12.06.2025 - 07:00 | Son Güncellenme:
İşbirliği kapsamında Trendyol, TİM’in e-ihracat partneri olarak Türkiye genelinde e-ihracat farkındalığını artırmaya yönelik etkinlikler, eğitimler ve işbirliği fırsatları sunacak. Protokol, ekosistemdeki tüm paydaşların e-ihracata yönlendirilmesini amaçlayan projelerle Türkiye’de sınır ötesi ticaretin sürdürülebilir şekilde gelişmesine katkı verecek.
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “TİM ve Trendyol’un güçlerini birleştirmesiyle e-ihracatta yepyeni bir dönemin kapısını aralayacağız” dedi. Geçen yıl Türkiye’nin e-ihracat hacminin 6.4 milyar dolarla bir önceki yıla göre yüzde 27 arttığını belirten Gültepe, buna rağmen toplam ihracatın sadece yüzde 2.6’sının e-ihracattan geldiğini dile getirdi.
‘Çok önemli bir adım’
Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin de yerel üreticilerin ve KOBİ’lerin küresel pazarlara açılmasını teşvik ederek, bugüne kadar 120 binden fazla iş ortağını ihracatla tanıştırdıklarını ifade etti. Girişimcileri küresel pazarlara taşımak istediklerini dile getiren Çetin, “Birlikte hayata geçireceğimiz projelerle Türkiye’de hem e-ihracat bilincini hem de ‘Made in Türkiye’ imzalı ürünlerimizin küresel pazarlardaki temsilini güçlendirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Çetin, Trendyol’un e-ihracat alanındaki yetkinliklerini TİM’in deneyimleriyle birleştirip Türkiye’yi bölgesel bir güç haline getirmek istediklerini de belirtti.