türkiye’de 850’den fazla şubesi, 28 transfer merkezi var. Toplam çalışan sayısı 11 binin üzerinde. Yılda 130 milyon ürün elleçliyor. Kağan Gündüz, “Bütün kargo pazarına baktığımızda şu anda payımız yüzde 10. Bağımsız oyuncular arasında hacim olarak ilk üçteyiz. Yatırımlarla hacmimizi 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.