Selin Tiryaki; 2010’da Maltepe sahilinde karşıya geçmek isterken motosikletli trafik polisi çarptığında 19 yaşındaydı. Bugün yaşamıyor.
Hüseyin Sarıçiçek; Kazaya neden olan polis. 15 yıla kadar hapis istemiyle yargılandı. Hakkında verilen 2 yıllık hapis kararı aylık 500 lira ödemeli taksitli para cezasına çevrildi. Bugün polisliğe devam ediyor.
Reşat Tiryaki; Kızını kaybeden baba. Kadıköy-Pendik hattında minibüs şoförüydü. Bugün taksicilik yapıyor. İşi gereği de o polisle karşılaşıyor.
Bu kaza; bulunamayan mobese görüntüleri, olmayan fren izleri, çelişkili bilirkişi raporlarıyla çok tartışıldı. Söz şimdi Yargıtay’da. Çıkacak sonuca göre de AİHM’ye götürülecek. Bu hukuki boyutu.
Ama bir de vicdani boyutu var. Acılı baba diyor ki:
“Ben minibüs şoförü o trafik polisi. Son iki aya kadar 10 günde bir karşılaşıyorduk. Hiç olmazsa Avrupa yakasına verselerdi.”
Garip olan da bu. Adam kızını kaybetmiş, kazaya neden olan kişiyle sürekli göz göze geliyor. İnanamadım, trafik şubeye sordum Hüseyin Sarıçiçek Selamiçeşme’deki Trafik Denetleme Şubesi’nde görevliymiş. Şimdi makam şoförlüğü yapıyormuş.
Sonra baba Tiryaki ile konuştum. Selin’in ölümünden sonra yaşadıklarını anlattı:
“Ölmek istedim. Maltepe sahiline (olayın geçtiği yer) gittim. Denize bakarken Selin’i gördüm. Beyaz gelinlik vardı üzerinde. Diğer kızlarım aklıma geldi, vazgeçtim.
Küçük kızım Şeyma Selin ile aynı odada yatıyordu. Şimdi o oda boş. Büyük kızım Yasemin bir yıl aradan sonra okuluna (İstanbul Üniversitesi İnşaat Mühendisliği) geri döndü. 65 kilo olan eşim, şimdi 100 kilo. Saçları bembeyaz.’ Çocuğunun hesabını soramadın’diye beni suçluyor.
Bizim tek isteğimiz var; adalet.”
Ayazağa Ankara’ya akacak
68 yıldır Şişli’ye bağlı olan Maslak, Ayazağa ve Huzur mahallelerinin Sarıyer’e bağlanmasına tepki sürüyor. Köşkten umduğunu bulamayan vatandaşlar, Anayasa Mahkemesi’ne kişisel itiraz hakkını kullanma kararı aldı. Ayazağa Mahallesi Muhtarı Özkan Sucu, bugünden başlayarak binlerce Ayazağalının Ankara’ya akacağını söylüyor. Referandum olmaksızın böyle bir karar alınamayacağını savunan Sucu şöyle diyor:
“Ayazağa Mahallesi’nin 55-60 bin nüfusu var. seçmen sayısı 23 bin 600. En az 15-20 bin kişi Ankara’ya gidecek. Bize yapılan haksızlığın peşini bırakmayacağız.”
Haberiniz var mıydı?
Uçuş okullarından mezun yerli-yabancı pilotların 200 saatlik uçuş tecrübesi oluyor. İkinci kaptan koltuğuna oturmak için ise en az 500 - 600 saatlik uçuş şart. Ama bu Türkler için geçerli. Çünkü bazı firmalar 30 bin euro karşılığında yabancı pilotlara ikinci kaptanlık veriyor.
Anadolu Yıldızları Uçuş Okulu Müdürü Naci Uçar, firmaların pilotlarını yetiştirmesinin doğal olduğunu belirtiyor. “Ama bunu ticarete döker ve bütün uçuşlarınız eğitim uçuşu gibi olursa ciddi anlamda bir risk” diye de uyarıyor.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ Operasyon Müdürü Oğuzhan Kabakçı da “Para karşılığı istihdam varsa kokpitte üçüncü bir pilot daha olması gerekir. Yoksa uçamaz” diyor.
Kadıköy ses verdi
“Caddede İmar Artışı Olacak mı?”yazımızla ilgili çok sayıda mail aldık.Ortak mesaj; imar artışı beklentisi sadece caddede değil Kadıköy genelinde. Erenköy’den Çimen Turan diyor ki:
“Dikey-yatay artış gibi kavramlar kafa karıştırıyor. Bu konuda esas olan ‘imar katsayısı’ kavramı. Şu anda katsayı 2.07. Kadıköylüler, bunun artıp, artmayacağını merak ediyor.”
Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk yanıtlıyor:
“İmar katsayısı Bağdat Caddesi için geçerli değil. Caddede beş katı (dükkân artı dört kat)geçemezsin. Taban oturum alanı da yüzde 25. Bunun yüzde 35’e çıkarılması için teklif verdik.
Diğer bölgelerde imar katsayısı 2.07. Bin metrekarelik arsaya 2070 metrekare inşaat yapabilirsin. Bu 100 metrekarelik 20 daire demek. Katsayı 2,5 olursa Kadıköy kendini yeniler. Bunun için de İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne öneri verdik.’ Özel bir çözüm bulacağız’diye reddedildi. Bekliyoruz.”
* Aracınızı koyduğunuz yere gidiyorsunuz, yok! İstanbul Trafik Vakfı’nca itinayla çekilmiş! Sonrası size kalmış. Çünkü vakıf; şuraya götürdüm, diye haber verme nezaketini göstermez. (Ömer Arslan)
* Milli Eğitim Bakanımız bu yıl 160 bin öğretmene ihtiyaç duyduklarını, 40 bin öğretmeni atadıklarını, geriye kalan açığı ise ücretli öğretmenlerle kapatacaklarını dile getirdi. Eğitim alanında mevsimlik işçi çalıştırılması utanç verici bir tablo (Emre Aydın)
Süre azalıyor
Köprü ve otoyollarda KGS (Kartlı Geçiş Sistemi) uygulamasında geri sayım başladı.Yeni yılda tüm KGS gişeleri HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) olacak. OGS’ler devam ediyor.
15 Aralık’tan sonra KGS dolumu da yok. HGS etiketi almak için araç ruhsatı ve kimlikle en yakın PTT’ye gitmek gerekiyor. Etiket 5 lira, ayrıca 30 liralık yükleme yapmak da şart. KGS’deki bakiyenizi HGS’ye aktarabilirsiniz. Ama önce 35 lira ödemek koşuluyla.