Ekonomi Temizlik kâğıdıyla 29 ülkeye uzandı

Temizlik kâğıdıyla 29 ülkeye uzandı

02.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Lila Kağıt’la temizlik kâğıdı üretimi yapan Orhan Öğücü, 29 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Öğücü, rekabetin çok yoğun olduğu sektörde koku, renk ve katlarla fark yaratılmaya çalışıldığını söylüyor

Temizlik kâğıdıyla 29 ülkeye uzandı

Gaziantepli Orhan Öğücü, üretim alanında girişimciliği seçmiş bir isim… Yıllarca edindiği sanayi ve üretim birikimini bugün entegre enerji, kâğıt ve konfeksiyona aktarıyor.
Orta, lise eğitimini memleketinde tamamladıktan sonra İngiltere’de Makine Mühendisliği eğitimi almış. Profesyonel iş hayatına Güneydoğu İplik’te başlayan Öğücü, kısa sürede kendi işini kurma kararı almış. Çorlu’da Marmara Pamuklu Mensucat’ın kurulumunda ve yönetiminde bulunmuş. 2007’de de Lila Kağıt’ı kurmuş. Şu anda Marmara Şirketler Grubu başkanlığını yürütüyor.

Islak mendil işine de girdi
O, Türkiye’de büyümeye uygun alan olarak gördüğü temizlik kâğıdına girmeye karar verir. Bugün geldiği noktada 29 ülkeye de ihracat yapıyor. Lila’yla temizlik kâğıdı alanında faaliyet gösterdiklerini anlatan Öğücü, Sofia, Maylo ve Berrak markalarıyla bu alanda bulunduklarını söylüyor. Tuvalet kâğıdı, mutfak ve banyo havlusu üretiyor.
Yakın zamanda da ıslak havlu üreticisi Sapro’nun Hops markasının Türkiye’deki satış, dağıtım ve pazarlamasını üstlendi. Orhan Öğücü, Türkiye’de tuvalet kâğıdı ve kâğıt havlu pazarında geniş satış ve dağıtım ekibine sahip olduklarını belirterek, Hops’la beraber yıl sonuna kadar pazar paylarını da bir buçuk katına çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor.
Öğücü, işi kurarken pek çok zorluk yaşadıklarına da değinerek, “Kurallar ağır olsa da kararlı olmak önemli. Ekonomik krizin kendini hissettirdiği bir yerde 1. kâğıt makinesini devreye aldık, eş zamanlı enerji santraline ve 2. kâğıt makine yatırımını yaptık. 2008-2010 yılları arasında toplam 100 milyon euro yatırım yaptık” diye anlatıyor.

Üretim kapasitesi 650 bin ton
Orhan Öğücü, temizlik kâğıdı sektörüyle ilgili de şunları söylüyor: “Ülkede mevcut üretim kapasitesi 650 bin ton, iç tüketim 400 bin ton, kapasite kullanım oranı da yüzde 85. Bu nedenle yıllık 150 bin ton ihracat yapmak zorundayız. Gelecek iki yılda ek 200 bin ton kapasite artırımı rekabeti daha da artıracak. Biz, 80 bin ton markalı ürün ve yarı mamul kâğıt ihracat ediyoruz.
Sektörün büyüklüğü ise 1 milyar 300 milyon TL civarında. Yoğun rekabet ürün kalitesini de geliştirdi. Tuvalet kâğıdında artık daha lüks ürünler tercih ediliyor. Kokulu ve renkli ürünler rağbet görmeye başladı. Büyük boy ürünlere de koku giriyor. Kokusunu muhafaza eden kâğıtlar üretiliyor. Çok katlı üretim de arttı. Mutfak havlusunu da dört katlı ve kilit teknolojisiyle yapıyoruz. Banyo havlusuna çiçek desenleri ve koku da girdi. Ayrıca tuvalet kâğıdında ıslak kullanım biz de fazla. Hem suya dayanıklı olması lazım hem de tuvalete atıldığında kolayca erimesi gerekiyor.”

Haberin Devamı

‘Kişi başı tüketim bizde 4 kg, ABD’de 24 kg’
Orhan Öğücü, Türklerin temizlik kâğıdı kullanım alışkanlıkları hakkında da şunları söyledi:
- “Eğitim seviyesindeki artışla beraber temizlik kâğıdı kullanım oranları da arttı. En yüksek pay yüzde 50 ile tuvalet kâğıtlarında.
- Türkiye’de taharet alışkanlığı olduğundan dolayı, tuvalet kâğıdı kullanımına çok geç başlandı. Kişi başına düşen kâğıt kullanımı Avrupa ve Amerika’ya göre oldukça gerilerde.
- Bizde kişi başı tüketim 4 kg iken, Amerika’da 24 kg, Almanya’da 16 kg’dır. Hijyen bilincinin artmasıyla tüketim oranları da artıyor” dedi.

‘Hiçbir başarı tesadüf değildir’
İş hayatında başarıyla ilgili de Öğücü, şunları söylüyor: “’Meraklı olmak’ olmazsa olmazlardandır. Hiçbir başarı tesadüf değildir. Bu nedenle çok çalışmayı da önemsiyorum. Ürün ve hizmet kalitesini sürekli geliştirmek, çalışanlarına ve teknolojiye yatırım yapmak ve müşterilerin mevcut ihtiyaçları ve beklentilerine göre hareket etme stratejisi de bizi başarıya götüren en önemli etmenlerdir” dedi.

Haberin Devamı

Dört kategoride altı kadın girişimciye ödül
Garanti Bankası, Ekonomist Dergisi ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) işbirliğiyle düzenlenen ‘Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nda 4 kategoride 6 birinci seçildi.
GY Mühendislik Mimarlık A.Ş’nin kurucusu Göknur Atalay’ın ‘Türkiye’nin Kadın Girişimcisi’ olduğu yarışmada, B-Fit’in kurucusu Bedriye Hülya ‘Türkiye’nin Kadın Sosyal Girişimcisi’ seçildi. ‘Türkiye’nin Yöresinde Fark Yaratan Kadın Girişimcisi’ kategorisinde İksirt Resort’un kurucusu İksir Sema Aydın ile İpek Hanım’ın Çiftliği’nden Pınar Kaftancıoğlu, ‘Türkiye’nin Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimcisi’ kategorisinde ise Başak Taşpınar Değim ile Rahşan Tan ve Leslie Kandiyoti Mori birinci oldu.
Girişimcilere plaketlerini Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere verdi.

Kadın-erkek eşitliği sertifikası aldı
Turkcell, kadın istihdamının artırılması ve fırsat eşitliği uygulamalarının yaygınlaştırılması hedefiyle KAGİDER’in, Dünya Bankası desteği ile hayata geçirdiği proje çerçevesinde ‘Fırsat Eşitliği Sertifikası’ aldı.
Sertifikayı, Turkcell Grup İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu İşçi Sezen’e, KAGİDER Başkanı Dr. Gülden Türktan verdi. Sezen, “Kadın çalışan oranımız yüzde 50, bu oran çağrı merkezlerimizde yüzde 60’lara kadar çıkıyor.
BM Kadın Ofisi ve BM Küresel İlkeler Sözleşmesi işbirliğinde hazırlanan ‘Kadınların Güçlendirilmesi Prensipleri’ni imzaladık. Sadece kadın çalışanlarımıza değil, Kardelenler ve Ekonomiye Kadın Gücü projelerimizle ülkemizde kadınlarımıza fırsat eşitliği sağlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

KOSGEB’den KOBİ’lere kampüslü eğitim
Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) yeni bir hizmet olarak ‘KOBİ KAMPUS’ aracılığıyla işletmelere eğitim verecek. Ulusal ve uluslararası pazarlarda yaşanan yoğun rekabet, KOBİ’leri daha verimli, daha yenilikçi, değişim ve gelişime hızlı adapte olabilecek şekilde hareket etmeye zorluyor.
KOBİ’lerin ihtiyaç duydukları konularda, doğru bilgiye hızlı erişimleri ve bu bilgileri yönetecek kurumsal yeterliliğe sahip olmaları amacıyla, KOBİ KAMPÜS hizmete açıldı. KOBİ KAMPUS, KOBİ’lerin ihtiyaç ve sorunlarının çözümüne yönelik ücretsiz eğitimler sunuyor.