18.03.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:
BURCU TANER İzmir DHA
Citroen, Subaru, Infiniti gibi markaların Türkiye distribütörlüğünü yapan ve bölgenin önemli firmalarından Ege Endüstri’yle Ege Fren’i bünyesinde barındıran Bayraktar Grubu, İzmir’de de vites büyütüyor. İzmir Konağı’nda basın toplantısı düzenleyen Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, 2010 yılı hedeflerini açıkladı. Otomotivde mevcut tesislerinde yaptıkları yatırımlarla ileri bir seviyeye geldiklerini söyleyen Bayraktar, 2009’u 450 milyon doların üzerinde bir ciroyla kapattıklarını belirtti.
Hedef, kriz öncesi rakamlar
Kriz yılında bir önceki seneye göre yüzde 15 civarında daralma yaşadıklarını kaydeden Mustafa Bayraktar, 2010 yılı cirosunu 500 milyon doların üzerine çıkararak kriz öncesi dönemin rakamlarına ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti.
Otomotivdeki üretimin düşüşünden yan sanayinin ve satışların da etkilendiğini dile getiren Mustafa Bayraktar, marka çeşitliliklerine dikkat çekti. “Bu işi iyi yapabilmek için çeşitli markalara ve birçok segmente hitap eden ürünlerle çalışmak gerekiyor” diyen Mustafa Bayraktar, potansiyel gördükleri yerlerde perakende noktalarını artıracaklarını bildirdi. İzmir’de showroom ve servislere 1 milyon TL’ye yakın yatırım yaptıklarını anlatan Bayraktar, 20 kişilik de satış ve satış sonrası ekip kurduklarını açıkladı.
“İzmir’de bulunmamız şart”
Mustafa Bayraktar, satışını yaptıkları markaların Türkiye’deki pazar payını artırmayı istediklerinin altını çizerek, “Ege’deki müşterilerin beklentilerini de araştırdık. Özellikle İzmir’de estetik ve kalite anlayışı yüksek. Bizim markalarımız da bölgedeki tüketicinin beklentileriyle örtüşüyor. Bu yüzden İzmir’de kesinlikle bulunmamız gerektiğini düşünüyoruz” diye konuştu.
Infiniti, Subaru ve Yokohama markalarıyla Perakende Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Murat Gürünlü de geçen yıl İzmir’de 80 Subaru sattıklarını, bu sene de Subaru ve Citroen’le birlikte 500 otomobil satmayı hedeflediklerini söyledi. Gürünlü, 3 bin de servis girişi yapmayı planladıklarını aktararak, otomobil müşterilerinin değişen taleplerini İzmir’e bakarak anlamaya çalıştıklarını belirtti. Gürünlü, “İlerlemenin resmini İzmir’den daha net görebiliyoruz. İzmir bize güzel bilgiler veriyor” dedi.