Fark bundan sonra başladı. Toyota'nın teknik elemanı, benim yakınımdaki servise gelip aracı gördü. Yaklaşık 2 yıl sonra olmasına rağmen, jantları değiştirmeyi kabul ettiler. Sadece, kullanılanların değil, bir bozulma olmadığı halde yedek tekerleğin jantını da yenilediler. Mercedes'in ise teknik elemanının servislere gelemediği, bizim aracı çok uzaktaki bir merkeze götürmemiz gerektiği söylendi. Otomobili çaresiz istenen yere götürdük. Sonuçta, Mercedes teknik elemanı, yaklaşık 2 yıl sonra böyle bir değişim yapılamayacağını, sorunun kullanımdan kaynaklandığını söyleyip bizi gönderdi. Doğal olarak, bu olayların üzerinden bir yıl geçtiği için, artık bizim bir istek veya beklentimiz yok. Bu nedenle, yazıyı rahatça kaleme aldım.Toyota, otomobilde dünya çapında büyük bir atak yaptı. Sanırım, bu gelişim iki nedenden kaynaklanıyor. Bunların birincisi, Toyota'daki hemen hemen tüm parçaların bozulmadan belli bir süre gitmesi. Toyota, verdiği kitapçıklarda bu süreyi 10 yıl olarak açıklıyor. Tabii, yapılan kilometre de önemli. Toyota'nın atağının ikinci nedeni ise, alım sonrası hizmetin ve servislerin çok iyi olması. Üstelik, küçük bir ödemeyle garanti süresi Toyota'da 5 yıla çıkıyor. Geçen yıl aynı anda, ikisi de ikinci el, biri Toyota, diğeri Mercedes iki otomobil aldım. Gerçi Mercedes'te garanti süresi 2 yıl, Toyota'da 5 yıldı ama her iki aracın da garanti süreleri henüz dolmamıştı. Araçların her ikisinin de tekerlek jantlarında bir türlü çıkmayan bozukluklar gördüm ve her ikisi için de servislerine başvurdum. Her iki servis de sorunu teknik kişilerine göstereceklerini söylediler. Buraya kadar her şey tamamdı. Toyota Motor Corporation 1937'de kuruldu. Şirketin kurucusu, 1894 doğumlu Kiçiro Toyota. Kiçiro'nun babası, tekstilde ilk kez otomasyonu sağlayan kişiydi. Toyota, ilk prototip arabasını 1935 yılında yaptı. Halen, Toyota Motor Corporation'ın değişik ülkelerde 523 alt şirketi var. Ayrıca, 56 şirketle iş ortaklığı yapılmış vaziyette. Şirketlerde yaklaşık 286 bin kişi çalışıyor. Bunların yaklaşık 66 bini Japonya'da. Toyota'nın dünya çapındaki satışları, Mart 2006 itibariyle, 21 trilyon yenin üzerindeydi. Sadece, Kuzey Amerika'da şimdiye kadar 10 milyondan fazla taşıt satılmış ve 26 milyar dolardan fazla gelir elde edilmiş olduğu görülüyor. Kuzey Amerika'da, sadece 2005 yılında 1.558.895 taşıt satılmış. Toyota'nın Nisan 2005 ile Mart 2006 tarihleri arasında sattığı toplam taşıt sayısı 7 milyon 974 bin. Nisan 2006'dan Ekim 2007 başına kadar ise 4 milyon 145 bin adet taşıt satılmış. Halen satılan araçların yaklaşık yarısı Japonya dışında imal ediliyor. İmalatı Japonya dışında yapma politikası 1959'da Brezilya'da başlamış ve 1980'den sonra büyüyerek devam etmiş. Dünyanın en çok satılan arabası sayılan Corolla modeli, ilk kez 1966 yılında piyasaya sürülmüş. Kuzey Amerika Kentucky'deki imalat 1988 yılında başlatılmış. 1986 yılında toplam satışlar 50 milyon adedi aşmış.Toyota, tam bir başarı hikâyesi. ytoruner@milliyet.com.tr Değişik ülkelerde 523 şirketi var