15.05.2014 - 16:17 | Son Güncellenme:
Türkiye'de faaliyet gösteren GSM operatörleri Vodafone, Turkcell ve Avea, Manisa'nın Soma ilçesindeki maden ocağında meydana gelen faciaya duyarsız kalmadı. Vodafone Türkiye, bölgedeki çalışmaların sağlıklı yürütülebilmesi için iletişim ihtiyacının giderilmesi kapsamında, Soma maden bölgesindeki tüm abonelere ücretsiz 100 dakika konuşma yüklediğini duyurdu. Şirket, çiftçilere yönelik eğitimler düzenlemek amacıyla hayata geçirdiği "Çiftçi Tırı"nı da "Ücretsiz İletişim İstasyonu" olarak yeniden organize ederek, bölgeye yönlendirdi. Bu tırla Vodafone, bölgede bulunan halk için ücretsiz telefon, SMS, internet ve şarj hizmeti sunacak.
TURKCELL, SOMA'DA BORÇTAN DOLAYI KAPANAN HATLARI İLETİŞİME AÇTI
Bir diğer operatör Turkcell'den yapılan açıklamada da şirketin bölgedeki müşterileri için 75 dakika, 75 MB internet paketi ve 75 SMS yüklendiği bildirildi. Bölgede borçtan dolayı kapanan tüm Turkcell hatlarını iletişime açan şirket, bölgeden ve sosyal medyadan gelebilecek yardım çağrıları için de önceliklendirme yaparak, kesintisiz iletişim için 2G ve 3G mobil iletişim istasyonları ile bölgede şebeke desteği sağladı.
AVEA'DAN 100 DAKİKA VE 500 MB
Maden bölgesine mobil baz istasyonu kurarak kapasite artırımı yapan Avea ayrıca Soma maden bölgesindeki tüm faturalı ve faturasız hat sahiplerinin hatlarına acil iletişim ihtiyaçları için 100 dakika konuşma ve 500 MB internet paketi yüklediğini bildirdi. Avea, bölgedeki hastanelerde yoğunluğu karşılayabilmek için hastane bölgelerine ek mobil istasyonlar ve uydu üzerinden iletişim sağlayan 'Uydumobil' cihazlarının kurulumu yapıldığını belirtti.