14.03.2010 - 00:21 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK
409 milyon 693 bin TL’lik bir hacme ulaşan pazarda 9 bin 88 ton sakız tüketildi. 2010 yılında sakız pazarının, yeniliklerle büyüyeceği bir yıl olacağını söyleyen Cadbury Türkiye Yetişkin Sakız Kategorisi Pazarlama Müdürü Tamer Karabay, “Cadbury, markalara ve yenilikçi ürünlerine yatırımlarını sürdürmeye devam edecek. 2010 sektör için daha hareketli ve tüketiciler için de yeni çiğneme deneyimleri ile tanışacakları bir yıl olacak” dedi.
Ferahlamak için
Tüketicilerin sakız çiğneme nedenlerinin başında stres atmanın geldiğini belirten Karabay, “Yaptığımız araştırmada tüketicilerin stres atmak ve kafalarını boşaltmak için sakız çiğnedikleri ortaya çıktı. İkinci neden olarak da tüketici ferahlamak için sakız çiğnediğini söylüyor” dedi.
Şekersiz seviliyor
Özellikle sektörün büyümesine markalara yapılan yeni yatırımların neden olduğunu anlatan Karabay, “Şu anda pazarda en çok şekersiz sakızlar tercih ediliyor” dedi. Özellikle zarf tipindeki ambalajlı sakızlara da ilgi olduğunu ifade eden Karabay, “Bu sakız türleri hızlı bir büyüme göstererek pazardaki tercih sıralamasında ilk ona girdi” diye konuştu. Karabay bu ilginin nedenini de şöyle açıkladı:
“Zarf tipi ambalajlı sakız pazarı, tüketicilerin kullanım alışkanlıklarına çok uygun olduğu için büyüdü. Prestij ambalajlarla tüketicilerin marka bağımlılıkları da arttı.”
‘Sakız pazarı bu yıl yüzde 5-7 büyür’
2010 yılında tatlandırıcılı şekersiz sakız segmentinin büyümeye devam edeceğini kaydeden Karabay, bu yıl pazarda yüzde 5-7 oranında büyüme beklediklerini ifade etti. Karabay, “Ekonomi daralsa da büyüse de bu sakız tüketimini orantılı bir şekilde etkilemiyor. Bu nedenle geçen yılla hemen hemen aynı oranlarda pazarda büyüme bekliyoruz” dedi.
Karabay, “Sektörde balonlu sakız kategorisi ciro bazında 2009 yılında geçtiğimiz yıla oranla yüzde 8.8 küçüldü. Bu küçülmenin ardında yatan neden, kategoride çocukların ‘benim markam’ diye adlandıracakları bir marka olmaması ve olan markaların getirdiği yeniliklerin yetersiz kalması” dedi.
Karabay, Cadbury’nin 2009 yılında sakız pazarında değer bazında yüzde 14.9 büyüme gösterdiğini belirterek, “Yeni bir çocuk sakızı markasına yatırırım yapacağız. Bu yolla çocuk sakızı pazarında büyüme bekliyoruz” diye konuştu.
Pazarda Falım, First markalarıyla faaliyet gösterdiklerini anlatan Karabay, “Bu markalar kendi segmentlerinde bir numara. Bu yıl First ve Falım markalarına ağırlık verilecek. Yeni çocuk sakızı markamıza da yatırım yapacağız” dedi.
Balonlu sakız kategorisinde de Toybox markaları bulunduğunu belirten Karabay, “2009 yılında Toybox’un sakız lezzeti yenilendi ve Türkiye’de ilk defa Pamuk Şeker aromalı sakızı pazara sunuldu. Yine Toybox’un oyuncak portföyü yenilendi. Şıpsevdi markası yeni ambalajı ile süpermarketler kanalında büyümesini sürdürdü” diye anlattı.