16.05.2024 - 11:37 | Son Güncellenme:
CNN Türk Özel Haberler Şefi Fulya Öztürk, TUSAŞ’ın Ankara’daki tesisine yapılan ziyaret sırasında şu ifadeleri kullandı: “TUSAŞ’a girmek öyle kolay değil. Kritik üretimlerin yapıldığı bir tesis burası, çeşitli güvenlik aşamalarından geçtik. Çok yoğun güvenlik önlemi var. Çok büyük bir kampüs. Savunma sanayiinden ekipler eşlik ediyor.”
KAAN’ın gökyüzü ile buluştuğu tarih 21 Şubat’tı. İkinci uçuşu ise 6 Mayıs’ta oldu ve Gökhan Bayramoğlu KAAN’ı uçurdu.
FULYA ÖZTÜRK: KAAN YERLİ MOTORLA UÇACAK
Binlerce TUSAŞ mühendisinin elinden çıktı KAAN, F-35'ten farklı özelliklere sahip. KAAN 2028 yılında envantere girecek. Çok sayıda test uçuşları yapılacak. Yerli motor üzerinde ekipler çalışıyor. 2028’den sonra KAAN yerli motorla uçacak.
KAAN’I UÇURAN PİLOT BAYRAMOĞLU: İLK KEZ UÇUYORMUŞ GİBİ HİSSETTTİM
KAAN’ın ikinci uçuşunu gerçekleştiren Gökhan Bayramoğlu şu ifadeleri kullandı: “İlk uçuşu yaparken ben de takip uçağı bölümündeydim. İkinci uçuşta içinde yer almak bambaşka bir duygu. Ayaklarım ilk kez yerden kesilmiş gibi hissettim. İlk kez uçuyormuş gibi hissettim.
‘EKİBİMİZE GÜVEN GELDİ’
5 Mayıs’ta biz yarın uçabiliriz bilgisini aldıktan sonra sadece uçuşta yapacağımız test noktalarına konsantre oluyoruz. 21 Şubat’ta ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Ekibimize güven geldi. Daha olgun bir uçağa doğru gittiğimizi biliyorduk. Mühendislerimizin bizim arkamızda olduğunu, bizi eksik bir uçakla uçuşa göndermeyeceklerini biliyordum.
‘ÇOK ETKİLİ BİR UÇUŞ OLDU’
6 Mayıs sabahı saat 06.00’da buradaydım. Rüzgar sakindi, bizi dış etkenlerin en az etkileyebileceği bir saatti. Sabah saatlerinde yaptık. Çok etkili bir uçuş oldu.
14 DAKİKA HAVADA KALDINIZ, NASIL ANLATIRSINIZ?
Zaman nasıl geçti hiç anlayamadım. Uçağın bütün reaksiyonlarını görmek bunları takip etmek açısından yeterince uzun bir süreydi. Bu sureyi artırmak istiyoruz, başaracağız. Uçağımızı olgunlaştırıyoruz. Önce onu emekletiyoruz sonra koşturacağız.
İLK UÇUŞ İÇİN BU SÜRE İYİ Mİ?
Gayet iyi, istediğimiz verileri topladık. KAAN’ın ilerleyen zamanlarda yüksek irtifalarda daha uzun süreler uçtuğunu göreceğiz. KAAN bizim için bir silah olacak, onu en etkin kullanmak için görev sistemlerini test etmemiz gerekiyor. Amacımız 2028 yılında Hava Kuvvetlerine teslim etmek olacak.
5’inci nesil uçağın en büyük özelliği düşük görünebilirlik kabiliyeti. Silahların KAAN’ın gövdesinin altında olması, radara yakalanmaması gibi özellikle 5’inci nesil uçak özelliklerine doğru taşıyor.
‘TÜRK BAYRAĞINI DALGALANDIRMAK İÇİN ELİMİZDEN GELENİ YAPIYORUZ’
Çok hızlı reaksiyon gösteriyoruz, zaman ayırıyoruz. İlk uçuş öncesinde de sonrasında da bütün çalışanlarımız, pilotlarımız gece gündüz demeden çalışıyorlar. Türk bayrağını gökyüzünde en etkili şekilde dalgalandırmak için elimizden geleni yapıyoruz.”