24.07.2010 - 00:02 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Barbie bebeklerin üreticisi Mattel, kendileri için çalışan tasarımcının Bratz projesini kabul etmemişti. Bunun üzerine tasarımcı konsepti MGA’ya satmış, farklı ırklardan şehirli kızları model alan Bratz bebekleri bir anda piyasanın en gözde oyuncağı olmuştu. Mattel ise bebeklerin başarısının ardından mahkemeye başvurarak markanın kendisine ait olduğunu iddia etmişti. Mahkeme de bu argümanı kabul etmiş ve 1 milyar dolarlık Bratz markasının Mattel’e geçmesine, üzerine 100 milyon dolar da tazminat ödenmesine karar vermişti.
San Francisco Yüksek Mahkemesi dün bu kararı bozdu. Başyargıç Alex Kozinski, “Bratz markası MGA firmasının çalışmaları sonucunda bu kadar değerli hale geldi. Amerikalılar rekabetle başa çıkabilir. Eminim Amerikan kızı Barbie de bunu başaracak” dedi. Bratz bebekleri, 2001 yılı Haziran ayında piyasaya ilk sürüldüklerinde büyük bir satış patlaması yaşamış ve bir anda Barbie’nin en büyük rakibi haline gelmişti.