Ekonomi Online mağazadan 100 bin oyun sattı

Online mağazadan 100 bin oyun sattı

19.10.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Playstore.com'un Türkiye’nin ilk ve tek online oyun mağazası olduğunu söyleyen TTNET Dijital Medya Pazarlama Direktörü Yaman Alpata mağazalarından şu ana kadar 100 bine yakın oyun sattıklarını kaydetti

Online mağazadan 100 bin oyun sattı

Son dönemde atılan adımlarla önemli mesafe kateden dijital oyun sektörü büyümeye devam ediyor. Türkiye dijital oyun sektörü yaklaşık 150-200 milyon dolar büyüklüğe sahip. Türkiye’de bilgisayar kullanıcılarının yüzde 70’i, yani yaklaşık 20 milyon kişi dijital oyun oynuyor. Playstore.com'un Türkiye’nin ilk ve tek online oyun mağazası olduğunu söyleyen TTNET Dijital Medya Pazarlama Direktörü Yaman Alpata, bu mağazayla kolay ulaşılabilir, uygun ödeme koşulları ve güvenli alışveriş olanağı sunan bir dijital oyun platformu sunduklarını belirtti.

'Bine yakın oyun var'
TTNET’in dijital oyun platformu Playstore.com’un kataloğunda bine yakın farklı oyunun yer aldığını kaydeden Alpata, "Playstore'dan şu ana kadar 100 bine yakın oyun sattık. Oyunseverler, en popüler oyunlara dünya ile aynı anda mağazamızdan ulaşabiliyor" dedi.
Alpata, şöyle devam etti: "Kullanıcılar satış rekorları kırması beklenen, Football Manager 2013, Call of Duty Black Ops II, Asssasins Creed 3, Hitman Absolution ve Far Cry 3 gibi oyunları, ön sipariş ile satın alıp dünya ile aynı anda indirerek oynamaya başlayabilecekler."

Beş yılda 1 milyar dolar
Dijital oyunların ortalama 20 saat sürdüğünü anlatan Alpata, "Oyuncu kitlemizin yüzde 87'sini erkekler oluşturuyor" dedi.
Dünya dijital oyun sektörünün 80 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğunu söyleyen Alpata, "Türkiye'de ise 150-200 milyon dolarlık pazar var ve beş yılda 1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağı tahmin ediliyor" diye konuştu.

'Çanakkale 1915 filmi ve Malkoçoğlu dijital oyun olacak'
Sektörde yerli oyunlara da ihtiyaç olduğunu dile getiren Yaman Alpata, şu bilgileri verdi: "Genel Müdürlüğü'nü Mevlüt Dinç'in yaptığı Türk Telekom Grubu şirketlerinden Sobee Stüdyoları, Çanakkale 1915 adlı filmin oyununu yapmayı planlıyor. Ayrıca Malkoçoğlu'nu da dijital oyuna taşımak gibi hedefleri de var."

Haberin Devamı

12 taksitle oyun
Playstore'daki oyunların TTNET faturasına yansıtarak, kredi kartı ve mobil ödeme ile de satın alınabileceğini söyleyen Yaman Alpata, "Kısa süre önce Playstore.com alışveriş yapmak daha kolay hale geldi. Çünkü kullanıcılara, 12 aya varan taksit seçenekleriyle oyun satın alma imkanı sunduk. Ayrıca 4 Kasım’a kadar ödemenin TTNET faturasına yansıtılarak yapılacak alışverişlerde yüzde 25 oranında indirim yaptık" dedi.

En çok savaş ve futbol oyunları tercih ediliyor
Playstore’da, savaş, aksiyon, macera, yarış, simülasyon ve strateji kategorilerinde oyunların yer aldığını belirten Yaman Alpata, "Mağazamızda bunların yanı sıra rol playing game denilen rol yapma oyunları ve massively multiplayer online denilen online çoklu oyuncu oyunları da bulunuyor" dedi.
Alpata, Türkiye'de en çok savaş ve futbol oyunları tercih edildiğini vurguladı.

Haberin Devamı

Online mağazadan 100 bin oyun sattı

Madonna’nın eski sevgilisi AVVA için İstanbul’a geldi
İstanbul Fashion Week’in kapanış defilesini yapan AVVA için İstanbul’a gelen Madonna’nın eski sevgilisi top model Tony Ward, moda severlerden büyük ilgi gördü.
Tony Ward, AVVA’nın 4P (Project, Play, Poison ve Protocol) ana başlığı altında topladığı koleksiyonunun sergilendiği defilenin açılış ve kapanışını yaptı.
Defile öncesi basın mensuplarına yaptığı açıklamada gerek Türk kadınını, gerek Türk erkeğini fiziksel olarak çok güzel bulduğunu belirterek, Türk insanında özellikle karakteristik burunu çok beğendiğini söyledi. Defile öncesinde ünlü model Didem Soysal ile tanışıp bir süre sohbet eden Ward, Türk modasını da daha yakından tanımak istediğini belirtti.

İLİŞKİM ÖNCE GÖKLERE ÇIKARILDI...
Madonna'yla olan ilişkisinin kariyerini yüzde 50 olumlu yüzde 50 olumsuz etkilediğini kaydeden Ward, "Böyle büyük bir isimle göz önünde bir ilişki yaşadığınızda tüm ilgi sizin üzerinize toplanıyor. Hollywood basını beni o dönemde el üstünde tuttuğu kadar Madonna'dan ayrıldıktan sonra aynı oranda yerden yere vurdu" diye konuştu.

Online mağazadan 100 bin oyun sattı

ArenaPark’ı bir yılda 7.6 milyon kişi ziyaret etti'

Haberin Devamı

Geçen yıl ağustos ayında 80 milyon liralık yatırımla kapılarını açan ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi’ni bir yılda 7 milyon 600 bin kişi ziyaret etti. Yaklaşık 200 bin kişinin yaşadığı Halkalı Atakent’in tek alışveriş merkezi olan ArenaPark’ta 100 mağaza bulunuyor.
ArenaPark’ı hafta içi günde 20-22 bin, hafta sonuysa 30-35 bin kişinin ziyaret ettiğini söyleyen ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi Genel Müdürü Muhsin Erkoç, “Ziyaretçi sayısının alışverişe dönüş oranı ve sepet ortalamamız Türkiye’deki pek çok AVM’den yüksek. Bu oranlar özel günlerde daha da yukarı çıkıyor” diye konuştu.

Yüzde 100 doluluk oranı
ArenaPark ziyaretçilerinin alışveriş oranları hakkında bilgi veren Erkoç, şunları söyledi:
“Müşteri sadakat kartımız Trend Card sayesinde ziyaretçilerin alışveriş merkezimize ne sıklıkta geldiğini ve ne kadar alışveriş yaptığını rahatlıkla görebiliyoruz. Buna istinaden yaptığımız tespitlere göre ziyaretçilerimiz ayda ortalama 9.8 kere yani haftada yaklaşık 2.45 kere ArenaPark’tan alışveriş yapıyor. Alışveriş merkezimiz yüzde 100 doluluk oranıyla çalışıyor. Merkezdeki 100 mağazanın da tamamı dolu ve ciddi bir bekleme listemiz var. AVM’de yer açıldıkça büyük bir titizlikle çalışmamızı yapıp en uygun markaya yer veriyoruz.”

Haberin Devamı

'Grubun AVM sayısı yediye yükselecek'
Avrupa Konutları ile inşaatta markalaşan Artaş İnşaat’ın alışveriş merkezi yatırımları hakkında da bilgi veren Muhsin Erkoç, “Bağlı bulunduğu muz Artaş İnşaat’ın tamamı kendisine ait üç AVM yatırımı var. Bunlar, ArenaPark, Sefaköy’deki ArmoniPark ve Kayseri’deki Kayseri Park. Artaş İnşaat’ın Bakırköy’deki Carousel’de ve açılışa hazırlanan Hadımköy’deki Westa AVM’de ise değişik oranlarda hissesi bulunuyor” dedi.
Organize perakende sektöründe önemli bir yere sahip olan Artaş İnşaat’ın iki yeni AVM projesinin daha bulunduğunu ifade eden Erkoç, “Bunlardan biri Halkalı Tema Park arazisi içinde yer alacak, diğeri ise Cendere yolunda. Her iki yatırım da proje aşamasında. İki projede de değişik konsorsiyumların içindeyiz. Bu iki proje ile beraber Artaş İnşaat’ın AVM iştiraklerinin sayısı yediye yükselecek” diye konuştu.

Haberin Devamı

Çay

Üç farklı yeşil
Lipton, Piramit Poşet Çay serisine yeşil çayları ekledi. Yeni Lipton Piramit Yeşil Çaylar, Sade, Limonlu Melisalı ve Nane Ferahlığı olmak üzere birbirinden farklı üç farklı tatla raflardaki yerini aldı.

Körpe tomurcuklar
Doğadan, çay bitkisinin en tepesindeki körpe tomurcuklardan elde edilen 'Beyaz Çay'ı piyasaya sundu. Yeni ürünler Doğadan Beyaz Çay Cranberry ve Doğadan Beyaz Çay Portakal Çiçeği olmak üzere iki çeşit olarak piyasaya sunuldu.

Sultanlar serisi
Obaçay, 'Sultanlar Serisi' adıyla özel bir koleksiyon hazırladı. Bu koleksiyon tarihi karakterlere ait özel tasarımlı 6 bardak ve tabak setinden oluşuyor. Koleksiyonun baskıları ise, ısı farkı ve yıkamalara dayanıklı olarak üretildi.

Zen felsefesi...
Adını Uzak Doğu felsefesinden alan ve anlamı 'Çaya Giden Yol' olan Chado markalı çaylar, hazırlanma, sunuş ve içimini içeren özel bir seremoniye sahip. Chado’nun saygı, sükunet, saflık ve uyum öğeleriyle oluşan bu seremonisi çay düşkünlerini Zen felsefesiyle tanıştırıyor.

Ahmad Tea Türkiye pazarında
İngiliz çay markası Ahmad Tea Türkiye pazarına girdi. 70'i aşkın ülkede lüks aromasıyla bir çay deneyimi sunan Ahmad Tea'nin, Ahmad No.1 Serisi ve Klasik Çay Serileri bulunuyor. Ahmad Tea bugün “Evde keyifle içmeyeceğim bir çayı asla satmam” vizyonuyla ilerliyor.

Tepe Home, Kütahya’daki ilk mağazasını açıyor
Tepe Home, Kütahya’daki ilk mağazasını bugün hizmete açıyor. Yaklaşık 1.5 milyon TL’lik yatırım yapılarak hazırlanan ve Tepe Home’un Türkiye’deki 28’inci satış noktası olan Kütahya mağazası, ev dekorasyonu ve tasarım meraklılarını ağırlayacak. Mağazada yerli ve ithal mobilya seçenekleri, aksesuarlar, tekstil, zücaciye ve hediyelik eşya olmak üzere geniş bir ürün gamı yer alıyor.
Tepe Home, 2 bin 250 metrekare alandaki Kütahya mağazasıyla, ziyaretçilerine sabah 09.00 akşam 20.00 arasında hizmet verecek.

Herbalife’tan yeni saç ve cilt bakım serisi
Herbalife, yeni saç ve cilt bakım serisini pisaya sundu. Herbal Aloe Bakım Serisi, güçlendirici şampuan, güçlendirici saç kremi, el ve vücut şampuanı, banyo ve vücut sabunu, el ve vücut losyonu, rahatlatıcı jel olmak üzere altı üründen oluşuyor. Aloe Vera bitkisinin nemlendirici, tazeleyici, iyileştirici özelliklerini dikkate aldıklarını söyleyen Herbalife Dış Beslenmeden Sorumlu Global Pazarlama Direktörü Jacquie Carter, böylece, suyu çağrıştıran, yeşil, ferah, dinlendirici bir koku olan 'rahatlatıcı aloe' kokusunun ortaya çıktığını dile getiriyor.

Saturn 'geleceğin mağazasını' açtı
Forum İstanbul Bayrampaşa'da 2009'da açtığı mağazayla Türkiye pazarına giren Saturn, büyümesini sürdürüyor. 2011’de sırasıyla açılan Saturn Taksim, Saturn Marmara Forum Bakırköy, Saturn Trump Towers ve Saturn İzmir Gaziemir’in ardından, bu kez Beylikdüzü’ndeki Marmara Park AVM'de, “geleceğin mağazası” konseptiyle mağaza açtı. 3 bin 700 metrekare alan sahip yeni mağazada 55 bine yakın ürün sunulacak. Mağazada özel eğitimli profesyoneller, kişisel, ofis ve ev ürünleri hakkında eğitim verecek.

İpekyol’dan bayrama özel fırsat
İpekyol yeni sezon ürünlerinde Kurban Bayramı’na özel alışveriş fırsatları sunuyor. İpekyol 2012 Sonbahar-Kış sezonunu 60’lar ruhuyla karşılıyor. Yeni koleksiyonda yumuşatılmış formlar, yuvarlak ve sade hatlar dikkat çekiyor. 2012 Sonbahar-Kış sezonuna minimal bir duruşla giriş yapan Twist ise, yeni sezonda desenlere ağırlık vermiş.
Koleksiyonda elbiseler, trikolar, pantolonlar, kabanlar ve daha bir çok ürünün yanı sıra ayakkabı ile aksesuarlar da yer alıyor.

e-perakende

Türkiye’nin ‘asos’u yapma hedefİyle yola çıktılar

Markafoni ve Doğuş Grubu ortaklığında faaliyet gösteren Enmoda.com yenilenen konseptiyle faaliyet göstermeye başladı. Enmoda.com, Markafoni tarafından hisselerinin yüzde 75’inin Nisan 2012’de satın alınmasından sonra hızlı ve köklü bir değişim sürecine girdi.
Enmoda’yı Türkiye’nin 'asos'u yapma hedefiyle yola çıkan Markafoni, online moda alışveriş sektörünün en büyük yatırımını hayata geçiriyor. Enmoda.com’un 3 yıl içindeki hedefi Markafoni’nin toplam cirosunun yüzde 20’si kadar ciro yapmak.
Kendi markası var
Moda tasarımcısı Mehtap Elaidi’nin yönetimindeki tasarım ekibi ile kendi koleksiyonlarını yaratan Enmoda.com, moda trendlerini detaylı pazar analizleri ile harmanlıyor ve bu bilgiyle tasarımlarına yön veriyor. Enmoda marka ürünlerin tamamı sitenin satınalma ekibi tarafından Türkiye’de, düzenli olarak denetlenen tesislerde ürettiriliyor.