Markalar, Instagram Direct’i nasıl kullanır?

Instagram, yeni güncellemeleriyle markalar için gün geçtikçe daha faydalı bir platform haline geliyor. Özellikle de moda ve perakende sektörü için. Birkaç ay önce reklam almaya başlayan Instagram, geçtiğimiz haftalarda da direkt mesajlaşma (Instagram Direct) özelliğini uygulamaya geçirdi. Bu özellik, sizi takip edenlere özelden direkt fotoğraf ve video göndermenizi sağlıyor. Fotoğraf veya videoyu 15 kişiye kadar gönderebiliyor, bu paylaşım üzerine yine posta kutusunda kalmak üzere mesajlaşıp yorumlaşabiliyorsunuz.

Instragram reklamları
Hatırlarsanız Instagram reklamını ilk kez bir moda markası, Michael Kors denemişti. Ünlü Amerikan lüks markası bu sayede bir haftada 33 bin yeni takipçi kazanmış, beğenilerini de yüzde 370 oranında artırmıştı. Moda sektörü, şimdilik Instagram reklamlarından memnun görünüyor. Levi’s da kasım ayı boyunca verdiği reklamlarla takipçi sayısını yüzde 24 oranında artırdı.

İlk deneyen GAP oldu
Direkt mesajlaşmayı pazarlama amaçlı ilk deneyen de yine bir moda markası oldu. Özelliğin açıklanmasının üzerinden henüz sadece birkaç saat geçmişti ki GAP, Instagram hesabından bir fotoğraf geçti. Bu fotoğrafa yorum yapan ilk 15 kişiye özel mesaj yollayacaklarını duyurdular. Yorum yapanlara gönderilen direkt mesaj “Bize bugün giydiğiniz kıyafetin fotoğrafını yollayın. En çok beğendiğimize iPad çantası hediye edeceğiz” deniyordu. Yarışmanın ikinci ayağı direkt mesajlaşma olarak gerçekleşse de Instagram Direct’i ilk deneyen marka olarak GAP’in bu girişimi medyada yer buldu. Kardashian Kollection ise özel mesajla farklı içerik sağlama yöntemini seçti. Markayla ilgili belirlenen hashtag’i en çok kullanan 15 takipçiye, Kim Kardashian’ın özel bir backstage fotoğrafı gönderildi. Instagram reklamlarını ilk deneyen Michael Kors da bu yeni özelliği vakit geçirmeden deneyenlerden. Ancak Kors da fiziksel hediyedense özel içerik gönderimini tercih etti. Markanın belirlediği hashtag’i kullanan 50 kişi, tasarımcıdan özel, fotoğraflı bir mesaj aldı.
Instagram’ın direkt mesajlaşma özelliği ve kullanım alanları önümüzdeki günlerde daha da gelişecek, çeşitlenecek. Özel müşterilere ulaşmak, en aktif ve sadık kullanıcılara indirimler sunmak, ön bilgilendirmeler yapmak, yeni ürünleri duyurmak, müşteri ilişkilerini yürütmek, promosyonlar ve yarışmalar düzenlemek, e-ticarete yönlendirmek, aklıma bir çırpıda gelenlerden yalnızca birkaçı. Dijital platformlarına hareket katmak, müşteri ilişkilerini geliştirmek ve yeni kullanıcılara ulaşmak isteyen markalar hiç durmasın.