Geri Dön
EğitimPazarlamanın 4P'si Nedir? Pazarlama Karması Ve İlkeleri Nelerdir?

Pazarlamanın 4P'si Nedir? Pazarlama Karması Ve İlkeleri Nelerdir?

Ticari faaliyetlerin başarı bir şekilde devam etmesi için önemli olarak görülen hususlardan biri pazarlama ilkesi olmaktadır. İyi şartlarda hazırlanan ve kaliteli olan bir ürün başarısız bir pazarlama yapılması durumunda rağbet görmeyerek piyasadan çekilebilmektedir. Pazarlama bu bağlamda ele alınması gereken önemli bir husus olmaktadır. Peki, pazarlamanın 4P'si nedir? Pazarlama karması ve ilkeleri nelerdir? İşte, pazarlama hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler için gerekli olan ayrıntılar.

Pazarlamanın 4P'si Nedir? Pazarlama Karması Ve İlkeleri Nelerdir?

Pazarlama rekabeti canlı tutan ve kaliteli ürünlerin ortaya çıkmasını sağlayan bir unsur olarak değerlendirilmektedir.

 Pazarlamanın 4P'si Nedir? 

 Pazarlamanın 4 p'si olarak ifade edilen hususlar pazarlamanın ilkeleri olarak bilinmektedir. İngilizcede bulunan karşılıklarının baş harfleri bu 4 p'yi oluşturmaktadır. Bunlar: Product (ürün), Price(fiyat), Place( dağıtım) ve Promotion(tutundurma ) şeklinde olmaktadır.

 Pazarlama Karması Ve İlkeleri Nelerdir?

 Pazarlama karması, pazarlamaya ait olan ürün, yer, promosyon ve fiyat ilkelerinin stratejik olarak belirlenmesini kapsamaktadır. Şirketlerin büyüyerek kar elde etmeleri için pazarlama karmasını aktif bir şekilde uygulamaları gerekmektedir. Pazarlamaya ait ilkeler şu şekilde ifade edilmektedir:

 Ürün: Ürün olacak maddenin çeşitli özelliklerinin anlaşılır olması gerekmektedir. Ürünün içeriği ve özellikleri düzgün bir biçimde ifade edilmelidir.

 Fiyat: Ürünün eder değerini belirlemek oldukça önemli olmaktadır. Ürünün üretim maliyetine göre değeri belirlenmelidir.

 Dağıtım: Ürünün doğru zamanda doğru yerlere götürülmesi gerekmektedir.

 Tutundurma: Ürünün hedef kitlesini iyi ayarlayarak satışının olmasını sağlamak gerekmektedir.